Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Vragen over Bookcrossing!

Een paar dagen geleden heb ik een eerste 'bookcrossing-boek' aangetroffen in een bieb bij AH.
Ik heb me direct ook aangemeld en (met hulp) etiketten aangemaakt.
Nu heb ik wat vragen.

*Moeten de boeken actueel zijn?
*Mag je ook duidelijk gelezen boeken uitzetten? Ik bedoel dat ze niet nieuw zijn, maar wel schoon en droog.
*Moet je  de boeken zelf ook gelezen hebben?
*Krijg je vaak iets terug te horen over het uitgezette boek?
*Mag ik ze ook in de straatbieb/minibieb uitzetten, want ik zit bijvoorbeeld nooit in het openbaar vervoer. Ik ben bang als ik een boek zomaar op straat leg (op een bankje ofzo) dat het de volgende dag ñat in de berm ligt.

Hartelijk dank voor reacties/ervaringen!  

Kom nu dit topic tegen. Maar had er hiervoor nooit van gehoord. Van book-crossing bedoel ik. Sorry dat ik nu schrijf, maar ik lees graag even mee.

Ik ken het ook niet . Dacht dat je met een bookcrossing-boek  een boek uit de mini bieb bedoelde .  En een bieb bij AH heb ik ook nog nooit gezien .

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-11-2021 om 19:54

https://www.bookcrossing.com/howto

Kort gezegd: er zijn geen echte regels. Elk boek mag, dus ook een ouder boek. En elke plek, dus ook een minibieb. 

Bestaat dat nog steeds? Dat boeken gelezen zijn maakt niet uit, maar ze moeten nog wel een beetje actueel zijn, anders is er geen interesse.

Ik liet vroeger boeken achter in winkelcentra, ov, IKEA, op overdekte plekjes. Ik heb het niet lang gedaan. Vaak werden boeken niet geregistreerd en ik vergat steeds te kijken 

Heb een enkele keer een bookcrossboek gevonden. Bij gebrek aan printer nooit overwogen, zet het wel gewoon 'crossloos' in een bieb.
Ik neem gerust los slingerende boeken mee uit ov of stationshal, maar heb het idee dat ik ze dan van de papierbak prullenbak redt ipv dat iemand anders ook zomaar dat boek zou willen pakken. Men is redelijk smetvrezerig geworden de afgelopen twee jaar...

Sorry. Geen antwoord of ervaringsverhaal, maar heb dus het idee dat de minibiebs het fenomeen hebben ingehaald/verbeterd.  

Ik heb laatst wat zwerfboeken met een code van zwerfboek.nl uitgezet in een straatbieb. Nog niks van terug gezien, wel verdwenen uit de bieb.
Ik vind de drempel om een boek te kunnen registreren vrij hoog, dus kan mij voorstellen dat veel mensen het teveel moeite vinden.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

04-12-2021 om 09:24 Topicstarter

Ik heb een probeempje en hoop dat iemand wil helpen. De eerste twee boeken heb ik in het wild uitgezet.  Nu wil ik er weer twee uitzetten, op een andere locatie, maar het lukt me niet die te selecteren.
Dus de eerste locatie komt steeds in het bericht terecht. En dat is niet handig, want het is in een andere plaats. Kan het te maken hebben met het feit dat ik geen precieze postcode weet??

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

En nog een vraag, krijg je automatisch een seintje als iemand een berichtje stuurt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.