Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

18-08-2021 om 19:15

Swanenburg (serie NPO)

Wie kijkt of heeft de Nederlandse serie Swanenburg ook gezien en wat vind/vond je ervan? Geen spoilers!!
https://g.co/kgs/UCtUoK


FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

18-08-2021 om 19:18

TO begint

Ik kijk op dit moment deze serie op NPO en vind m geweldig! Goed verhaal, steeds opnieuw vanuit elk familielid gefilmd en zeer benieuwd hoe de ontknoping gaat zijn. 

Ben op dit moment tm Dirk. Vind het een leuk concept dat de belevenissen vanuit de standpunten van alle gezinsleden worden belicht. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

18-08-2021 om 19:28

redbulletje schreef op 18-08-2021 om 19:24:

Ben op dit moment tm Dirk. Vind het een leuk concept dat de belevenissen vanuit de standpunten van alle gezinsleden worden belicht.

Ik moet de laatste 4 afleveringen nog kijken, vanuit oogpunt ouders dus. 

Ben ook zeker benieuwd hoe 't gaat aflopen. Voor iedereen valt wel een motief te bedenken. 

ConsciousWalrus47

ConsciousWalrus47

18-08-2021 om 19:46

Ik kijk ook, ben benieuwd naar het plot, ik denk nog steeds dat er iets is met Eva dat we gaan ontdekken.. op één of andere manier vind ik haar buiten het geheel vallen.

Ik vind het wel verschrikkelijk slecht geacteerd. Soms zie ik gewoon de tekst in het script staan: kijkt verward, wacht even met een reactie en zegt etc etc. Niet iedereen is even slecht trouwens, maar ik geloof bijna niemand eerlijk gezegd. Dit heb ik met de meeste Nederlandstalige series overigens. Het lijkt wel of ze zich niet goed hebben voorbereid ofzo.

Ik blijf dus wél kijken omdat ik benieuwd ben naar het verhaal.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

18-08-2021 om 19:49

Ik persoonlijk vind het wel meevallen, dat slecht acteren, maar Eva vind ik wel de minst goeie actrice hier. Overigens wel een hele mooie verschijning.

Ik betaal voor NPOplus, dus op een gegeven moment kon ik de laatste vier afleveringen vooruit kijken.  Acteerwerk beoordelen ben ik nooit zo goed in.

Benno-deel vond ik het minst boeiend geloof ik, Iris is ook niet veel van blijven hangen, Dirk doet een aantal dingen heel sterk voor dat karakter, Eva is niet altijd aan hetzelfde oor even hardhorend..

Al met al goed tijdverdrijf, maar ivm ongeduld en concentratie blij dat ik kon bingen ipv losse brokjes op maandag t/m donderdag.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

18-08-2021 om 20:06

Vf_Watervrouw schreef op 18-08-2021 om 20:02:

Ik betaal voor NPOplus, dus op een gegeven moment kon ik de laatste vier afleveringen vooruit kijken. Acteerwerk beoordelen ben ik nooit zo goed in.

Benno-deel vond ik het minst boeiend geloof ik, Iris is ook niet veel van blijven hangen, Dirk doet een aantal dingen heel sterk voor dat karakter, Eva is niet altijd aan hetzelfde oor even hardhorend..

Al met al goed tijdverdrijf, maar ivm ongeduld en concentratie blij dat ik kon bingen ipv losse brokjes op maandag t/m donderdag.

Ja, ik heb ook een abonnement en kan gelukkig ook bingen 

U2fan schreef op 18-08-2021 om 20:06:

[..]

Ja, ik heb ook een abonnement en kan gelukkig ook bingen

Geen abonnement maar heb alles opgenomen. Kijk 3 afleveringen per avond.

Het boeit niet zo als de fabriek maar dat kan ook komen omdat ik toen veel jonger was.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

18-08-2021 om 20:18

Granny71 schreef op 18-08-2021 om 20:14:

[..]

Geen abonnement maar heb alles opgenomen. Kijk 3 afleveringen per avond.

Het boeit niet zo als de fabriek maar dat kan ook komen omdat ik toen veel jonger was.

Herkenbaar Granny, ik zag een poos geleden weer een (oudere) serie die ik destijds geweldig vond, maar ik dacht nu, waarom?

U2fan schreef op 18-08-2021 om 20:18:

[..]

Herkenbaar Granny, ik zag een poos geleden weer een (oudere) serie die ik destijds geweldig vond, maar ik dacht nu, waarom?

Daarom kijk ik niets meer terug. Het verpest de mooie herinneringen.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

18-08-2021 om 20:22

Granny71 schreef op 18-08-2021 om 20:20:

[..]

Daarom kijk ik niets meer terug. Het verpest de mooie herinneringen.

Klopt, ik heb ook maar 2 afleveringen bekeken en me hetzelfde voorgenomen

Het is wel lastig om niet te spoileren als je geen idee hebt wie hoe ver is met de serie.  Terugkijken, opnemen of vooruitkijken heeft nadelen

Heb me ook ooit eens voorgenomen films en boeken van vroeger maar bij vroeger te laten. Enkele uitzonderingen. Spaart wel tijd en geld uit

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

18-08-2021 om 20:34

Vf_Watervrouw schreef op 18-08-2021 om 20:31:

Het is wel lastig om niet te spoileren als je geen idee hebt wie hoe ver is met de serie. Terugkijken, opnemen of vooruitkijken heeft nadelen

Heb me ook ooit eens voorgenomen films en boeken van vroeger maar bij vroeger te laten. Enkele uitzonderingen. Spaart wel tijd en geld uit

Klopt wat niet spoileren betreft

En goed voornemen!

U2fan schreef op 18-08-2021 om 20:18:

[..]

Herkenbaar Granny, ik zag een poos geleden weer een (oudere) serie die ik destijds geweldig vond, maar ik dacht nu, waarom?

Westenwind vond ik nog prima kunnen! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.