Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MindlessCamel53

MindlessCamel53

09-11-2021 om 21:56

Tiny house battle

Vanaf maandag 8 november elke week bij RTL 4: Tiny House Battle. Hét nieuwe woonprogramma van RTL, gepresenteerd door John Williams. Twee bouwteams gaan de strijd met elkaar aan om de ideale tiny house te bouwen voor een koper.

Wie heeft dit ook gekeken? En wat vond je ervan? 


Ik vond deze huisjes wel tegenvallen. Er was niets gedaan met zijn game hobby en zijn boxen e.d.. Juist bij zo'n single jongen zou je voor dat soort dingen toch een mooie creatieve oplossing verwachten. Hier zaten echt nul snufjes in en de ruimte was ook niet creatief benut. Dst gaat toch een beetje in tegen wat ik van een tiny house verwacht.... 

Jordgubbe schreef op 08-12-2021 om 20:24:

Dat heeft denk ik met het vervoer te maken. Die dingen moeten ook nog onder een viaduct door kunnen. Maar misschien ook wel met bouwvergunningen, dat tijdelijke woningen maar een maximale hoogte mogen hebben?

Misschien kunnen ze dat dan uitschuifbaar maken zodat ze 'm omhoog kunnen zetten. 

Jordgubbe schreef op 08-12-2021 om 19:59:

[..]

Dat lijkt me zoveel fijner dan zo'n lage vide!

Vreselijk lijkt me zo'n vide. Bloedheet in de zomer, weinig ventilatie dus benauwd en ook al ben ik het niet het zou me heel claustrofobisch maken.

Sowieso is zo'n ding niet te harden tijdens een warme zomer, of je moet een airco hebben, maar daar zijn ze volgens mij te basic voor. 

redbulletje schreef op 08-12-2021 om 20:21:

Waarom maken ze die dingen niet gewoon een meter hoger zodat je een normalere slaapkamer boven kunt maken?

Vervoer, anders moeten er speciale routes gevolgd worden en obstakels tijdelijk verwijderd worden. Dat is een vrij prijzige aangelegenheid en niet haalbaar voor particulieren.

Het hele huisje wordt op een dieplader gereden en dan getransporteerd want de wielen die er onder zitten werken wel maar de totale constructie is niet echt geschikt om grote afstanden te rijden en voldoet niet aan de eisen van de verkeerswetten.

redbulletje schreef op 08-12-2021 om 22:59:

Sowieso is zo'n ding niet te harden tijdens een warme zomer, of je moet een airco hebben, maar daar zijn ze volgens mij te basic voor.

Dat valt heel erg mee, het wordt er minder warm dan in mijn vorige huis.

Goede isolatie houdt niet alleen warmte binnen in de koude maanden maar ook buiten in de warme maanden natuurlijk.

Ze zeggen dat dit helpt voor woningnood maar die tiny houses staan op best grote lappen grond. Ik ga nu maar een gezinswoning op 100-130 vierkante meter grond (ik weet het exacte getal niet) maar zo'n tiny house staat al snel op 400-600 vierkante meter.. Waarom bouwen ze gewoon niet iets grotere woningen maar dan met een kleiner stuk grond eromheen?

Suish schreef op 09-12-2021 om 08:36:

Ze zeggen dat dit helpt voor woningnood maar die tiny houses staan op best grote lappen grond. Ik ga nu maar een gezinswoning op 100-130 vierkante meter grond (ik weet het exacte getal niet) maar zo'n tiny house staat al snel op 400-600 vierkante meter.. Waarom bouwen ze gewoon niet iets grotere woningen maar dan met een kleiner stuk grond eromheen?

Denk dat mensen veel behoefte hebben aan meer ruimte om hen heen. Snap grote vrijstaande huizen op een postzegel van 400m2 juist niet, dan hebben ze nog nauwelijks tuin.

Veel huizen kunnen wel kleiner omdat steeds meer mensen alleen willen wonen, maar de behoefte aan een tuinperceel zal wel aanwezig blijven, anders koos men wel voor een appartement. 

Maar zolang je zoveel grond nodig hebt is het dus geen oplossing voor de woningnood, want op die grond had ook een appartementencomplex met 100 woningen kunnen staan. Het is overigens denk ik vooral een oplossing voor woningnood doordat die dingen vaak tijdelijk ergens staan waar anders niets was. 

Bb19bb21 schreef op 09-12-2021 om 11:06:

Maar zolang je zoveel grond nodig hebt is het dus geen oplossing voor de woningnood, want op die grond had ook een appartementencomplex met 100 woningen kunnen staan. Het is overigens denk ik vooral een oplossing voor woningnood doordat die dingen vaak tijdelijk ergens staan waar anders niets was.

Het is toch niet vanwege woningnood, maar om betaalbaar te kunnen wonen? Een appartement kost vaak ook al 3 ton inmiddels. En dan heb je helemaal niks, hooguit een klein balkonnetje. 

Je reageerde op suish die het had over woningnood. En dat wordt inderdaad vaak als argument gegeven, maar klopt dus niet. Betaalbaarheid is wat anders, 25.000 is inderdaad een super bedrag voor een huis (alhoewel je dan natuurlijk nog wel grond nodig hebt). 

Suish schreef op 09-12-2021 om 08:36:

Ze zeggen dat dit helpt voor woningnood maar die tiny houses staan op best grote lappen grond. Ik ga nu maar een gezinswoning op 100-130 vierkante meter grond (ik weet het exacte getal niet) maar zo'n tiny house staat al snel op 400-600 vierkante meter.. Waarom bouwen ze gewoon niet iets grotere woningen maar dan met een kleiner stuk grond eromheen?

ze staan er meestal maar 5 max 10 jaar tot project ontwikkelaars gaan bouwen

redbulletje schreef op 08-12-2021 om 22:59:

Sowieso is zo'n ding niet te harden tijdens een warme zomer, of je moet een airco hebben, maar daar zijn ze volgens mij te basic voor.

Hier een bevriend stel met een Tiny house en airco dat is zeker nodig met de warme zomers van tegenwoordig. En ze slapen ook op een lage vide, ik zou er claustrofobisch van worden. 

redbulletje schreef op 09-12-2021 om 09:14:

[..]

Denk dat mensen veel behoefte hebben aan meer ruimte om hen heen. Snap grote vrijstaande huizen op een postzegel van 400m2 juist niet, dan hebben ze nog nauwelijks tuin.

Veel huizen kunnen wel kleiner omdat steeds meer mensen alleen willen wonen, maar de behoefte aan een tuinperceel zal wel aanwezig blijven, anders koos men wel voor een appartement.

Ik snap dat ook nooit, van die enorme kasten van huizen op piepkleine percelen. 

Weer volstrekt onrealistisch: een zwangere vrouw die met haar baby en lat-relatie én zijn 2 kinderen in een tiny wil. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.