Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

My 600 LB life

Wie kijkt dit? Ik nu Voor het eerst en eerlijk waar ik weet niet wat ik zie! 
Verhaal van de dag is het verhaal van Gina, die meer dan 250 kilo weegt.wat een horror zeg. Ik ben moe maar neem de rest op want ik wil weten of het haar lukt om haar leven te veranderen! 


Ik keek het vroeger wel, het is meer ramptoerisme dan iets anders. Wat mij vooral opviel waren alle smoesjes om toch maar te blijven eten. Een vrouw ging met haar zoon in de auto naar dokter Now, across three states, en die zoon werd weet ik hoe vaak gedwongen om voor haar hamburgers, patat en wat al niet te halen onderweg. Na de operatie wilde ze niet uit bed komen want pijn. Uitleg dat pijn normaal was en dat ze moest oefenen vond ze onzin. Met haar is het ook niet goed gekomen. Die dokter Now is trouwens een eng mannetje vind ik. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-07-2021 om 11:38

Zoals alle TLC programma´s ziet ook dit er weer zo enorm gemaakt uit, dat ik overal twijfels bij heb. Natuurlijk zijn die obese mensen wel echt, maar al die afleveringen verlopen volgens hetzelfde schema. Dat wordt toch gewoon in elkaar gezet, denk ik dan. Het zou mij niet verbazen als dokter Now helemaal geen echte dokter is en gewoon betaald wordt om elke aflevering weer hetzelfde riedeltje af te draaien. Je ziet hem soms opereren maar dat kan ook geknipt en geplakt zijn.

Ja, na een aantal keren gekeken te hebben wordt het saai omdat het eigenlijk elke keer hetzelfde verloopt. 

Nera schreef op 30-07-2021 om 11:38:

Zoals alle TLC programma´s ziet ook dit er weer zo enorm gemaakt uit, dat ik overal twijfels bij heb. Natuurlijk zijn die obese mensen wel echt, maar al die afleveringen verlopen volgens hetzelfde schema. Dat wordt toch gewoon in elkaar gezet, denk ik dan. Het zou mij niet verbazen als dokter Now helemaal geen echte dokter is en gewoon betaald wordt om elke aflevering weer hetzelfde riedeltje af te draaien. Je ziet hem soms opereren maar dat kan ook geknipt en geplakt zijn.

Hij is wel echt arts en chirurg. Zijn zoon is de director en producer van My 600lb life.

https://www.looper.com/395294/is-dr-now-from-my-600-lb-life-still-performing-surgeries/

Het is ook een apart mannetje vind ik, maarja ook al stokoud eigenlijk.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-07-2021 om 11:53

_melon schreef op 30-07-2021 om 11:42:

[..]

Hij is wel echt arts en chirurg. Zijn zoon is de director en producer van My 600lb life.

Oke, dat zal dan wel. Ik vind het een apart mannetje maar hij zal dan weten wat hij doet. Het ligt vooral aan de formats van TLC die maken dat ik niet goed naar hun programma´s kan kijken. Soms blijf ik er even hangen tijdens het zappen maar jeetje...Ook die 683000 real live series die ze hebben, moet je nagaan hoeveel gezinnen daar hun geld mee verdienen! Ik denk alleen maar, waarom zou het mij nou iets interesseren wat die mensen de hele dag doen? Alleen maar omdat ze overgewicht hebben of 10 kinderen of dwerggroei, of een polygamie gezin zijn? 

Erg eigenlijk dat er blijkbaar wel genoeg interesse voor is, anders zou het er niet zijn. 

Nera schreef op 30-07-2021 om 11:53:

[..]

Oke, dat zal dan wel. Ik vind het een apart mannetje maar hij zal dan weten wat hij doet. Het ligt vooral aan de formats van TLC die maken dat ik niet goed naar hun programma´s kan kijken. Soms blijf ik er even hangen tijdens het zappen maar jeetje...Ook die 683000 real live series die ze hebben, moet je nagaan hoeveel gezinnen daar hun geld mee verdienen! Ik denk alleen maar, waarom zou het mij nou iets interesseren wat die mensen de hele dag doen? Alleen maar omdat ze overgewicht hebben of 10 kinderen of dwerggroei, of een polygamie gezin zijn?

Erg eigenlijk dat er blijkbaar wel genoeg interesse voor is, anders zou het er niet zijn.

Ze hebben de laatste 2 maanden 3 van die series geschrapt, maar behalve Counting On is het bij die andere series niet echt duidelijk waarom. Misschien dat ze nu eens gaan stoppen met het exploiteren van kinderen. 

PriceyRook54

PriceyRook54

30-07-2021 om 12:55

Phlora schreef op 30-07-2021 om 00:19:

[..]

Ik heb heel wat afleveringen gezien, en verdrietig genoeg zijn ze allemaal getraumatiseerd. Ofwel door ouderproblematiek (mishandeling, verwaarlozing, verslaving) ofwel door seksueel misbruik. Ik heb echt ingezien dat mensen die zo obees zijn, niet ‘gewoon’ dik zijn door te veel te eten omdat ze geen zelfbeheersing hebben. Het is een copingsmechanisme, het zit veel dieper.

Dit inderdaad. Ik kijk het ook graag, en inderdaad, in 99% van de gevallen zit er zwaar trauma achter. 

Er zijn trouwens ook echt wel succesgevallen, die komen in de “where are they now” afleveringen.

Hobbelster

Hobbelster

30-07-2021 om 19:05 Topicstarter

Interessant om jullie reacties te lezen. Ik was idd aangedaan door het immense trauma dat erachter zat bij deze vrouw, en dan voelt het idd nog meer als ramptoerisme. Dat zijn tegenwoordig wel echt veel programma’s, en ook in NL, denk aan Help mijn man is klusser, Dubbeltje op zijn kant etc. 
Qua tlc formats eens dat je ze allemaal hebt gezien als je er 1 hebt gezien, zo heb ik alle afleveringen van What not to wear in sneltreinvaart gekeken (opnemen en 80% van het standaard riedeltje plus alle reclames doorspoelen). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.