Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Married at first sight - Australie

Trash hier mee over alle smeuige drama's in MAFS Australie (RTL8) 

Vorig seizoen ontdekte ik toevallig deze serie en heb er van gesmuld. Heerlijk hoe ze dat programma in Australie maken, veel groepsdynamiek en onderling drama. Daarbij vergeleken is de Nederlandse variant een aanfluiting. 

Aub géén Videoland spoilers! 


redbulletje

redbulletje

13-07-2021 om 14:23 Topicstarter

Ben heel benieuwd wat er waar is van de roddel dat Bryce er een vriendinnetje buiten het programma op na houdt! 
En wat valt autoverkoper James me tegen met z'n opmerking over frigide bij dat *meisje wat nog nooit eerder 'n relatie had gehad (*sorry, niet goed met namen) 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

13-07-2021 om 14:32

Ik vond vorig seizoen ook wel grappig om te zien, totdat ik een artikel/interview las dat het veruit allemaal gescript was. De ruzies, discussies en zelfs sommige kandidaten zijn gecast (dus acteur/actrice). De huizen waarin ze gingen samenwonen waren zelfs niet hun eigen huizen. Na dit allemaal gelezen te hebben kon ik er niet meer naar kijken. 


ps als je dit spoileren vindt dan verwijder ik het uiteraard 

Ja bij Belinda maakte hij die opmerking. Ik vind die James sowieso een kwal met zijn "grap " over verliefd zijn op een ander vorige keer op de bank. Sloeg helemaal nergens op.
Bryce weet ik zo niet of het waar is, hij leek wel schuldig en geschrokken toen hij het voor het eerste hoorde maar ergens kan ik het mij niet voorstellen. 
Ik vind die nieuwe, Kerry en Johnny? wel een leuk stel samen. Die lijken heel veel lol te hebben samen.

redbulletje

redbulletje

13-07-2021 om 14:33 Topicstarter

Het is natuurlijk logisch dat de huizen waar ze samen gaan wonen niet hun eigen huizen zijn. Ze krijgen appartementen in een zelfde gebouw voor zolang de show loopt, zodat er interactie kan ontstaan tussen de koppels. Ook hebben ze de gelegenheid (tijdelijk) uit elkaar te gaan maar wel in het zelfde gebouw te verblijven. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

13-07-2021 om 14:36

redbulletje schreef op 13-07-2021 om 14:33:

Het is natuurlijk logisch dat de huizen waar ze samen gaan wonen niet hun eigen huizen zijn. Ze krijgen appartementen in een zelfde gebouw voor zolang de show loopt, zodat er interactie kan ontstaan tussen de koppels. Ook hebben ze de gelegenheid (tijdelijk) uit elkaar te gaan maar wel in het zelfde gebouw te verblijven.


Dan bedoelde ik het seizoen daarvoor, toen verbleven ze wel in zgn "eigen" huizen.

redbulletje

redbulletje

13-07-2021 om 14:37 Topicstarter

U2fan schreef op 13-07-2021 om 14:32:


ps als je dit spoileren vindt dan verwijder ik het uiteraard

Nee hoor, dit is geen spoileren, dit is napraat over een vorige seizoen 

Ik heb toen dat seizoen was afgelopen ook gegoogled wie er nog bij elkaar waren. Vond sommige uitkomsten verrassend. Eén van die tweeling had nog best een poosje samengewoond, maar omdat de vader van die man ernstig ziek was wilde hij toch niet naar Perth verhuizen. 

Het is ook logisch met die enorme afstanden binnen Australie dat het ook daar op mis kan lopen. Het is niet zomaar iets, je familie en sociale leven achter je laten voor iets onzekers als een relatie. 

redbulletje

redbulletje

13-07-2021 om 14:39 Topicstarter

U2fan schreef op 13-07-2021 om 14:36:

[..]


Dan bedoelde ik het seizoen daarvoor, toen verbleven ze wel in zgn "eigen" huizen.

Okee, dat heb ik dus niet gezien. Maar dat lijkt me geen meerwaarde hebben. Bij de Nederlandse versie vond ik het tergend traag lopen met al dat geneuzel met familie, bruidsjurken uitzoeken en trouwen. Dat saaie stuk daar fietsen ze in Australie in elk geval heel rap doorheen. En daarna wordt het gelijk leuk (voor de tv kijker in elk geval )

Ik vond die Shazzi met Nick zooooo romantisch!

Ja ik google naderhand ook  van die Tel en Sarah was ik ook helemaal verbaasd wat daar was gebeurd toen ze in de buitenwereld waren samen. 

redbulletje

redbulletje

13-07-2021 om 14:46 Topicstarter

Bij 't vorig seizoen die wat oudere cowboy van de eastcoast met de stadse vrouw, daar spatte de liefde van af (ook al gaven ze aan beiden niet te willen verhuizen) maar schrok toch van hoe het afliep. (Had al verteld dat ik slecht ben met namen )

redbulletje schreef op 13-07-2021 om 14:39:

[..]

Okee, dat heb ik dus niet gezien. Maar dat lijkt me geen meerwaarde hebben. Bij de Nederlandse versie vond ik het tergend traag lopen met al dat geneuzel met familie, bruidsjurken uitzoeken en trouwen. Dat saaie stuk daar fietsen ze in Australie in elk geval heel rap doorheen. En daarna wordt het gelijk leuk (voor de tv kijker in elk geval )

Precies, om nog maar niet te spreken over de tenenkrommende vrijgezellenfeestjes en het geneuzel van die vreselijke Carlo B er tussendoor.
Ik vind de NL versie ook echt mijn tijd niet waard. Er komt trouwens een nieuw seizoen, met 4 nieuwe matchmakers en alweer ook die Carlo


Anyway. Vorig seizoen MAFS AU heb k niet gezien, wel die van daar weer voor, met Lizzie en Sam die plots verdween en die vreselijke bitches Ines en Duckface die vreemdging en verderging met Dan (ben meisje d'r naam kwijt, ze was gekoppeld aan boerse Mick die 'bloody hell' allang naar huis had gewild). Dat vond ik zo vermakelijk! Edit: dit koppel:

dan-jessica-1612355431.jpg?crop=0.585xw:0.876xh;0.202xw,0.124xh&resize=480:*

Seizoen daarna was alweer op tv toen ik dat seizoen nog half moest afkijken, ik liep nogal achter en vond gelijk weer 1 erachteraan een overkill. Nu proberen we het kijken wel een beetje bij te houden, anders is het ook niet leuk om hier mee te schrijven.

Laatste aflevering die ik heb gezien is dat de 2 nieuwe trouwden en dat Joanne zo aso liep te roepen op dat feestje.

Vanavond hoop ik weer  bij te zijn met kijken maar wat ik hierboven las over Bryce en James verbaast me niets. Wat een eikels zijn dat joh. En dan te bedenken dat ik James in 't begin best nog knap vond. Nu vind ik de nieuwe met dat rare opgeschoren haar denk ik het knapst (maar wel een huilie, dus niet aantrekkelijk meer)

U2fan schreef op 13-07-2021 om 14:36:

[..]


Dan bedoelde ik het seizoen daarvoor, toen verbleven ze wel in zgn "eigen" huizen.

Toen die ene blonde dame bij die huilie jongen met zijn homo-erotische-kalender-naaktfoto's zo enorm strontverwend liep te doen? 

Oke, ik blijk ook slecht in (sommige) namen.

Er was in dat seizoen 1 heel leuk koppel en zij hebben inmidels een kindje, Cameron en Jules. Heel sympathiek stel. Volg ze ook op IG.
Zij heeft inmiddels een succesvolle curvy fashion lijn.

NINTCHDBPICT000636051034-3.jpg


NINTCHDBPICT000635118468-1.jpg

redbulletje

redbulletje

13-07-2021 om 14:52 Topicstarter

Frikandelspeciaal schreef op 13-07-2021 om 14:42:

Ik vond die Shazzi met Nick zooooo romantisch!

Ja, die waren ook nog een tijdje echt samen, maar zijn vader werd ernstig ziek. 

Cameron en Jules zijn superleuk! Dit siezoen niet echt een favoriet, wel het tegenovergestelde: yuk voor Bryce en James. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.