Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Serietips

Jessa schreef op 25-01-2022 om 08:45:

[..]

Ja ik heb ook beide seizoenen op Netflix gekeken en nu seizoen 3 via andere wegen want ik kon echt niet meer wachten.

Jared.

Het is vermakelijk kijkvoer, maar ik vraag me inmiddels af of de schrijvers zelf wisten waar ze heen wilden. Sommige verhaallijnen verdwijnen in het niets en anderen worden vooral voortgestuwd door toevalligheden.

Dus geen hoogdravende serie, maar het kijkt lekker weg.

Begonnen aan Archive 81 op Netflix. Helaas kan ik hem door de spanning niet achter elkaar kijken (kost te veel energie), maar ik hou heel erg van dit soort vage series.

ik zoek iets zoals handmaids tale of mss maisel of gambit. Drama, sterkte vrouwelijke hoofdrol en een klein beetje raar(grappig).

Iemand een tip?

Ik ben nu maar the bold type aan t kijken, maar ik vind het niet echt leuk.

Lollypopje schreef op 25-01-2022 om 22:36:

[..]

Het is vermakelijk kijkvoer, maar ik vraag me inmiddels af of de schrijvers zelf wisten waar ze heen wilden. Sommige verhaallijnen verdwijnen in het niets en anderen worden vooral voortgestuwd door toevalligheden.

Dus geen hoogdravende serie, maar het kijkt lekker weg.

De serie werd gecancelled, dus ik denk niet dat ze echt wisten waar ze heen wilden nee. Netflix pakt het nu op voor seizoen 4, dus hopelijk komt er nu wel een fatsoenlijk einde aan ook.

Jessa schreef op 28-01-2022 om 10:11:

[..]

De serie werd gecancelled, dus ik denk niet dat ze echt wisten waar ze heen wilden nee. Netflix pakt het nu op voor seizoen 4, dus hopelijk komt er nu wel een fatsoenlijk einde aan ook.

Dat zegt niet alles. Ken genoeg series die wel ergens heen gingen en ook werden gecancled. Al is dat dan weer iets dat vooral Netflix doet.

Andere series redden en eigen series cancelen met een open eind 😢

Lollypopje schreef op 28-01-2022 om 10:13:

[..]

Dat zegt niet alles. Ken genoeg series die wel ergens heen gingen en ook werden gecancled. Al is dat dan weer iets dat vooral Netflix doet.

Andere series redden en eigen series cancelen met een open eind 😢

Ja klopt, dat is ook zo hoor! Maar volgens mij werd deze wel echt gecancelled omdat het 'nergens' heen ging. Zo zonde altijd vind ik, brei er op z'n minst een goed einde aan.

Jessa schreef op 28-01-2022 om 10:18:

[..]

Ja klopt, dat is ook zo hoor! Maar volgens mij werd deze wel echt gecancelled omdat het 'nergens' heen ging. Zo zonde altijd vind ik, brei er op z'n minst een goed einde aan.

Absoluut.

Ik vind het ook altijd gewoon irritant in een serie als er steeds geheel toevallig iets gebeurd, dat goed uit komt. Hee, hij loopt per toeval daar binnen. Hee, die struikelt precies voor die man die haar zocht, etc. Maargoed dat doen series die wel ergens heen gaan ook. Maar voor mij zegt dat veel over de kwaliteit van het script.

Neemt niet weg dat Manifest wel lekker niet nadenk tv is en dat past wel bij mijn huidige hersencapaciteit

Heda

Heda

28-01-2022 om 11:55 Topicstarter

Malloczero schreef op 27-01-2022 om 15:10:

ik zoek iets zoals handmaids tale of mss maisel of gambit. Drama, sterkte vrouwelijke hoofdrol en een klein beetje raar(grappig).

Iemand een tip?

Ik weet niet of je het leuk vind maar Queen of the South vind ik een serie met een sterke vrouwelijke hoofdrol!

Heda schreef op 28-01-2022 om 11:55:

[..]

Ik weet niet of je het leuk vind maar Queen of the South vind ik een serie met een sterke vrouwelijke hoofdrol!

jaaa queen of the south is badass

this is us S5 is er  ik zit me echt in tehouden want als ik eenmaal begin ga ik nergens meer   

bij mij staat This is Us redelijk achteraan mijn lijstje op dit moment. Zit nu meer in de spannende series en dan moet ik me weer over mijn ergernis aan Randall heen zetten. 

Lollypopje schreef op 28-01-2022 om 22:03:

bij mij staat This is Us redelijk achteraan mijn lijstje op dit moment. Zit nu meer in de spannende series en dan moet ik me weer over mijn ergernis aan Randall heen zetten.

oh die bestaat niet mee zodra Beth in beeld komt vind haar zoo leuk, best jammer want Sterling K brown is een hele goeie acteur

De 18e eindelijk het nieuwe seizoen van Mrs. Maisel op Amazon

Malloczero schreef op 27-01-2022 om 15:10:

Iemand een tip?

Mare of Easttown, helaas niet op Netflix. Die was op Ziggo maar alle HBO content is er vanaf. Ik weet niet waar die nu te zien is. 

En Homeland? De latere seizoenen kunnen mij niet bekoren maar de eerste drie vond ik wel spannend. 

In Ozark zitten ook een paar hele sterke vrouwenrollen. Van die serie vind ik seizoen 3 echt heel erg goed. 

En heel recent Inventing Anna: de helft te lang maar evengoed wel fascinerend.

jongens ik heb After Life ontdekt.  Beetje laat maar goed heb nu 3 seizoenen te gaan   Wat een fijne serie

klaar met This is us... WTF 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.