Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Vakantiehuis for life

Op zondagavond Net5 is sinds gisteren een nieuw avontuurlijk verbouwingsprogramma te zien. Vlaamse koppels gaan strijden tegen elkaar bij het opknappen van chalets waarbij het winnende duo het vakantiehuis mag houden. 
Ik ben erg enthousiast! Wie kijkt ook? 


Hoy, RB,

Ik weet niet of wij (in Vlaanderen) dat ook kunnen zien. Zou moeten denk ik, want waarom nemen ze anders Vlaamse klussers.
Ik ben een geweldig gemotiveerde hulp-doe-het-zelver. Helpen bij een verbouwing, daar plaag je mij niet mee. Mijn man is een krak in verbouwen en heeft enorm technisch inzicht. Heeft ook vele slechte kenmerken hoor, anders ga je me niet geloven. Maar samen hebben wij oa onze boerderij verbouwd (project van verschillende jaren ondanks de vele tijd die wij erin staken) dankzij technische ingesteldheid man en mijn bouwvakkershulp.
Waar ik altijd - bij zulke programma's dan - moeite mee heb, is, dat het lijkt of het allemaal een fluitje van een cent is. Tuurlijk kunnen ze de werken niet 'live' uitzenden, dan komt er geen eind aan het programma. Maar toch verwondert het me dikwijls dat wat er allemaal bij grote ingrepen komt kijken, niet aan bod komt en het lijkt of dat eens snel geklaard wordt. En mensen die dan minder inzicht hebben in verbouwen, die geloven dat het inderdaad dan allemaal zo eenvoudig is. En zo snel gedaan. Maar verbouwen kost bloed, zweet, tranen en héél veel geld.

Maar dat is misschien geen echt antwoord op je OP.

Waar staan (of liggen, hoe zeg je dat) die chalets en hebben die allemaal min of meer dezelfde oppervlakte en staat van verval? Bij een vakantiehuis (nog meer dan bij een 'gewoon' huis) mag je niet zomaar doen wat je wil. Bijvb aantal m² moet zeer beperkt blijven. Dan zou ik denken dat de verbouwers al een beetje beperkt zijn in hun mogelijkheden. Maar daar zitten anderzijds natuurlijk ook weer uitdagingen.

Ben jij een klusser of kijk je graag naar zulke programma's om te zien wat mensen kunnen realiseren?

Dat klinkt wel leuk, maar ik kan het niet online terugkijken zo te zien. Als iemand weet waar dat wel kan, hoor ik het graag!

redbulletje

redbulletje

08-11-2021 om 17:06 Topicstarter

De chalets liggen in de Ardennen (Durbuy) en ze zijn niet exact 't zelfde. De kandidaten moesten zich eerst bevrijden en daarna op zoek naar de sleutels. Het koppel dat als eerste toekwam had de eerste keus. Wil niet zeggen dat ze met de beschrijving ook het best gelegen huis kozen overigens. 

Het is de bedoeling dat het een recreatiewoning blijft dus denk dat ze zich idd aan de beperkingen moeten houden. Ook hebben ze geen riant startbudget (slechts tussen de 14000 en 16000 euro) maar wellicht kunnen ze nog budget bij verdienen met de opdrachten. Volgende keer moeten ze iets engs op grote hoogte gaan doen zag ik in 't voorstukje. Wellicht bungyjumpen of abseilen. 

Volgens mij is 't een VTM serie dus hij is bij jullie al op tv geweest! 

redbulletje

redbulletje

08-11-2021 om 17:08 Topicstarter

Ik ben zelf niet echt 'n klusser (al heb ik als manusje van alles gefungeerd toen mijn vader mijn huis verbouwde) maar ik vind het vooral heel erg gaaf om klusprogramma's te zien. Zo ook The Block en Houserules (Australie en Nieuw Zeeland) De NL versies vind ik een slap aftreksel. Van Vlaamse programma's heb ik wel 'n hoge pet op wat kwaliteit betreft. Al is dit het eerste verbouwingsprogramma wat ik van de Vlamingen zie. 

Klinkt leuk, ik ga kijken. 
Ik hou altijd wel van klus- en verbouwprogramma's. 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

08-11-2021 om 17:14

Bedankt voor de tip! Door jouw bericht ben ik het nu aan het terug kijken. Tot nu toe lijkt het leuk. Volgende keer maar wel opnemen, want helaas is de reclame bij terugkijken niet door te spoelen.

Ik ben zelf totaal niet handig, maar dit soort programma's vind ik wel altijd leuk om te kijken.

Niet perse een  vakantiehuis maar vanavond op rtl4 (20.30 uur) Tiny house battle. Misschien ook leuk voor de liefhebbers.

Volgens mij ben ik in dat park op vakantie geweest begin jaren 90

MindlessCamel53

MindlessCamel53

09-11-2021 om 22:01

RavIvaR schreef op 08-11-2021 om 19:04:

Niet perse een vakantiehuis maar vanavond op rtl4 (20.30 uur) Tiny house battle. Misschien ook leuk voor de liefhebbers.

Zie dit nu pas, heb hier net een topic over geopend. 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

09-11-2021 om 22:02

Granny71 schreef op 08-11-2021 om 19:48:

Volgens mij ben ik in dat park op vakantie geweest begin jaren 90

Was het leuk? De omgeving lijkt me prachtig! (En de huisjes worden dat vast ook)

Jordgubbe schreef op 09-11-2021 om 22:02:

[..]

Was het leuk? De omgeving lijkt me prachtig! (En de huisjes worden dat vast ook)

Was samen met een bevriend stel. Blijkt dat je elkaar pas echt leert kennen als je een tijd bij elkaar op de lip zit. Kan me eigenlijk alleen de ergernissen herinneren.

Maar van latere vakanties weet ik dat de Ardennen prachtig zijn. Zomer en winter.

MindlessCamel53

MindlessCamel53

15-11-2021 om 19:22

Heeft er nog iemand gekeken gisteren? 

Ik vind het wel een leuk programma met een fijne afwisseling tussen klussen en survivaldingen. Ben wel zeer benieuwd hoe die twee vrienden (Marcel en ?) het gaan redden zonder specifieke planning.

MindlessCamel53

MindlessCamel53

15-11-2021 om 19:23

Granny71 schreef op 09-11-2021 om 22:19:

[..]

Was samen met een bevriend stel. Blijkt dat je elkaar pas echt leert kennen als je een tijd bij elkaar op de lip zit. Kan me eigenlijk alleen de ergernissen herinneren.

Maar van latere vakanties weet ik dat de Ardennen prachtig zijn. Zomer en winter.

Oja dat is altijd even afwachten, je krijgt dan veel meer van elkaar mee.

redbulletje

redbulletje

15-11-2021 om 19:26 Topicstarter

Jordgubbe schreef op 15-11-2021 om 19:22:

Heeft er nog iemand gekeken gisteren?

Ik vind het wel een leuk programma met een fijne afwisseling tussen klussen en survivaldingen. Ben wel zeer benieuwd hoe die twee vrienden (Marcel en ?) het gaan redden zonder specifieke planning.

Ja heb 't vanmiddag gekeken, echt wel gaaf die opdracht op hoogte, zou ik nooit gedurft hebben. 

Heb ook weer gekeken. 
Die man met zijn voorliefde voor de hogedrukspuit. Blij dat ik niet de enige gek ben 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.