Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Vier handen op één buik - NPO

Wie kijkt ook?

Afgelopen dinsdag begon een nieuw seizoen van Vier handen op één buik, het programma waarin jonge aanstaande moeders laten zien hoe zij zich voorbereiden op de komst van hun kindje. Ze worden bijgestaan door een bekende moeder, die hen bijstaat tijdens hun zwangeschap, de bevalling en daarna.

Dit seizoen zullen de volgende 'bekende' moeders meedoen:
Angela Groothuizen, Karin Bloemen, Victoria Koblenko, Channah Koerten, Maxime Meiland, Airen Mylène (en vriend Taeke Taekema) en Leona Philippo. 


Ik moet nog even terug kijken!

Regendrup.

Regendrup.

16-09-2021 om 11:16 Topicstarter

In de eerste aflevering krijgt Amy Marissa hulp van Angela Groothuizen. Amy Marissa raakte op haar zestiende zwanger van haar zeventienjarige vriend Björn, maar ze staat er een groot deel van de zwangerschap alleen voor: Björn zit in een gesloten instelling. Groothuizen begeleidt Amy Marissa niet alleen bij het aanstaande moederschap, maar leert haar ook op eigen benen te staan.

Ik heb de aflevering gezien. Het verbaasd me iedere keer weer.. hoe naïef en onbezonnen. Maar deze moeder heeft me ook weer positief verrast, hoop voor haar dat ze een stabiele toekomst kan gaan opbouwen met haar vriend en zoontje. Vond ook dat Angela lief overkwam, als een oma die de touwtjes goed in handen zou hebben. Mooi ook die oefening met die ballen in de vaas. 

Ik vraag mij altijd af waar zij al die spullen van betalen (nou ja, zal wel van hun ouders komen). Ik begon met een tweedehands box en ledikant en een klein stapeltje kleding en toen was ik al  achter in de twintig 🤣🤣

De meesten krijgen financiële steun en die kan fors zijn als je in Nederland een kind krijgt. Een woning wordt vaak versneld toegewezen, omdat een pasgeboren baby een veilige plek nodig heeft. 


Ik heb de aflevering gezien. Het verbaasd me iedere keer weer.. hoe naïef en onbezonnen. Maar deze moeder heeft me ook weer positief verrast, hoop voor haar dat ze een stabiele toekomst kan gaan opbouwen met haar vriend en zoontje. Vond ook dat Angela lief overkwam, als een oma die de touwtjes goed in handen zou hebben. Mooi ook die oefening met die ballen in de vaas.

Ik vond haar wel erg bleu en jong overkomen. En eerlijk... Als je moeder post its moet ophangen met "na iets pakken moet je het opruimen" of de verwarming niet hoger te zetten...? Ze is toch geen kleuter? Vond dat die moeder dat kinderlijke gedrag wel in stand hield.

Inderdaad een hele goede oefening met die balletjes! En het bezoek aan die dame die uitleg gaf over de bevalling. Gek dat zo'n aanstaande moeder (was toen ruim 24 weken) zoiets zelf niet gaat googlen.

Vond ook dat de jonge vader echt heel zorgzaam overkwam. Hij heeft een vervelende tijd achter de rug in zijn eigen thuissituatie. Maar dat hij fulltime werkt en ook met die kleine helpt, super. Dat is een voorbeeld voor meer vaders in dit programma.


Oh wat leuk dat dit weer is begonnen! Binnenkort maar es terugkijken.

Nou had Leona zo'n mooi onderwerp bij de hand en heeft ze er werkelijk niks uitgehaald. Wat een gemiste kans.
Ze zat alles weg te lachen en kwam inhoudelijks met niks. Wat doet de moeder? Thuiszitten? Ze is 19 heeft ze een opleiding of werk? En what about de biologische ouders van deze jongen? Ik vond het een hele lege en saaie aflevering.

En holy moly wat was Leona aangekomen.

Regendrup.

Regendrup.

28-09-2021 om 21:15 Topicstarter

Salomewinterqueen schreef op 28-09-2021 om 21:12:

Nou had Leona zo'n mooi onderwerp bij de hand en heeft ze er werkelijk niks uitgehaald. Wat een gemiste kans.
Ze zat alles weg te lachen en kwam inhoudelijks met niks. Wat doet de moeder? Thuiszitten? Ze is 19 heeft ze een opleiding of werk? En what about de biologische ouders van deze jongen? Ik vond het een hele lege en saaie aflevering.

Eens.. er werd echt werkelijk níks echt besproken. Dat gesprek met die ouders van die jongen sloeg ook nergens op.

Nou inderdaad, langdradig en saai.. 

Ook gezien, je vraagt je af waar dat meisje van leeft. 

Ja he, echt een saaie aflevering. Die man was ook 30 en zij nou ook niet piepjong en ze hadden het redelijk goed voor elkaar. Ik snap niet zo goed wat de bekende moeder daar moest. Inderdaad, ze had het werken kunnen bespreken etc maar daar werd niks over gezegd

En dat gelach van Leona (?) na bijna elke zin trok ik ook heel slecht..

Regendrup.

Regendrup.

07-10-2021 om 10:12 Topicstarter

Wat was die vriendin een lieverd zeg. 

Wel heel lief maar vraag me af of ze het gaan volhouden. Ook snap ik niet hoe ze het appartement betalen. Die vriendin ging naar school en de moeder werkt niet (door zwangerschap en zo). 

Vond het ook snel gaan. Zo kort een relatie, zwangere had alleen klein koffertje voor baby en koffer voor zichzelf en opeens samen vanalles. Voelde ook een beetje of de nieuwe vriendin gebruikt werd. Al kwamen ze wel leuk over samen. Weet niet beetje raar gevoel erbij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.