Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Virgin River Seizoen 3 - met Spoilers!

Ik las in het Netflix-topic dat veel van jullie ook Virgin River kijken, maar uiteraard mag daar niet gespoild worden! 

Dus.. Praat hier verder, over wat je van seizoen 3 vond! En.. hoe denken jullie dat het verder gaat in seizoen 4?

virgin-river-season-4-everything-we-know-so-far-scaled.jpg


OxfordComma

OxfordComma

28-07-2021 om 09:50 Topicstarter

TO begint

Laat ik vooropstellen, dat ik Virgin River echt een hele fijne serie vind, om te kijken!  Romantisch maar niet té, drama maar niet té.. En veel story-lines lopen toch anders dan je denkt, en de karakters zijn duidelijk niet eendimensionaal. 

Dat wil zeggen, tot seizoen drie.. Want hier en daar heb ik me wel een beetje gestoord aan ten eerste dat lubby-dubby-gedoe van Jack en Mel, wat op een gegeven moment wat irritant werd.. Ook de manier van communiceren, ik kan het niet zo goed omschrijven, maar zo ehm.. betweterig/kijk-ons-volwassen-zijn werd op een gegeven moment een beetje too much.

Twee storylines waren wat mij betreft echt ongeloofwaardig, namelijk;
- Dat gedoe met Hope. Schijnbaar kon ze er dit seizoen niet live bij zijn om wat voor reden dan ook, maar dat Facetimen was echt irritant nep, en dat ongeluk op het einde ook.
- Het verhaal rondom Lilly. Ze accepteert haar ziekte wel héél snel, en het stoort haar ook niet of nauwelijks dat ze een baby achterlaat. Ook regelt ze daar niets voor; schijnbaar moet de oudere dochter maar voor dat kind zorgen? Ik had een iets uitgebreider rouwproces wel geloofwaardiger gevonden.

Ga ik seizoen 4 kijken? Uiteraard .

ForsakenCod30

ForsakenCod30

28-07-2021 om 10:05

ik vond sommige dingen echt tenenkrommend. Vond de vorige 2 seizoenen beter. Net of dit afgeraffeld was of zo. 

Wat mij op een storende manier opviel was de overmatige empathie van Mel. Minstens vijf keer per aflevering sprak ze wel haar medeleven uit (‘I’m so sorry’) en/of bood gelijk haar hulp aan, doet anonieme donaties, etc. Blegh.

OxfordComma

OxfordComma

28-07-2021 om 10:36 Topicstarter

Gizzmoreturns schreef op 28-07-2021 om 10:05:

ik vond sommige dingen echt tenenkrommend. Vond de vorige 2 seizoenen beter. Net of dit afgeraffeld was of zo.

Ja dit is inderdaad een hele goede omschrijving. Veel storylines die supersnel gingen, en daardoor ongeloofwaardig werden. Echt jammer. 

Ja, dat is zeker waar. Mel is geen impulsief type, maar die zwangerschap was wel snel rond. Geen wachtlijsten daar

OxfordComma

OxfordComma

28-07-2021 om 10:39 Topicstarter

Haha ja inderdaad 😂

Ik heb alle boeken gelezen, en vol plezier aan de serie begonnen. Wat een tegenvaller zeg! Waar de boeken lekker weglezen en er kloppende verhaallijnen zijn is de serie echt slecht, heel jammer! (en de acteurs matchen zo niet met de personen in de boeken )

ik vond dit seizoen ook tegenvallen. De boeken lazen heerlijk weg. In de serie vind ik Jack echt een zeikerd. Ook die zwangerschap van Mel: oké, je beslist een embryo te ontdooien, gaat op bezoek bij je zus, toevallig heeft de arts tijd én zit jij precies goed met je cyclus. 🤪 Tenenkrommend!! 
En die lijn met die zwangerschap van Jack z’n exlover. Zodra er getrouwd gaat worden is hij z’n kinderen kwijt. Werkt dat écht zo in de VS?? 

Eens met al het commentaar en toch vind ik het een heerlijke serie om lekker ontspannen te kijken
Vooral eens met de hoeveelheid aan gebeurtenissen wat allemaal weggewerkt werd in 1 seizoen en het daardoor gehaast was, dat vond ik jammer.
Dat dingen niet geheel realistisch zijn kijk ik vaak wel doorheen, is bij heel veel series het geval.

ForsakenCod30

ForsakenCod30

28-07-2021 om 15:40

En dan met hope opeens in het ziekenhuis.   Duidelijk was dat ze niet mee kon doen dit seizoen, maar deze verhaallijn rond haar was zo slecht.

Ja zo'n leuke serie is het! Ik ben het met jullie eens, heel vreemd dat Mel ineens de embryo van haar man had en dat het ook schijnbaar zo snel geregeld was. Jammer dat dat zo snel ging allemaal. De laatste paar afleveringen vond ik wat afgeraffeld.

De verhaallijn met Charmaine en de voogdij vond ik niet zo interessant. Ook wel vreemd dat ze ineens getrouwd was en dat Jack dan niets met de kinderen zou mogen.

Dat jonge meisje, Lizzie, vind ik maar niks. Ik vond het heel verdrietig dat Lilly ziek werd en overleed, ik vond haar één van de leukste karakters. De verhaallijn rondom Hope vond ik ook niet zo goed.

De zus van Jack vond ik leuk erbij, ik ben benieuwd hoe het verder gaat met Brady. Ik denk niet dat hij Jack echt neergeschoten heeft, maar dat iemand hem erin geluisd heeft. Die politieagent was erg vreemd, hij leek er meer van te weten. Oh en Preacher... Ik hoop dat het goed met hem afloopt en dat het goed komt met dat zoontje van Paige waar hij voor zorgt!

Al met al een leuk seizoen dat ik zo weggekeken had, maar de vorige twee seizoenen waren wel beter.

ForsakenCod30

ForsakenCod30

28-07-2021 om 16:14

Puddingbroodje schreef op 28-07-2021 om 16:13:

Ja zo'n leuke serie is het! Ik ben het met jullie eens, heel vreemd dat Mel ineens de embryo van haar man had en dat het ook schijnbaar zo snel geregeld was. Jammer dat dat zo snel ging allemaal. De laatste paar afleveringen vond ik wat afgeraffeld.

De verhaallijn met Charmaine en de voogdij vond ik niet zo interessant. Ook wel vreemd dat ze ineens getrouwd was en dat Jack dan niets met de kinderen zou mogen.

Dat jonge meisje, Lizzie, vind ik maar niks. Ik vond het heel verdrietig dat Lilly ziek werd en overleed, ik vond haar één van de leukste karakters. De verhaallijn rondom Hope vond ik ook niet zo goed.

De zus van Jack vond ik leuk erbij, ik ben benieuwd hoe het verder gaat met Brady. Ik denk niet dat hij Jack echt neergeschoten heeft, maar dat iemand hem erin geluisd heeft. Die politieagent was erg vreemd, hij leek er meer van te weten. Oh en Preacher... Ik hoop dat het goed met hem afloopt en dat het goed komt met dat zoontje van Paige waar hij voor zorgt!

Al met al een leuk seizoen dat ik zo weggekeken had, maar de vorige twee seizoenen waren wel beter.


toch niet van haar man? Of heb ik dit gemist?

Gizzmoreturns schreef op 28-07-2021 om 16:14:

[..]


toch niet van haar man? Of heb ik dit gemist?

Jawel, Mel had in LA nog embryo's liggen die ze met haar overleden man (Mark heette hij dacht ik) had. Dus of Jack of haar overleden man is de vader van de baby. Vreemde plottwist, vind ik.

OxfordComma

OxfordComma

28-07-2021 om 19:19 Topicstarter

Puddingbroodje schreef op 28-07-2021 om 16:13:

Oh en Preacher... Ik hoop dat het goed met hem afloopt en dat het goed komt met dat zoontje van Paige waar hij voor zorgt!

Ja!! Preacher vind ik echt het leukste karakter in de serie. Zou leuk zijn, als Paige ook weer terugkomt. 

Ik snap dat met die zwangerschap niet. Voor zo'n embryo terugplaatsing moet je toch eerst je controle echo's (en ook medicijnen??) en het moet ontdooid worden. Maar goed ze zegt het wel tegen Jack dat ze niet weet van wie het dus dus ik mag aannemen dat er zo'n embryo teruggeplaatst is dan. Ik vond het maar apart en ook helemaal niet Mel achtig om dat zo te doen.

Ik heb de boeken gelezen, maar die verhalen zijn bij lange na niet hetzelfde, maar de dood van Lilly werd daar ook compleet afgeraffelt. Ik zal verder niks over de toekomst zeggen wat de boeken betreft, want wie weet zullen dat echte spoilers zijn voor volgende seizoenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.