Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]


Fleurtje_5 schreef op 14-05-2023 om 14:35:

In onze krant stond gisteren een voorspelling die Nostradamus 460 jaar geleden deed over het koningschap van koning Charles. Nostradamus deed veel voorspellingen, maar ik hoop nu wel dat deze voorspelling niet uitkomt.

Even gegoogled; ik denk niet dat Harry eraan te pas gaat komen. Mocht Charles iets overkomen, komen William, George, Charlotte en Louis nog eerder aan de beurt, bij minderjarige kinderen kan er een regent aantreden.



king-charles-portriat-0512202350-7aa33ed952ff4c55ab3db4355382bd47.jpg

Charles’ kroon staat scheef. Raar dat de fotograaf dit niet heeft opgemerkt.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

16-05-2023 om 15:17 Topicstarter

Die scheve kroon ziet raar uit.
De priester bij de kroning had de kroon zelfs achterste voren op het hoofd gezet.

Charles geniet, maar hij is sinds het overlijden van zijn vader, zou ontzettend oud geworden.

Iemand 'die het niet zou verwachten' zou de troon overnemen las ik. Maar dan hoop ik maar dat het prins Edward is, want dat vind ik een dan een goede opvolger van Charles. En zijn echtgenote Sophie vind ik ook heel passend om koningin te zijn.

Ook las ik iets over drie kinderen, en de link werd gelegd met de kinderen van prins William. Soms is het beter om geen voorspellingen te lezen.

ps. Ik hoop dat Charles nog jaren op de troon gaat blijven, en dat zijn zoon het straks van hem overneemt, maar stel dat zijn zoon straks zegt 'ik heb er geen zijn meer in', of dat zijn schoondochter zegt 'nee ik bedank, want ik heb andere plannen met mijn hubbie', dan hoop ik dat prins Edward zal zeggen 'ik zal het overnemen want ik doe het graag'.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

16-05-2023 om 15:22 Topicstarter

1024x576a.jpg

Onze prinses Ariane gaat na de zomer voor haar
Internationaal Baccalaureaat naar een school in Italië. Ze leert vast ook snel Italiaans omdat ze zich ook tussen de burgers moeten begeven.

De school van Alexia in Wales vind ik wel heel stijlvol en mysterieus. Beetje Harry Potterschool. 


10530p2S.jpg

Maar wat een prachtig uitzicht.

United-World-College-of-the-Adriatic-758x363.jpg


Ariane was altijd al leuk, snoezig en lief,maar nu ook nog eens ontzettend knap.

https://nos.nl/artikel/2475206-prinses-ariane-na-de-zomer-verder-met-middelbare-school-in-italie

Fleurtje_5 schreef op 16-05-2023 om 15:17:


Iemand 'die het niet zou verwachten' zou de troon overnemen las ik. Maar dan hoop ik maar dat het prins Edward is, want dat vind ik een dan een goede opvolger van Charles. En zijn echtgenote Sophie vind ik ook heel passend om koningin te zijn.

Dat kun je toch niet menen? Dat betekent dat je hoopt dat iedereen die voor hem komt in de lijst van troonopvolging dood gaat voordat koning Charles sterft.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

16-05-2023 om 15:33 Topicstarter

file-jpg?v=24590&ext=.jpg

Prachtige school daar in Italië.

Daglichtlamp schreef op 16-05-2023 om 15:22:

[..]

Dat kun je toch niet menen? Dat betekent dat je hoopt dat iedereen die voor hem komt in de lijst van troonopvolging dood gaat voordat koning Charles sterft.

Hoeft toch niet door overlijden? Het zou toch wat zijn zeg, als William zich om dezelfde redenen als Harry zich terug zou trekken uit het koningshuis en ook boeken zou gaan schrijven en documentaires zou gaan maken.

Poezie schreef op 16-05-2023 om 16:14:

[..]

Hoeft toch niet door overlijden? Het zou toch wat zijn zeg, als William zich om dezelfde redenen als Harry zich terug zou trekken uit het koningshuis en ook boeken zou gaan schrijven en documentaires zou gaan maken.

Harry (en zijn kinderen ook trouwens) is nog steeds potentieel troonopvolger. Volgens mij kun je daar helemaal geen afstand van doen. De enige mogelijkheid is voor de eerste zes om te trouwen zonder toestemming (maar ik acht de kans klein dat de kleinkinderen allemaal al oud genoeg zijn voor het huwelijk op het moment dat Charles overlijd).

Daglichtlamp schreef op 16-05-2023 om 16:20:

[..]

Harry (en zijn kinderen ook trouwens) is nog steeds potentieel troonopvolger.

Als zowel William als hij niet willen, dan gaat die natuurlijk naar de volgende.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-05-2023 om 17:25

Als William weigert, zijn eerst zijn 3 kinderen aan de beurt. Dan pas Harry, dan diens kinderen. Om bij Edward uit te komen moeten er echt heel veel weigeren (of overlijden).

Coreopsis schreef op 16-05-2023 om 17:25:

Als William weigert, zijn eerst zijn 3 kinderen aan de beurt. Dan pas Harry, dan diens kinderen. Om bij Edward uit te komen moeten er echt heel veel weigeren (of overlijden).

Bovendien kun je niet op voorhand weigeren. Zodra Charles overlijdt is zijn eerste erfgenaam koning. (de koning is dood, leve de koning).

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-05-2023 om 10:36 Topicstarter

Camilla-new-title-te-221101-56600c.jpg


King Charles III and queen consort Camilla. Max Mumby / Indigo / Getty Images . Nov. 2022 Today

Leuke foto

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-05-2023 om 10:53 Topicstarter

Coreopsis schreef op 16-05-2023 om 17:25:

Als William weigert, zijn eerst zijn 3 kinderen aan de beurt. Dan pas Harry, dan diens kinderen. Om bij Edward uit te komen moeten er echt heel veel weigeren (of overlijden).


Harry heeft afstand genomen van de 'firm'. Hij had medelijden met zijn vader en broer die gevangen zouden zitten in het systeem. Dus ga ik er van uit dat Harry zelf daar niet gevangen wil zitten.

Harry staat op de vijfde plaats. Prins Andrew staat op de 8ste plaats. Denk je dat Andrew ooit op de troon komt? Beatrice en Eugenie staan nog hoger op de lijst dan prins Edward. Het dochtertje van Beatrice staat op de 10-de plaats. En prins Edward, die voor de Queen en nu ook voor de koning veel taken verricht, staat op de 13-de plaats. En als het tweede kindje van Eugenie is geboren zakt Edward naar de 14-de plaats.

Volgens mij staat prinses Beatrix zelfs nog helemaal onderaan op die lijst.

Op het moment staan prins Edward en zijn Sophie dichter bij de koning dan Harry, Andrew, en de kindjes van Eugenie en Beatrice. Ik ga er gelukkig niet over, maar voor mij zou Edward best een paar plaatsen hoger mogen staan zonder daar iemand mee te krenken.

https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a35759883/prins-harry-prins-charles-prins-william-gevangen-in-het-systeem/

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-05-2023 om 10:58 Topicstarter

Vandaag is onze koningin Maxima jarig.


anp-469064257-645df94a734ef.jpg?resize=768:*



Foto: ANP / Hollandse Hoogte / MMP Mischa Schoemaker

Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-05-2023 om 07:38 Topicstarter

6z939bhn8r8w-anp-469710420.jpg

Op BlauwBloed staan een paar mooie foto's van koning Felipe, zijn echtgenote Letizia en dochter Sofía, naast onze koning tijdens de
ceremonie op de school van Alexia in Wales.



4dwrd8uumf2i-anp-469709386.jpg

https://blauwbloed.eo.nl/royaltynieuws/spaanse-prinses-leonor-rondt-middelbareschooltijd-af



p3rf72eoa64-snapinstaapp-347584421-278683781179591-632338458173779877-n-1080.jpg



In april van dit jaar was prinses Anne te gast op die school





4m5wkqny9hge-prinses-royal-anne-13-03-2023.jpg






Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-05-2023 om 18:26 Topicstarter

Koningin Rania sprak een mooi woordje over de kroning van koning Charles.
 
Drie kleine qoutes:


Aan People Magazine beschreef ze de kroning als een ‘mooie en
onvergetelijke’ ervaring, en legde uit dat ze was getroffen door de
manier waarop de ceremonie ‘de perfecte balans' was tussen ‘plechtigheid, spektakel en spiritualiteit’.

De koningin gaf zelfs toe dat ze een traantje moest wegpinken toen
Charles werd gekroond. “Het was onmogelijk om niet ontroerd te raken
door de betekenis van het moment en het gevoel dat we getuige waren van
het begin van een nieuw tijdperk voor het Verenigd Koninkrijk”, aldus
Rania.



Ze omschreef Camille als een ‘constante bron van steun aan Zijne
Majesteit’ die ‘heeft bewezen een ongelooflijke aanwinst te zijn voor
haar familie en haar land’.


https://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/koningin-rania-doet-boekje-open-over-kroning-koning-charles/ar-AA1btfKc?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=32de95efcfff40cd89e128578c940a77&ei=11

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.