Media en cultuur
Beterlaat2021!
14-07-2021 om 10:33
Straatbiebs, minibiebs > ervaringen
Zijn er hier lezers die een eigen straatbieb/minibieb hebben? Ik helaas niet, het is niet handig om hem voor mijn deur te plaatsen, omdat ik er dan geen enkel zicht op heb.
Maar ik mag heel graag door de wijk wandelen en wat verderweg fietsen om langs 'de kastjes' te gaan.
Op deze manier scharrel ik boeken bij elkaar. Er staat hier een mand meteen stuk of 10 boeken die ik nog wil lezen. En ook een doos met boeken die ik gelezen heb (of niet te lezen vónd..), die gaan terug de biebjes in.
Er bestaan hele mooie kastjes, soms zelf getimmerd, beschilderd.
Soms kleine vitrinekastjes.
Helaas zijn ze niet allemaal waterdicht met tot gevolg dat boeken nat worden of zelfs gaan schimmelen. Zo zonde.
Vanmorgen vond ik nog een nagelnieuw exemplaar van Liza Marklund ('Studio Zes') in de boekenkast die hier in het winkelcentrum bij AH staat.
(Zweedse detectives zijn mijn favorieten, maar ik lees ook graag wat lichtere lectuur en bijv. (auto-) biografieën).
Vertel hier over je eigen, of andermans, straatbieb.
PinkFlower
21-03-2025 om 19:55
Miss_Moneypenny schreef op 21-03-2025 om 14:24:
[..]
Ik heb een stempel van mijn eigen minibieb. Heel simpel, alleen dat het bij mijn minibieb is geweest en dat het niet bestemd voor verkoop is. Soms maak ik er ook wel eens bookcrossing boeken van. Dan komen er ook nog stickers bij.
En ik stempel niet met de bedoeling dat al die boeken weer terug in mijn kastje gezet worden. Ik zie ze eigenlijk zelden terug. Soms kom ik de door mij gestempelde boeken weer in een ander kastje tegen. Dat vind ik leuk.
En die boeken met stempels Leesexemplaqr zijn volgens mij boeken die dan nog niet officieel uitgebracht zijn ter evt. correctie enzo.
Heb ik ook, een stempel van mijn minibieb. Idd ter voorkoming van verkoop. En ik vind het leuk als er meerdere stempels van mini biebjes in staan. Zo kan je de reis van het boek zien.
Beterlaat2021!
04-04-2025 om 18:16
Vond vandaag in een minibieb : My Story van Sarah Ferguson, Duchess of York.
Uit 1996, 'for Andrew.'
Vind ik altijd wel interessante lectuur.
Beterlaat2021!
27-07-2025 om 16:29
In de boekenkast bij de PLUS supermarkt is nu een hele plank ingenomen door videobanden, daar is totaal geen interesse meer voor.
Ik had een ook lezende vriendin een boek beloofd als ik het uit had. Maar dat was al even geleden, dus ik was het vergeten. Laatst heb ik weer een stapeltje boeken weggezet. Kreeg ik van die vriendin een berichtje : het boek X hoef je niet meer voor mij te bewaren, ik heb het gevonden in een kastje.... (Oeps, daar had ik het in gezet).
Ik heb mijn vriend ook aan het lezen gekregen. O.a. David Baldacci. Die heeft zoveel geschreven, dat ik daar heel regelmatig een boek van vind.
Heeft er hier iemand nog iets leuks gevonden recent?
Vf_Watervrouw
27-07-2025 om 16:37
Zomereditie van een of ander poëzie tijdschrift. Jarige helemaal blij gisteren.
Hier heeft een keer in de media gestaan dat voor een of andere actie de kringloop boeken aan minibiebs doneerde. Ik overweeg nog steeds aan te bieden dat ik af en toe overtollige boeken bij die kringloop ophaal ( ik weet dat ze een stickersysteem hebben zodat onverkochte boeken periodiek geruimd worden). De minibieb op de stations stonden er nogal leeg bij dit weekend.
Ik heb de luisterboeken ontdekt dus aanvullen uit mijn gelezen stapel schiet niet op.
Poison
27-07-2025 om 16:52
Stephen King - Vel over been ♥️
laatst een rits boeken naar de minibieb bij ons om de hoek gebracht. Keer erna dat ik er langsliep, alles weg. Hoop dat iemand er veel plezier van heeft!
Beterlaat2021!
14-09-2025 om 14:12
Berichtje van Yumi, in het 'Boekentopic' :
Yumi schreef op 14-09-2025 om 12:07:
Ik las een leuk en romantisch verhaal over een minibieb door een
gastschrijver. Wist niet goed waar ik het artikel moest plaatsen en
dacht aan dit topic.
Ik zet het boek, inclusief briefje dat duidelijk niet voor mij is bedoeld,
zo discreet mogelijk terug | Mijndg | De Gelderlander.nl
kerstbeer
14-09-2025 om 15:23
Beterlaat2021! schreef op 27-07-2025 om 16:29:
In de boekenkast bij de PLUS supermarkt is nu een hele plank ingenomen door videobanden, daar is totaal geen interesse meer voor.
Ik had een ook lezende vriendin een boek beloofd als ik het uit had. Maar dat was al even geleden, dus ik was het vergeten. Laatst heb ik weer een stapeltje boeken weggezet. Kreeg ik van die vriendin een berichtje : het boek X hoef je niet meer voor mij te bewaren, ik heb het gevonden in een kastje.... (Oeps, daar had ik het in gezet).![]()
Misschien ga ik ook een stempel laten maken. Niet dat ik een minibieb heb, maar ik ben wel van plan boeken in minibiebs neer te zetten, want ik heb er te veel waar ik niks mee doe.
Hoe kan je eigenlijk een stempel maken?
Yumi
14-09-2025 om 18:10
Beterlaat2021! schreef op 14-09-2025 om 14:12:
Berichtje van Yumi, in het 'Boekentopic' :
[..]
Dank voor het plaatsten
Neweve
14-09-2025 om 20:56
kerstbeer schreef op 14-09-2025 om 15:23:
[..]
![]()
Misschien ga ik ook een stempel laten maken. Niet dat ik een minibieb heb, maar ik ben wel van plan boeken in minibiebs neer te zetten, want ik heb er te veel waar ik niks mee doe.Hoe kan je eigenlijk een stempel maken?
Ik dacht laats hetzelfde toen ik eerder met een boek in mijn handen stond wat ik, denk ik, maanden terug uit de bieb had gehaald, had gelezen en had teruggezet.
kerstbeer
14-09-2025 om 21:41
Neweve schreef op 14-09-2025 om 20:56:
[..]
Ik dacht laats hetzelfde toen ik eerder met een boek in mijn handen stond wat ik, denk ik, maanden terug uit de bieb had gehaald, had gelezen en had teruggezet.
Dan is het toch leuk om een stempeltje erbij te zien.
Ik weet alleen niet hoe je die kan laten maken. Iemand een suggestie?
Auwereel
14-09-2025 om 21:43
Google op Ex Libris stempel:
https://destempelmakerij.nl/ex-libris-stempel/
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.