Media en cultuur
Fleurtje_5
30-08-2021 om 22:39
Het Brits koningshuis [titel aangepast op verzoek to]
Naast topics als “Wat vind jij een knappe bekende man?” en “Wat vind jij een lekker wijf?” of “Voor welke personages heb je een zwak?”, wil ik ook een topic openen. Nee geen topic over Harry en Meghan. Maar een topic over een sterke Queen van 95 jaar, die zich toch maar staande weet te houden, ondanks dat haar steun en toeverlaat dit jaar overleed, en ondanks dat ze telkens weer geconfronteerd word met een of ander schandaal, waar haar zoon Andrew bij betrokken is of bij moet getuigen, en dan het verdrietig Megxit en het Oprah interview. Dan de tekenfilmserie met oerdomme grappen, die gemaakt is met haar 8 jarige achterkleinzoon George ongevraagd als hoofdpersoon. En de Netflix-serie The Crown die nu haar overleden echtgenoot als stiekeme vreemdgaander gaat neerzetten.
Ik wil met dit topic vooral ook de leuke of aparte dingen van de queen (en haar naaste omgeving) benoemen.
Ik hou van haar kleurige pakjes en hoedjes. En jij?
![]()
![]()
Regendrup.
18-09-2022 om 16:36
Friezinnetje schreef op 18-09-2022 om 15:46:
ik vind het allemaal heel erg indrukwekkend wat er allemaal gebeurt. En dat er zo veel mensen in de rij willen staan om afscheid te nemen.
Vind het tot het absurde aan eigenlijk.
Poezie
18-09-2022 om 16:51
Fleurtje_5 schreef op 18-09-2022 om 10:49:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk. Wist ik niet. Ik dacht dat het te maken had met de kleur kleren die ze de dag dan aanhad, daar dan een bijpassende kroon bij.
wat een zeldzaam naïeve opmerking 😂
FaithfulDuck87
18-09-2022 om 17:06
Regendrup. schreef op 18-09-2022 om 16:36:
[..]
Vind het tot het absurde aan eigenlijk.
dat kan
Ginevra
18-09-2022 om 17:13
Poezie schreef op 18-09-2022 om 16:51:
[..]
wat een zeldzaam naïeve opmerking 😂
Och het is wel een grappige vergissing, maar ook weer niet helemaal onvoorstelbaar als je nagaat dat koninginnen doorgaans pakhuizen vol sieraden hebben die afwisselend gedragen worden. Dan weer diamanten tiara zus, dan weer smaragden ketting zo....Je ziet ze op foto's met allerlei onbetaalbare sieraden.
Alleen is die kroon geen sieraad maar een, ja, hoe noem je dat, formeel staatsdingetje of zo, en dan nog vele malen duurder. Men zegt dat de Engelse kroon van Elizabeth miljarden waard is, omdat er gigantische diamanten in verwerkt zijn. Dat is dus niet iets wat je bij je outfit uitzoekt 
SophieHowl
18-09-2022 om 21:30
Fleurtje_5 schreef op 18-09-2022 om 14:39:
Niet alleen verschil in de kronen, maar ook in de bloemen.
The queen's coffin inside St. GilesJANE BARLOWGetty Images
The queen's coffin during a procession from Buckingham Palace to Westminster Hall.Pool Getty Images
https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a41255188/bloemen-queen-elizabeth-kist-betekenis/
Leuke weetjes Fleurtje, dank!
Bij Elle werkt iemand die niet kan vertalen/geen Google translate gebruikt/geen groene vingers heeft.
Zoete erwten (sweet peas) = lathyrus, hier in NL overal in bloei.
SophieHowl
18-09-2022 om 23:58
George en Charlotte zullen morgen aanwezig zijn bij de begrafenis.
Zij zullen achter hun ouders William en Catherine lopen en voor Harry en Meghan.
https://www.thesun.co.uk/news/19845861/george-charlotte-attend-queens-funeral/
Fleurtje_5
19-09-2022 om 01:17
SophieHowl schreef op 18-09-2022 om 23:58:
George en Charlotte zullen morgen aanwezig zijn bij de begrafenis.
Zij zullen achter hun ouders William en Catherine lopen en voor Harry en Meghan.
https://www.thesun.co.uk/news/19845861/george-charlotte-attend-queens-funeral/

Deze prent is vast een 'schatting'. Ik neem aan dat de partner van de Duke of Gloucester, de partner van prins Michael van Kent, en de partner van de Duke of Kent, niet ver van hen vandaan zullen zitten. En dat de andere vijf kleinkinderen van de Queen vóór de The Earl of Snowdon zullen lopen. Toch? En waarom zou Zara Phillips hierop niet vermeld staan, zij is al zolang de kleindochter van de Queen.
En waar zit Alexandra van Kent, de nicht van de Queen, in deze? En de zus van the Earl of Snowdon? En Sarah Ferguson?
Ik hoop dat ik morgen kan kijken.
SophieHowl
19-09-2022 om 07:22
Fleurtje_5 schreef op 19-09-2022 om 01:17:
[..]
Deze prent is vast een 'schatting'. Ik neem aan dat de partner van de Duke of Gloucester, de partner van prins Michael van Kent, en de partner van de Duke of Kent, niet ver van hen vandaan zullen zitten. En dat de andere vijf kleinkinderen van de Queen vóór de The Earl of Snowdon zullen lopen. Toch? En waarom zou Zara Phillips hierop niet vermeld staan, zij is al zolang de kleindochter van de Queen.
En waar zit Alexandra van Kent, de nicht van de Queen, in deze? En de zus van the Earl of Snowdon? En Sarah Ferguson?
Ik hoop dat ik morgen kan kijken.
Waarschijnlijk komen deze vrouwen per auto?
De enige vrouwen die hier vermeld staan zijn: Anne als dochter, Catherine en Meghan als schoondochters van de koning. George en Charlotte ook in revhte lijn der troonopvolging.
Het gaat denk ik om de weergave van de binnenkomst in Westminster Abbey.
De andere genodigden moeten drie uur (!) wachten in de Abbey.
Zou Sarah Ferguson wel uitgenodigd zijn?
Ysenda
19-09-2022 om 10:52
Wow, die doedelzakspelers. Ik zou willen dat ik daar naast de kant kon staan ipv op mijn werk zijdelings kijken. (voordeel van een kantoorbaan en niemand op kantoor)
SophieHowl
19-09-2022 om 10:56
Een informatief artikel (zowaar in The Sun) over waarom juist de Britse vorstinnen Elizabeth I, Victoria en Elizabeth II als succesvol worden gezien.
Ook enkele negatieve aspecten worden belicht:
https://www.thesun.co.uk/news/19831959/three-queens-best-ever-monarchs/
ShowyHummingbird30
19-09-2022 om 10:56
Ysenda schreef op 19-09-2022 om 10:52:
Wow, die doedelzakspelers. Ik zou willen dat ik daar naast de kant kon staan ipv op mijn werk zijdelings kijken. (voordeel van een kantoorbaan en niemand op kantoor)
Prachtig he.
ik heb een onverwachte dag vrij en heb de tv op de achtergrond aanstaan. Zelfs als republiekein vind ik dit toch wel erg indrukwekkend om te zien.
Tijgeroog
19-09-2022 om 10:57
Er was bij de begrafenis zoveel kritiek op dat William en Harry achter de kist aan moesten lopen, en volgens mij hebben ze achteraf zelf ook bekend hoe moeilijk ze dat vonden. (Toch? Ik volg het niet heel goed)
En nu lopen George en Louise mee?
(En ik weet dat het hun overgrootmoeder is, en niet hun moeder, maar voor het oog van de hele wereld... is dat nou nodig?)
ShowyHummingbird30
19-09-2022 om 11:00
Tijgeroog schreef op 19-09-2022 om 10:57:
Er was bij de begrafenis zoveel kritiek op dat William en Harry achter de kist aan moesten lopen, en volgens mij hebben ze achteraf zelf ook bekend hoe moeilijk ze dat vonden. (Toch? Ik volg het niet heel goed)
En nu lopen George en Louise mee?![]()
(En ik weet dat het hun overgrootmoeder is, en niet hun moeder, maar voor het oog van de hele wereld... is dat nou nodig?)
Lopen ze mee of sluiten ze later bij de dienst aan?
Ik vind het ook opmerkelijk. Er zal wel een reden achter zitten, benadrukken dat de continuïteit van de monarchie gewaarborgd is of zo. Maar zulke jonge kinderen meenemen naar een publiek afscheid van hun overoma, ik snap het ook niet. Neem hen mee naar een prive afscheid, waar ze kunnen huilen, of vervelend doen, zonder dat de hele wereld toekijkt en straks weer commentaar heeft.
SophieHowl
19-09-2022 om 11:05
Coreopsis schreef op 19-09-2022 om 11:00:
[..]
Ik vind het ook opmerkelijk. Er zal wel een reden achter zitten, benadrukken dat de continuïteit van de monarchie gewaarborgd is of zo. Maar zulke jonge kinderen meenemen naar een publiek afscheid van hun overoma, ik snap het ook niet. Neem hen mee naar een prive afscheid, waar ze kunnen huilen, of vervelend doen, zonder dat de hele wereld toekijkt en straks weer commentaar heeft.
Ik begreep dat ze bij de kerk, Westminster Abbey, aansluiten.
Ysenda
19-09-2022 om 11:22
Coreopsis schreef op 19-09-2022 om 11:00:
[..]
ik vind het dan wel weer verstandig om zowel George als Charlotte mee te nemen, dan hebben ze steun aan elkaar.
Die twee zijn al wel wat gewend om in de belangstelling te staan, bij andere gelegenheden gedragen ze zich ook prima. En de nanny zal ook wel in de buurt zijn. Het zijn geen kleuters meer zoals Louis.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.