Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]


Fleurtje_5 schreef op 23-09-2022 om 14:01:Maar ik neem aan dat je geen weerwoord meer hebt(...)


Fleurtje, ik kan ook geen touw vastknopen aan wat je bedoelt. Het lijkt me handiger om het maar achter je te laten en te accepteren dat de communicatie gewoon niet overkwam, in plaats van daaruit de conclusie te trekken dat de ander "wel geen weerwoord meer zal hebben". Niet alles hoeft tot op de draad toe uitgemolken te worden.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

23-09-2022 om 17:34 Topicstarter

Ginevra schreef op 23-09-2022 om 15:25:

[..]


Fleurtje, ik kan ook geen touw vastknopen aan wat je bedoelt. Het lijkt me handiger om het maar achter je te laten en te accepteren dat de communicatie gewoon niet overkwam, in plaats van daaruit de conclusie te trekken dat de ander "wel geen weerwoord meer zal hebben". Niet alles hoeft tot op de draad toe uitgemolken te worden.


Je haalt om 15:25 uur
een bericht van mij aan waarin ik om 14:01 uur schrijf:

want anders was ik afgehaakt.

Dat is bijna 1,5 uur later. Vind je het dan nog nodig om dat 'advies' te geven? Dat je er geen touw aan vast kan knopen heb ik geen probleem mee.Voor mij was het wel heel duidelijk.

Je zal vast veel likes op je bericht ontvangen.



Fleurtje_5

Fleurtje_5

23-09-2022 om 17:39 Topicstarter

En graag alsjeblief ontopic blijven op dit mooie topic, in plaats van dat tig keren vragen "maar wat bedoelde je nou?", over iets dat idd niks met dit onderwerp te maken heeft.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

23-09-2022 om 19:06 Topicstarter

Oei, er mogen bepaalde foto's van de uitvaart nooit meer uitgezonden worden. Ze hebben natuurlijk recht op privacy in deze moeilijke periode. Ik moet alleen goed opletten welke foto's ik wel en welke niet plaats.

https://www.destentor.nl/buitenland/buckingham-palace-stelt-veto-deze-beelden-van-begrafenis-queen-mogen-nooit-meer-uitgezonden-worden~ac5008ec/

Ik ben ook al jaren fan van de Queen maar ook oud genoeg om te weten dat ze niet altijd even leuk is geweest. De laatste 15 jaar keek ik met grote bewondering naar haar maar toen ze pakweg 60,70 was, leek ze een totaal andere vrouw, zuur, frumpy gekleed … Toen ze naar Londen kwam na het overlijden van Diana en al die bloemen zag zei ze ‘Are these for me?’ Haar populariteit was toen op een ongezien dieptepunt .En ze liet de tweejarige Charles maanden achter om bij Philip te zijn in Malta ( voor ze koningin was). Zelfs met kerst. 
Ze heeft de laatste  decennia voor haar dood een heel mooie evolutie doorgemaakt, innerlijk, uiterlijk en qua familiebanden.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-09-2022 om 09:04 Topicstarter

Maanlicht schreef op 23-09-2022 om 22:46:

Ik ben ook al jaren fan van de Queen maar ook oud genoeg om te weten dat ze niet altijd even leuk is geweest. De laatste 15 jaar keek ik met grote bewondering naar haar maar toen ze pakweg 60,70 was, leek ze een totaal andere vrouw, zuur, frumpy gekleed … Toen ze naar Londen kwam na het overlijden van Diana en al die bloemen zag zei ze ‘Are these for me?’ Haar populariteit was toen op een ongezien dieptepunt .En ze liet de tweejarige Charles maanden achter om bij Philip te zijn in Malta ( voor ze koningin was). Zelfs met kerst.
Ze heeft de laatste decennia voor haar dood een heel mooie evolutie doorgemaakt, innerlijk, uiterlijk en qua familiebanden.


Klopt, ben ik met je eens.

Ik vond haar destijds inderdaad ook een afstandelijke queen. Ik vergeleek haar met de schoonmoeder van Sisi, de keizerin van Oostenrijk. Die schoonmoeder was ook streng en kwam afstandelijk over. Maar ze wou het allemaal té goed doen als je het mij vraagt. 'Alles volgens de regeltjes' neem ik aan.

Mijn directrice was een strenge pittige dame, helemaal geen grapjesmaker, ook geen modepop, ze was zoals ze was.
Maar als ik iemand in vertrouwen had willen nemen, had zij bovenaan op het lijstje gestaan.

In de tijd dat Diana pas kinderen had was er iets van onenigheid omdat de queen een nanny had voorgeslagen maar Diana zelf voor de kinderen wou zorgen. Of zoiets. Ik weet niet meer wat dat precies was.

In de tijd van 96 jaar zal er vast het een en ander zijn voorgevallen dat anders had gekund.


Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-09-2022 om 09:10 Topicstarter

A-Alamy-B3MTER_uqwuat.jpg

Leuke familiefoto vind ik dit. (foto op DK Find Out)

Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-09-2022 om 09:14 Topicstarter

Queen-Elizabeth-children.jpg?resize=1280,960

foto ASSOCIATED PRESS.  Nog een leuke gezinsfoto







Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-09-2022 om 09:17 Topicstarter

NINTCHDBPICT000646347454-1.jpg?w=940



Foto PA
Nog eentje. Niet echt 'je-van-het', maar toch leuk om te zien. Behalve die dikke wintertrui van Andrew boven zijn blote benen.

Leuke foto’s! Ja, die regel dat jongetjes een korte broek aan moeten, ook als het koud is, vind ik maar dwaas ( en snobistisch).

Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-09-2022 om 18:20 Topicstarter

Maanlicht schreef op 24-09-2022 om 15:47:

Leuke foto’s! Ja, die regel dat jongetjes een korte broek aan moeten, ook als het koud is, vind ik maar dwaas ( en snobistisch).


Dank je.

Inderdaad.

De Schotse kilt vind ik mooi, maar ik vraag me wel af 'hoe zal dat gekomen zijn?'

Fleurtje_5 schreef op 24-09-2022 om 09:10:

A-Alamy-B3MTER_uqwuat.jpg

Leuke familiefoto vind ik dit. (foto op DK Find Out)

Iedereen staat er leuk op!

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-09-2022 om 11:47 Topicstarter

Deze foto vind ik ook heel goed. Ze staan er mooi en ontspannen op, de achtergrond is mooi, en van klein naar groot en de jongsten in het midden vind ik goed gedaan. Het hondje had wel even naar het vogeltje mogen kijken.

Ik schiet in een lachstuip met die foto's. Bedankt daarvoor, Carnaval is er niks bij!

watertoren schreef op 25-09-2022 om 12:01:

Ik schiet in een lachstuip met die foto's. Bedankt daarvoor, Carnaval is er niks bij!

Waarom?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.