Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

FaintOctopus42

FaintOctopus42

05-08-2021 om 22:04

Podcasts

Hallo allemaal,
Tijdens het fietsen heb ik vaak muziek op, maar een beetje afwisseling zou ook leuk zijn. Zo kwam ik bij podcasts uit.
Maar wat zijn nou leuke podcasts?

Ik weet niet zo goed waar ik naar op zoek ben, ben nog volledig beginner!
Wel heb ik pas de podcast van gtst geluisterd. Die sprak mij als Meerdijk-fan wel aan.
En van ‘Echt gebeurd’ heb ik wel eens wat geluisterd, maar dat sprak me minder aan. Van de verhalen die ik beluisterd heb vond ik het einde vaak een anti-climax. Alsof iemand een saaie, doorsnee dag uit z’n leven uit z’n dagboek aan het voorlezen was.
Dus, tips, aanraders, afraders, ik hoor het graag!


ik ben fan van "marc marie en aaf vinden iets"
Ik vind het zo grappig dat ik soms hardop moet lachen op de fiets.

Tatemae schreef op 05-08-2021 om 22:18:

ik ben fan van "marc marie en aaf vinden iets"
Ik vind het zo grappig dat ik soms hardop moet lachen op de fiets.

Die zijn inderdaad erg leuk!

Esther Perel podcasts zijn boeiend en interessant 

FaintOctopus42

FaintOctopus42

05-08-2021 om 22:41

Oh, Marc Marie vind ik altijd wel leuk ja! Aaf ken ik niet.
Esther Perel ga ik ook opzoeken.

Bedankt voor de tips!

FaintOctopus42

FaintOctopus42

05-08-2021 om 22:42

Aquarius27

Aquarius27

05-08-2021 om 23:06

Tatemae schreef op 05-08-2021 om 22:18:

ik ben fan van "marc marie en aaf vinden iets"
Ik vind het zo grappig dat ik soms hardop moet lachen op de fiets.

Ik zit met smart te wachten tot hun vakantie stop afgelopen is. 

ik luister graag naar Marc Marie en Aaf. Ik ben dol op De Stemming van Vullings en van der Wulp die elke vrijdag een aflevering over Haagsche zaken met een vleugje humor (ze hebben nu helaas vakantie) maken.
Ik vond de Deventer mediazaak heel interessant om te luisteren. 
ik vind klassieke mysteries ook een leuke podcast over het leven en vaak mysterieuze dood van klassieke componisten. 

Ik vind 'Trust Nobody's, een (onofficiële) podcast bij 'Wie is de Mol' en 'De Mol' fantastisch. Ligt nu stil, begint weer als er weer een seizoen op tv komt.

Let op: de podcast kan wel spoilers bevatten als je andere seizoenen niet hebt gezien, want er komen wel eens opdrachten/deelnemers/mollen ter sprake.

Sun.lover schreef op 05-08-2021 om 23:21:

ik luister graag naar Marc Marie en Aaf. Ik ben dol op De Stemming van Vullings en van der Wulp die elke vrijdag een aflevering over Haagsche zaken met een vleugje humor (ze hebben nu helaas vakantie) maken.
Ik vond de Deventer mediazaak heel interessant om te luisteren.
ik vind klassieke mysteries ook een leuke podcast over het leven en vaak mysterieuze dood van klassieke componisten.

De Stemming is mijn favoriet idd, en de Deventer mediazaak vond ik ook heel goed. 

Ik luister ook altijd naar "Europa draait door" met Tim de Wit en Arend Jan Boekestijn. Over de situatie en politiek in Europa, wel wat serieuzer. 

Bij de Jortcast heeft Jort Kelder soms hele interessante gasten. 

Ik vind het best lastig om leuke interessante podcasts te vinden, dus lees mee verder. 

Nrc heeft goeie podcasts. Ik heb laatst tijdens een lange autorit de afleveringen Cocainekoorts geluisterd, over de opkomst de Mocro mafia in NL en hoe Taghi daarin groot werd. 

https://www.nrc.nl/podcast/cocainekoorts/


Onbehaarde apen is de naam van hun wetenschapspodcast, die zijn soms ook erg interessant :

https://www.nrc.nl/podcast/onbehaarde-apen/

Heidi-Forumbeheer schreef op 05-08-2021 om 22:15:

Hier kun je alvast wat inspiratie vinden https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/leuke-podcast-gezocht?page=1#21

Had ik ook niet gezien. Kun je deze 2 topics niet mergen? 

Kamervragen vind ik heel erg leuk! Is een serie van 6 afleveringen ongeveer over alles rondom de Tweede Kamer, hele fijne manier van vertellen en superinteressant. 

De Dag luister ik ook graag, is elke keer iets actueels wat verder uitgediept wordt.

En, maar dat is maar 1 aflevering, "de laatste woorden van Anton Mussert" vond ik ook interessant. Is wel een onderdeel van meer docu-podcasts.

Echte Oogappels vind ik ook leuk, over alles rondom pubers en opvoeden, aansluitend bij de serie Oogappels, maar is er ook los van goed te kijken.

Ik ben benieuwd wat er nog meer voor tips komen. Zoals je kunt lezen heb ik nu voornamelijk politiek / nieuws gerelateerde podcasts in mijn lijstje staan en ik zoek er eigenlijk nog wat luchtigers bij. In die categorie heb ik al wel "Man met de microfoon" gevonden.

FaintOctopus42

FaintOctopus42

06-08-2021 om 11:00

Bedankt voor alle tips zover! Ik ga er zeker een aantal van uitproberen 

impala schreef op 06-08-2021 om 08:56:

[..]

Had ik ook niet gezien. Kun je deze 2 topics niet mergen?

Reactie van Alex:
Nope, mergen is momenteel niet mogelijk

ik luister heel graag podcasts. Elke dag wel een paar afleveringen. Heerlijk vind ik en van de meeste komt er ongeveer wekelijks een nieuwe aflevering. Super leuk dat dan in mijn podcast app te krijgen. Voelt soms echt als een cadeautje.
Ik hou niet zo van die eindeloos geklets podcasts, die zijn er heel veel. Ben meer geïnteresseerd in actueel, beetje leerzaam, psychologie, goede interviews, humor.
Zal een lijstje maken voor je van mijn favorieten:....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.