Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

W.G. van der Hulst

Voordeel van het dichtgooien van Napraat (recordje, hoor!) is dat ik eindelijk tijd had om eten te bereiden én op te zoeken wie of wat W.G. van der Hulst is, nadeel is dat ik mijn bevindingen niet kon delen. Maar de heer Van der Hulst zaliger vindt het vast niet erg dat ik dan maar een heel topic aan hem.opdraag, er is per slot van rekening ook al een festival in Hasselt.

Maar goed: íets voor mijn tijd, maar zijn pseudoniem evenals de titel 'Voetstapjes in de sneeuw' doen wel vaag een belletje rinkelen. Wellicht voorbijgekomen in een literatuurmodule tijdens mijn studie...


Ik had nog nooit van hem gehoord. Wel even wikipedia aangeslingerd. Ik dank dat de boeken wat te gewaagd zullen zijn voor mij.

Nanamouskouri

Nanamouskouri

15-07-2021 om 20:13

Brave christelijke kinderen van de protestantse signatuur werden vroeger bij voorkeur uit zijn enorme oeuvre aan verantwoorde, ernstige en brommerige kinderboeken voorgelezen. Hij schreef enorm ouderwets, met veel spreekwoorden en clichés.
Van de boze koster was mijn favoriet, naast voetstapjes in de sneeuw.

Aan het einde stonden de klompjes weer veilig bij het vuur en mocht je bidden voor het slapen gaan.

Kloek, zei het kannetje.

Die boeken kreeg ik altijd van mijn christelijke oma cadeau. Een serie van Rosemarijntje volgens mij. Ik vond het vreselijke boeken. 

Meryss

Meryss

15-07-2021 om 20:23

Ja bij mijn oma stond in de soete suikerbol. Als ik het goed schrijf 

Waarom is napraat dicht?

Nanamouskouri

Nanamouskouri

15-07-2021 om 20:29

SuzyQFive schreef op 15-07-2021 om 20:26:

Waarom is napraat dicht?

Omdat wij allen stoute kindertjes zijn, zou W.G. zeggen.

van Bob, Bep en Brammetje.

ach mijn moeder kon dat zo mooi voorlezen.
Bruhun bruhun.... en ik janken vanwege die beer op die paal. 

Ja Bruun de beer. Tranen met tuiten gehuild

Nanamouskouri schreef op 15-07-2021 om 20:13:

Brave christelijke kinderen van de protestantse signatuur werden vroeger bij voorkeur uit zijn enorme oeuvre aan verantwoorde, ernstige en brommerige kinderboeken voorgelezen. Hij schreef enorm ouderwets, met veel spreekwoorden en clichés.
Van de boze koster was mijn favoriet, naast voetstapjes in de sneeuw.

Aan het einde stonden de klompjes weer veilig bij het vuur en mocht je bidden voor het slapen gaan.

Ah, kijk, dat zal verklaren waarom zelfs mijn ouders mij nooit verteld hebben over W G van der Hulst. Wij moesten altijd moderne boeken lezen, want ouderwetse boeken, daar gingen kinderen lezen van haten.

coolpack2

coolpack2

15-07-2021 om 20:51 Topicstarter

Wollstonecraft schreef op 15-07-2021 om 20:08:

Ik had nog nooit van hem gehoord. Wel even wikipedia aangeslingerd. Ik dank dat de boeken wat te gewaagd zullen zijn voor mij.

Ja, ik vond het ook wel een beetje spannend.

coolpack2

coolpack2

15-07-2021 om 20:53 Topicstarter

Nanamouskouri schreef op 15-07-2021 om 20:13:

Brave christelijke kinderen van de protestantse signatuur werden vroeger bij voorkeur uit zijn enorme oeuvre aan verantwoorde, ernstige en brommerige kinderboeken voorgelezen. Hij schreef enorm ouderwets, met veel spreekwoorden en clichés.
Van de boze koster was mijn favoriet, naast voetstapjes in de sneeuw.

Aan het einde stonden de klompjes weer veilig bij het vuur en mocht je bidden voor het slapen gaan.

Ik zag inderdaad een omvangrijk oeuvre. Fijn om hier op mijn veertigste nog in ingewijd te worden. Ben ik nog wel benieuwd wie je nou geschikt achtte als hoofdpersoon, of zou dat ook banwaardig zijn? 🧐

coolpack2

coolpack2

15-07-2021 om 20:54 Topicstarter

Nanamouskouri schreef op 15-07-2021 om 20:29:

[..]

Omdat wij allen stoute kindertjes zijn, zou W.G. zeggen.

Met wie moet ik nu samen spelen? 😭

Nanamouskouri

Nanamouskouri

15-07-2021 om 20:56

coolpack2 schreef op 15-07-2021 om 20:53:

[..]

Ik zag inderdaad een omvangrijk oeuvre. Fijn om hier op mijn veertigste nog in ingewijd te worden. Ben ik nog wel benieuwd wie je nou geschikt achtte als hoofdpersoon, of zou dat ook banwaardig zijn? 🧐

Absoluut banwaardig. Ik zeg helemaal niets meer. Ik zet mijn klompjes bij het vuur en ga vroeg te bedde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.