Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Straatbiebs, minibiebs > ervaringen


MarindaH schreef op 06-04-2023 om 21:57:

Ik heb een minibieb, een erg leuke, al zeg ik het zelf En ook weleens last van dumpers Maar ook mooie donaties gehad die ik er eerst zelf uithaal om te lezen! En sommige boeken blijven eeuwig staan, die moet ik op een gegeven moment echt op een andere manier lozen.

De eeuwige staanders breng ik weg naar andere minibiebs. Bij mij aardig wat in de buurt dus dat scheelt.

eeuwige staanders gooi ik bij het oud papier

Voor eeuwige staanders zou ik de kringloop vragen of ze er de oudpapier prijs nog voor krijgen. Niet alle kringlopers zullen zo'n regeling hebben.

Hier in de buurt lijkt een minibieb opgedoekt. Er is wel een (voor mij) nieuwe. In een pand met beperkte openingstijden. Dat scheelt wel qua verleidingen 

Ik vind het het idee leuk en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier iets aan hebben. Maar, ik als zeer veel lezer, zie er voor mezelf  niet echt het nut van in. Doordat ik heel veel lees, is voor mij de bieb een must (anders zou ik ca. 3 boeken per maand moeten kopen.......), en met een biebabonnement kom ik aan m'n trekken. Een doodenkele keer koop ik een boek (maar meestal is dat geen roman), maar het zou wel heel toevallig zijn, dat ik dat betreffende boek dan in zo'n straatbieb zou treffen. Kortom: voor mij is de bieb een absolute must, zou niet zonder kunnen.

https://www.goodreads.com/book/show/40277241-brief-answers-to-the-big-questions ik kwam deze tegen, in het Nederlands, zou bijna overwegen toch in het Engels te gaan lezen, maar ik wil hem niet kopen   

bieb1963 schreef op 12-05-2023 om 15:17:

Ik vind het het idee leuk en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier iets aan hebben. Maar, ik als zeer veel lezer, zie er voor mezelf niet echt het nut van in. Doordat ik heel veel lees, is voor mij de bieb een must (anders zou ik ca. 3 boeken per maand moeten kopen.......), en met een biebabonnement kom ik aan m'n trekken. Een doodenkele keer koop ik een boek (maar meestal is dat geen roman), maar het zou wel heel toevallig zijn, dat ik dat betreffende boek dan in zo'n straatbieb zou treffen. Kortom: voor mij is de bieb een absolute must, zou niet zonder kunnen.

Mijn bibliotheekabonnement geef ik niet op, maar de straatbiebs vind ik verrassender.

In de bieb heb ik last van keuzestress. Dat heb ik niet in de minibieb.

bieb1963 schreef op 12-05-2023 om 15:17:

Ik vind het het idee leuk en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier iets aan hebben. Maar, ik als zeer veel lezer, zie er voor mezelf niet echt het nut van in. Doordat ik heel veel lees, is voor mij de bieb een must (anders zou ik ca. 3 boeken per maand moeten kopen.......), en met een biebabonnement kom ik aan m'n trekken. Een doodenkele keer koop ik een boek (maar meestal is dat geen roman), maar het zou wel heel toevallig zijn, dat ik dat betreffende boek dan in zo'n straatbieb zou treffen. Kortom: voor mij is de bieb een absolute must, zou niet zonder kunnen.

Maar dit kan toch prima naast elkaar bestaan? Ik merk zelf dat ik door minibiebs uitgedaagd word om eens iets anders te lezen. Ik vind het echt superleuk om langs de verschillende minibiebjes in mijn wijk te lopen, te sneupen en eens wat mee te nemen. Is het niks zet ik het weer ergens anders weg. Ik heb zelf ook een minibieb en de mooiste boeken worden hier in het kastje gezet. Erg leuk. 

Kan  zéker naast elkaar bestaan. Is ook alleen maar leuk. Alleen ik persoonlijk heb er niet zoveel aan, omdat er eigenlijk nooit iets in staat wat iets voor mij is (of wat ik niet al gelezen heb). En in de gewone bieb probeer ik regalmatig eens iets anders en soms word ik verrast. Dus in die zin voegt het voor mij, persoonlijk, niet zoveel toe. Maar dat zegt niets over een ander en ik vind het verder gewoon een heel leuk fenomeen.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

30-05-2023 om 12:12 Topicstarter

Twee weken geleden vond ik het 3e deel van de 'Postcodeloterij-boeken' :

PbPqMi777LWHqCQWf-dLW6upeRNsFivheH8

in een straatbieb. Dat zijn hele mooie boeken.

Dat vertelde ik aan een vriendin, die jaloers werd. Zij had alleen deel
1, de vogels en zocht dus nog naar de bomen en de vlinders.

Vorige week vond ik de vlinders voor haar, vandaag de bomen:

pdf_b2c82030-b1df-11ec-9aa3-f661e0d224b5.jpg




Dus ik ben blij en zij ook!

Leuke boeken, ik heb deze nog niet aangetroffen. Wel talloze kookboeken van de Postcodeloterij.

Wat leuk om te lezen dat er mensen zijn die deze willen hebben, bij mij zijn ze het biebje niet uit te slaan!

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

03-06-2023 om 09:14 Topicstarter

Die Postcodeloterijboeken worden ook verkocht (!) op Marktplaats.
Soms ook gratis af te halen.

Een prachtig boek over burlesque koningin Dita von Teese in een boekenstalletje langs de weg. Twee kilo zwaar!

Dita-Von-Teese-Your-Beauty-Mark.jpg




Wij hebben intussen al onze boeken verdeeld over de diverse minibiebs in het land. Afgelopen week hebben we veel gefietst en als ik een minibiebje tegenkwam, moest ik mezelf beheersen om niet even te stoppen, een boek mee te nemen en in een andere minibieb neer te zetten (of mee naar huis te nemen en dan in een plaatselijke minibieb te zetten). Beetje boek verplaatsen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.