Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Vloggers die hier gezin schade aandoen.

Praat hier mee over verschillende vloggers  en instagram influencers die hun gezin en kinderen schade berokkenen, is het nu dan wel later wanneer de kinderen ouder zijn. 


Liliaceae

Liliaceae

16-03-2022 om 12:07 Topicstarter

Topic opener begint:

Ik vind het onverantwoord dat sommige influencers privé informatie over hun kinderen klakkeloos op instagram zetten of op YouTube. 
Mijn kind wil bijvoorbeeld niet dat ik ook maar iets over haar op internet zet, als dat wel gebeurt gaat dat in overleg en is dat voor een select groepje.
Als ouder hoor je je kinderen toch te beschermen?

Ik verbaas me hier ook over. Ik zou ECHT niet willen dat mijn baby/peuter/kleuter filmpjes en foto's online staan for the world to see, dat vind ik echt iets privé.

Als het onschuldige filmpjes zijn waarbij mijn kind een boekje leest of rent door een speeltuin (bij wijze van spreke) dan zou ik dat niet zo'n probleem vinden. Maar dus geen foto's of filmpjes waar mijn kind zich later voor zou kunnen gaan schamen (bijv. dat mijn kind huilt op het filmpje of struikelt of noem maar op) 
Maar ik deel mijn foto's alleen met vrienden en kennissen, dus de kans dat het het hele internet overgaat is heel klein (maar hou er dus sowieso wel rekening mee) 

Ik snap niet dat zo'n vlogger volgers heeft. Is toch totaal oninteressant dat iemand met de bakfiets en haar kinderen naar de speeltuin gaat ofzo?

Liliaceae

Liliaceae

16-03-2022 om 12:58 Topicstarter

1968 schreef op 16-03-2022 om 12:51:

Als het onschuldige filmpjes zijn waarbij mijn kind een boekje leest of rent door een speeltuin (bij wijze van spreke) dan zou ik dat niet zo'n probleem vinden. Maar dus geen foto's of filmpjes waar mijn kind zich later voor zou kunnen gaan schamen (bijv. dat mijn kind huilt op het filmpje of struikelt of noem maar op)
Maar ik deel mijn foto's alleen met vrienden en kennissen, dus de kans dat het het hele internet overgaat is heel klein (maar hou er dus sowieso wel rekening mee)

Dat dus. Er is een groot verschil tussen een onschuldig filmpje in de speeltuin op het klimrek of een boekje lezen, of de schoolresultaten delen of vertellen dat je dochter menstrueert. Dat is zo schadelijk.

Liliaceae schreef op 16-03-2022 om 12:58:

[..]

Dat dus. Er is een groot verschil tussen een onschuldig filmpje in de speeltuin op het klimrek of een boekje lezen, of de schoolresultaten delen of vertellen dat je dochter menstrueert. Dat is zo schadelijk.

Oh echt, nee dat zouden mijn kinderen echt niet goed vinden! Maar ik ken ook geen vloggers die dat doen (maar ja, ik volg ook niet alles) Wat raar! 

Liliaceae schreef op 16-03-2022 om 12:58:

[..]

Dat dus. Er is een groot verschil tussen een onschuldig filmpje in de speeltuin op het klimrek of een boekje lezen, of de schoolresultaten delen of vertellen dat je dochter menstrueert. Dat is zo schadelijk.

Vind ik niet. Ook de "onschuldige" filmpjes/foto's zijn filmpjes of foto's waarbij het kind er niet om vraagt om zomaar op internet te worden geslingerd.

Vind het echt zorgwekkend wat er allemaal gedeeld wordt. En steeds meer mensen vinden het normaal. Want "ik deel het maar met een select groepje". Wat echt een illusie is, want wat op internet staat, blijft daar staan. Wordt op een of andere server opgeslagen die echt niet alleen door jouw geselecteerde groepje wordt bekeken.

Mensen denken er echt veel te weinig over na, wat ze allemaal op internet gooien. Maar de volwassenen kiezen er nog zelf voor. Deze kinderen niet. 

Poezie schreef op 16-03-2022 om 12:55:

Ik snap niet dat zo'n vlogger volgers heeft. Is toch totaal oninteressant dat iemand met de bakfiets en haar kinderen naar de speeltuin gaat ofzo?

Ik volg vooral mensen die 'doe het zelven', huisverbouwingen of andere leuke creatieve uitspattingen. Soms komt daar ook wel eens iets prive's voorbij maar dat is niet het hoofdonderwerp. Zou me anders ook niet echt interesseren nee.
En ik volg ook een paar mensen die een hele leuke hond hebben vind ik ook leuk om naar te kijken. 

Liliaceae

Liliaceae

16-03-2022 om 13:07 Topicstarter

1968 schreef op 16-03-2022 om 13:02:

[..]

Oh echt, nee dat zouden mijn kinderen echt niet goed vinden! Maar ik ken ook geen vloggers die dat doen (maar ja, ik volg ook niet alles) Wat raar!

Ik volg ook niet alles hoor, ik wordt er verdrietig van. Ik weet echt niet meer wie het was die vertelde dat haar kind menstrueerde. Het was vorig jaar ergens ofzo, ik weet ook niet meer of het een echt bekende vlogger was. Ik kan mij er echt niets bij voorstellen, dat je dat in overleg met je kind neerzet. 

Liliaceae

Liliaceae

16-03-2022 om 13:17 Topicstarter

Regendrup. schreef op 16-03-2022 om 13:03:

[..]

Vind ik niet. Ook de "onschuldige" filmpjes/foto's zijn filmpjes of foto's waarbij het kind er niet om vraagt om zomaar op internet te worden geslingerd.Vind het echt zorgwekkend wat er allemaal gedeeld wordt. En steeds meer mensen vinden het normaal. Want "ik deel het maar met een select groepje

Ik deel het ook maar met een select groepje hoor. Je ziet dat het de hele dag door maar geplaatst wordt dat kan in mijn ogen ook niet hoor.

Liliaceae

Liliaceae

16-03-2022 om 13:20 Topicstarter

Bedrijfsmatig zit ik wel op insta en fb, maar ik deel weinig privé. Ik heb een blog over ons leven, maar dat wordt voornamelijk gelezen door bekenden. En wat ik schrijf doe ik zeker niet met naam en toenaam en ik denk er heel goed over na hoe ik het schrijf. 

1968 schreef op 16-03-2022 om 13:04:

[..]

Ik volg vooral mensen die 'doe het zelven', huisverbouwingen of andere leuke creatieve uitspattingen. Soms komt daar ook wel eens iets prive's voorbij maar dat is niet het hoofdonderwerp. Zou me anders ook niet echt interesseren nee.
En ik volg ook een paar mensen die een hele leuke hond hebben vind ik ook leuk om naar te kijken.

Dan kijk ik toch liever naar filmpjes van professionals.

Liliaceae schreef op 16-03-2022 om 13:17:

[..]

Volgens mij ging er iets mis bij je quote?

Liliaceae

Liliaceae

16-03-2022 om 13:45 Topicstarter

Regendrup. schreef op 16-03-2022 om 13:26:

[..]

Volgens mij ging er iets mis bij je quote?

Ik geloof het ook. Ik deel privé informatie ook alleen maar met een select groepje mensen. Mijn eigen fb zijn veel mensen ook vrienden vanwege ons bedrijf. Die gaat het echt niet aan als ik wat over kind of ons zelf zou willen delen.

ik vind dat geld verdienen aan foto’s of films van kinderen onder kinderarbeid gerekend moet worden.  Ik vind het zeer verwerpelijk een raar dat een zangertje max beperkt aantal uur mag zingen voor publiek maar een buddenbroekje heel de dag gefilmd mag worden 

welke partij gaat hier nu eens een wetsvoorstel voor doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.