Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

PreciousJay68

PreciousJay68

27-08-2021 om 19:02

Waar gebruik jij social media voor?

Ik merk al jaren dat ik steeds minder vrienden op Facebook en instagram heb. Mensen stoppen er mee of ik ontvriend ze en zij mij.
Degene die ik er nog op heb, plaatsen ook steeds minder updates. Ikzelf heb een jaar geleden voor het laatst iets geplaatst.
De enige reden dat ik er nog gebruik van maak is om accounts van bepaalde artiesten, bedrijven of merken te volgen, en het account van de stad waar ik woon, omdat daar vaak weetjes, nieuws of evenementen op getoond worden. 
Ik vraag me soms af of sm op den duur weer zal verdwijnen, of dat het blijft bestaan als een soort persoonlijke nieuwsvoorziening.
Wat denken jullie?


FB is nog voor oude mensen, Instagram gaat datzelfde lot treffen. De jongeren doen nu alles via Snapchat of Tiktok of zo.

PreciousJay68

PreciousJay68

27-08-2021 om 19:22

MMcGonagall schreef op 27-08-2021 om 19:07:

FB is nog voor oude mensen, Instagram gaat datzelfde lot treffen. De jongeren doen nu alles via Snapchat of Tiktok of zo.

Vind ik niet heel boeiend. Ouderem zijn voor adverteer sws interessant omdat die meer te besteden hebben dan pubers

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

27-08-2021 om 19:27

Als je soms ziet hoe mensen zich op diensten als Facebook en Twitter gedragen, dan vraag je je af waarom ze het sociale media noemen. Je kunt het dan beter asociale media noemen.

-Jutta- schreef op 27-08-2021 om 19:22:

[..]

Vind ik niet heel boeiend. Ouderem zijn voor adverteer sws interessant omdat die meer te besteden hebben dan pubers

Je vroeg of we dachten dat social media gaan verdwijnen. Nee dat denk ik niet, maar er komen steeds andere.

Mijn Twitter account gebruik ik vooral om dingen te plaatsen over het weer.

BeertjeColargol schreef op 27-08-2021 om 19:27:

Als je soms ziet hoe mensen zich op diensten als Facebook en Twitter gedragen, dan vraag je je af waarom ze het sociale media noemen. Je kunt het dan beter asociale media noemen.

Heel veel wappies ook.

ik heb FB, en die gebruik ik nog wel vrij veel. Ben beheerder van 3 pagina's. Een van woonplaats, 1 voor sportevenement en 1 voor ander  jaarlijks evenement. 
Maar er komen wel steeds meer bedrijven langs, met reclame en steeds minder van personen. 

kheb alleen nog whatsapp en forum, ik ben een van die jongeren die niet goed werd van al die social media, daarnaast had ik niet de behoeften om überhaupt die dingen bij te houden.. (deed ik eerst wel), ik was eerst ook actief daarin maar kweet niet.. die behoefte heb ik totaal niet meer.
 Zo zei een oudere man waarbij dit gesprek ter spraken kwam dat ik achterliep...😅 maar nee ik heb simpelweg niet die behoefte, heb t wel allemaal gehad hoor. Maar focus me nu gwn meer op in het echt mensen spreken, opzoeken, gezellig kletsen. Daarnaast heb plaats ik wel gwn op WhatsApp op me status enzo. En dit forummen vind ik ook wel leuk. Maar die social media enzo kwa fb, insta, snapchat ben ik niet echt meer mee bezig.

Op facebook heb ik nog wat vrienden en kennissen o.a. uit 't buitenland, dat is toch laagdrempeliger contact houden als je elkaars foto's uit 't dagelijks leven voorbij ziet komen. 
Verder volg ik heel veel (reis)fotosites, memes, natuur, countrylife, de gemeenteberichten etc. 
Instagram, Twitter en Tiktok heb ik niet. 

Ik heb alleen WhatsApp en dit forum. Nooit FB of Twitter gehad. Ik denk dat er dingen zullen verdwijnen en weer nieuwe dingen zullen opduiken. Na een poosje is de lol eraf en zakt het weer in.

Zelf heb ik nooit behoefte gehad om allerlei foto's  of elke activiteit met iedereen te delen. Zelfs op WhatsApp wordt ik al gek van sommigen die dat wel doen.

Oh ja, en ik heb natuurlijk ook nog dit forum inderdaad.

Twitter heb ik niet meer. Facebook wel en daar kan ik nog geen afscheid van nemen.
Instagram vind ik echt leuk, dus dat blijft wel.
En WhatsApp maar dat vind ik niet echt social media 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

28-08-2021 om 11:09

Ik begrijp steeds minder waarom WhatsApp zo populair is. Een groot nadeel aan WhatsApp, net als aan alle andere messengers die al je chatgesprekken lokaal op je eigen toestel opslaan, is dat je het maar vanaf één toestel kunt gebruiken.

ik geef daarom de voorkeur aan een messenger als Skype, die de chatgesprekken op een centrale server opslaat. Skype kun je ook op verschillende soorten toestellen installeren, desktop, laptop, tablet, smartphone, en je kunt tijdens het gebruik makkelijk van toestel wisselen.

Ik probeer mijn kennissenkring dan ook enthousiast te krijgen om over te stappen op Skype, maar helaas zonder veel succes.

BeertjeColargol schreef op 28-08-2021 om 11:09:

Ik begrijp steeds minder waarom WhatsApp zo populair is. Een groot nadeel aan WhatsApp, net als aan alle andere messengers die al je chatgesprekken lokaal op je eigen toestel opslaan, is dat je het maar vanaf één toestel kunt gebruiken.

ik geef daarom de voorkeur aan een messenger als Skype, die de chatgesprekken op een centrale server opslaat. Skype kun je ook op verschillende soorten toestellen installeren, desktop, laptop, tablet, smartphone, en je kunt tijdens het gebruik makkelijk van toestel wisselen.

Ik probeer mijn kennissenkring dan ook enthousiast te krijgen om over te stappen op Skype, maar helaas zonder veel succes.

De meeste mensen hebben hun telefoon in hun hand geïmplanteerd, dus dat alleen daar de gesprekken staan is niet zo’n probleem. Skype vind ik zelf heel onhandig, ik ben het ook steeds kwijt op mijn telefoon.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-08-2021 om 11:30

BeertjeColargol schreef op 28-08-2021 om 11:09:

Ik begrijp steeds minder waarom WhatsApp zo populair is. Een groot nadeel aan WhatsApp, net als aan alle andere messengers die al je chatgesprekken lokaal op je eigen toestel opslaan, is dat je het maar vanaf één toestel kunt gebruiken.

ik geef daarom de voorkeur aan een messenger als Skype, die de chatgesprekken op een centrale server opslaat. Skype kun je ook op verschillende soorten toestellen installeren, desktop, laptop, tablet, smartphone, en je kunt tijdens het gebruik makkelijk van toestel wisselen.

Ik probeer mijn kennissenkring dan ook enthousiast te krijgen om over te stappen op Skype, maar helaas zonder veel succes.

Ik gebruik whatsapp ook op mijn laptop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.