Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Pareltjes uit de ‘ramsj’

Ofwel boeken die je voor een prikkie kocht bij de boekhandel en die je omver bliezen, zo mooi. 
(Of bij de Kringloop of uit zo’n kastje aan de straat) 


DanGun

DanGun

10-09-2021 om 18:51 Topicstarter

Ik kocht laatst De monnik van Mokka van Dave Eggers voor €5,95 bij de Primera. 
Over een Amerikaanse man met Jemenitische roots die naar Jemen gaat om koffie te exporteren. Daar in een oorlog terecht komt, gevangen genomen wordt. Tegen de achtergrond van Trump’s beslissing om oa Jemenieten niet meer in Amerika toe te laten. Mooi boek! 

Ik heb een minibieb maar kende.het woord Ramsj niet. Net even gegoogled. Weer wat geleerd haha. 
Ik heb de bieb nog niet zolang maar krijg wel best wat donaties en mensen nemen ook mee. Nog geen titel waarvan ik dacht woow!!
Misschien komt dat nog. 

Ik lees dit topic lekker mee. Voor tips 😁

DanGun

DanGun

10-09-2021 om 18:58 Topicstarter

Twee zomers terug zat ik thuis met een burn-out. Toen haalde ik ‘Vaya con Dios’ uit zo’n minibieb. Niveau Judith Kranz maar dan nog slechter 😂 En toch heeft dat boek bijgedragen aan m’n genezing. Elke dag ging ie mee naar het meertje bij ons. Daar ging ik op m’n vaste plekje onder de bomen aan het strandje liggen. Schonk een kop koffie in, las 3 regels en viel in slaap. FF later weer wakker, nieuw bakkie koffie, wat regels lezen, even een duik nemen, tukkie doen. Zo ging dat de hele dag. 
En omdat het zo’n simpel boek was maakte het niet uit dat ik de helft wat ik las vergat, want zelfs mijn suffe kop kon alles wat er zou gebeuren wel voorspellen. 😂

lang geleden op een tweedehands boekenmarkt een hele goeie bografi van Hitler gekocht.
Ook lang geleden tweedehands een verfromfraaie pocket van Agata Christie. Vond dat ik daar ook eens wat van moest lezen, maar verwachtte er niiet zoveel van. Maar vond dat boekje en vele anderen van haar geweldig.
En nog niet zolan geleden tweedehands een gebonden Engelse uitgave van "De fatale kust". Een van mijn eerste volwassen boeken,geweldig. Gaat over de kolonisatie van Australie.

LawfulLark45

LawfulLark45

10-09-2021 om 19:06

Ik vond laatst bij de kringloop Woutertje Pieterse, voor een kwartje

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 19:14

Betty Mahmoody in een sluier gevangen. Ingrijpend boek. Is verfilmd naar Not without my daughter. 

DanGun

DanGun

10-09-2021 om 19:19 Topicstarter

De Boodschapper van Kader Abdolah. Samen met zijn vertaling van de Koran. De eerst is prachtig, de tweede moet ik nog lezen. 
Dat bloemrijke taalgebruik vind ik sowieso mooi van Arabische schrijvers. 

DanGun

DanGun

10-09-2021 om 19:25 Topicstarter

En Koning van Katoren een paar jaar terug voor €1. Stukgelezen vroeger.

Van Salman Rushdie: Haroun and the sea of stories (mijn zoon heet Haroun)

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

10-09-2021 om 19:28

The other hand van Chris Cleave. Mooi geschreven en een heel indrukwekkend verhaal, ik denk er nog vaak aan.

Een boekje columns van Youp van 't Hek voor 1 euro.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 19:33

Ik ga leven - Lale Gül Ik vond het erg ingrijpend, en ook best schokkend.

Yolo schreef op 10-09-2021 om 19:33:

Ik ga leven - Lale Gül Ik vond het erg ingrijpend, en ook best schokkend.

Ligt die nu al bij de kringloop?

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 19:34

Herfstappeltaart schreef op 10-09-2021 om 19:34:

[..]

Ligt die nu al bij de kringloop?

Ja ik stond er ook van te kijken ik had hem voor 2,50 -  

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 19:35

Herfstappeltaart schreef op 10-09-2021 om 19:30:

Een boekje columns van Youp van 't Hek voor 1 euro.

Die had mijn oma! Die is leuk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.