Media en cultuur
Broodjebrie
18-09-2026 om 15:26
Thora schreef op 18-09-2026 om 13:16:
[..]
De film vond ik erg goed en volgt ook het verhaal. In de serie zijn naar mijn zin teveel veranderingen aangebracht waardoor (in mijn ogen) belangrijke elementen in het verhaal verloren gaan.
Ja de film vond ik ook goed.
Widajo
18-09-2026 om 21:13
ik vond de serie wel oké. Open eind dus (hopelijk) komt er nog een vervolg.
Boek en film lang geleden gelezen en gezien dus weet ik niks meer van (lang leve mijn geheugen wat niet meer zo goed werkt)
Maheiden
20-09-2026 om 21:09
Thora schreef op 18-09-2026 om 09:40:
Op Netflix is nu De Eetclub 2026 als serie. Hoewel ik van bijna alle acteurs en actrices erg gecharmeerd ben vind ik het een soort karaktermoord van het echte verhaal. Ze doen een poging om het verhaal meer van deze tijd te maken maar ik vind het geen verrijking. Misschien zijn er hier mensen die er anders over denken. Ik leest het graag
Ik ben na anderhalve aflevering gestopt. Kon niet meer tegen die feestende personages met sex, drank en drugs continu in beeld. Heb ooit het boek gelezen, vond ik ook al niet zo sterk.
Grindelwald
20-09-2026 om 21:13
Widajo schreef op 18-09-2026 om 21:13:
ik vond de serie wel oké. Open eind dus (hopelijk) komt er nog een vervolg.
Boek en film lang geleden gelezen en gezien dus weet ik niks meer van (lang leve mijn geheugen wat niet meer zo goed werkt)
Denk het wel. Debet en De Nazaten zijn het vervolg van de Eetclub. Ik vond het wel een leuke serie. Niet teveel bij nadenken en lekker ontspannen het verhaal volgen.
Kersje
22-09-2026 om 14:28
hmm, misschien toch maar kijken dan, de Eetclub. Ik twijfelde namelijk al om de film destijds te kijken, want vind de verfilmingen vaak afbreuk doen aan het boek, maar vond deze wel goed. Vandaar dus mijn twijfel over de nieuwe serie, maar moeite waard dus?
MRI
22-09-2026 om 22:00
Maheiden schreef op 20-09-2026 om 21:09:
[..]
Ik ben na anderhalve aflevering gestopt. Kon niet meer tegen die feestende personages met sex, drank en drugs continu in beeld. Heb ooit het boek gelezen, vond ik ook al niet zo sterk.
Om dezelfde reden was het me niet gelukt het boek uit te lezen. Inderdaad is de verhaallijn nogal ondergeschikt aan het seks en drank gebeuren en niet eens heel goed geschreven imho. Ik dacht 'kom misschien valt de serie mee'. Dat was niet zo.