Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MindlessCamel53

MindlessCamel53

09-11-2021 om 21:56

Tiny house battle

Vanaf maandag 8 november elke week bij RTL 4: Tiny House Battle. Hét nieuwe woonprogramma van RTL, gepresenteerd door John Williams. Twee bouwteams gaan de strijd met elkaar aan om de ideale tiny house te bouwen voor een koper.

Wie heeft dit ook gekeken? En wat vond je ervan? 


MindlessCamel53

MindlessCamel53

09-11-2021 om 21:56

Ik heb het vandaag gekeken en ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind.
Ik vind het leuk om te zien hoe verschillende teams iets heel anders maken, terwijl ze dezelfde info van de koper van krijgen.

Maar ik had echt verwacht om veel meer info over tiny houses te krijgen. Het idee erachter is toch dat mensen hun impact op het milieu willen verminderen? Waarom zou je dan iets bouwen met elektrische winkeldeuren of later een vaatwasser inbouwen?
En ik geloof ook niet dat deze kopers er echt daadwerkelijk het hele jaar gaan wonen en hun megagrote huis verkocht hebben. Je mag toch ook niet permanent op een camping wonen?

Ik vond het wel vermakelijk om naar te kijken, maar had er inhoudelijk veel meer van verwacht.

MindlessCamel53

MindlessCamel53

09-11-2021 om 21:59

Ik vond de uiteindelijke keuze wel mooi uitgevoerd trouwens. Knap dat mensen zoiets kunnen neerzetten in korte tijd. 

Ik heb gekeken maar vind het op z'n hoogst een vakantiehuisje. Het verbaasde me ook dat ze geen groot perceel gekocht hadden maar op een camping zonder privacy gingen staan. Zitten ze überhaupt wel op 't riool aangesloten zo? 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

09-11-2021 om 22:06

oh het riool, dat is wel een goeie. Geen idee eigenlijk. Lijkt me eigenlijk van niet, op een camping.

Er zijn steeds meer gemeentes die kavels beschikbaar stellen/verkopen voor tiny houses dus dat ze daar permanent wonen geloof ik wel.

Vond de winkeldeurman een raar/naar mannetje. Geen idee waarom maar ik trok hem slecht.
Andere team vond ik superleuke mensen

Ik ben nu ook aan het kijken. Die mensen gaan het vast als vakantiehuisje gebruikten, want van 400m2 vol meuk, naar een Tiny house klinkt niet realistisch 

Granny71 schreef op 09-11-2021 om 22:22:

Er zijn steeds meer gemeentes die kavels beschikbaar stellen/verkopen voor tiny houses dus dat ze daar permanent wonen geloof ik wel.

Vond de winkeldeurman een raar/naar mannetje. Geen idee waarom maar ik trok hem slecht.
Andere team vond ik superleuke mensen

Er zijn maar heel weinig gemeentes die kavels beschikbaar stellen voor permanente bewoning, het is bijna altijd tijdelijk, voor 5 of 10 jaar. Dan moet je weer wegwezen. Ik krijg maandelijks updates van het register van Marjolein in het klein, maar het gaat overal tergend langzaam. Alleen krimpgemeentes zoals bijvoorbeeld Den Helder bieden permanente plekken.

Dit programma zorgt ook niet voor een plek, dat moeten de kopers zelf regelen. 

Rondstruiner schreef op 09-11-2021 om 22:36:

[..]

Dit programma zorgt ook niet voor een plek, dat moeten de kopers zelf regelen.

Dat lijkt me ook logisch. Ze kopen het huis op wielen.

Televisie programma's vertellen meestal maar 10% van de waarheid. Maar het blijft leuk om de creativiteit te zien.

Oooh ineens valt bij mij het kwartje. Ik heb van RTL een oproep voorbij zien komen dat ze op zoek waren naar gemeenten die een stuk land beschikbaar wilden stellen voor een tv programma met tiny houses. Dat moet dit geweest zijn! Dat heeft blijkbaar niks opgeleverd dan, als ze de huisjes op campings moeten plaatsen. 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

10-11-2021 om 09:58

Granny71 schreef op 09-11-2021 om 22:22:


Vond de winkeldeurman een raar/naar mannetje. Geen idee waarom maar ik trok hem slecht.
Andere team vond ik superleuke mensen

Helemaal eens. De winkeldeurman was erg vol van zichzelf.

MindlessCamel53

MindlessCamel53

10-11-2021 om 10:03

Jammer dat Rtl die zoektocht naar een plek er dan niet in betrekt. Het is zo meer een "bouw een leuk chalet" programma dan dat het echt over tiny house gaat, de gedachtengang daarachter en de eventuele problemen. Maar goed, het is natuurlijk wel Rtl en niet de NPO. 
Ben benieuwd wat er volgende week voorbij komt. 

Ik vond die winkeldeur en die ledverlichting verschrikkelijk. Dat is toch totaal niet geschikt voor een vakantiehuisje? Plus het was niet eens af. 

Nadeel van die minihuisjes is dat je geen normale vering in banken en bedden krijgt omdat ze er onder opbergruimte nodig hebben. Dat zit voor geen meter. Ja, voor twintigers kan dat nog wel, maar niet voor mensen van middelbare leeftijd. 

redbulletje schreef op 10-11-2021 om 10:16:

Ik vond die winkeldeur en die ledverlichting verschrikkelijk. Dat is toch totaal niet geschikt voor een vakantiehuisje? Plus het was niet eens af.

Nadeel van die minihuisjes is dat je geen normale vering in banken en bedden krijgt omdat ze er onder opbergruimte nodig hebben. Dat zit voor geen meter. Ja, voor twintigers kan dat nog wel, maar niet voor mensen van middelbare leeftijd.

Idd, leuk voor vakantiehuisje, maar niet om permanent in te wonen. Ik ken wel mensen die er permanent in wonen, en ik wil niet met ze ruilen. Het is er overigens wel altijd gezellig.

redbulletje schreef op 10-11-2021 om 10:16:

Nadeel van die minihuisjes is dat je geen normale vering in banken en bedden krijgt omdat ze er onder opbergruimte nodig hebben. Dat zit voor geen meter. Ja, voor twintigers kan dat nog wel, maar niet voor mensen van middelbare leeftijd.

Dat hangt van de ontwerper af. Vriendin van mij heeft er een gewone bank en normaal bed (maar met hele korte pootjes) in staan. Precies om de redenen die jij hier aan geeft.

Jordgubbe schreef op 09-11-2021 om 22:06:

oh het riool, dat is wel een goeie. Geen idee eigenlijk. Lijkt me eigenlijk van niet, op een camping.

Meestal hebben tinyhouses een komposttoilet of een duo toilet waar de vaste component compost wordt en de vloeibare naar een heliofytenfilter gaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.