Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MAFS 2026

Het is weer begonnen! Wie kijkt er ook? Wat valt jou op? Alle opmerkingen zijn welkom, maar geen spoilers van degenen die op Videoland vooruitkijken!

madee

madee

06-05-2026 om 20:16 Topicstarter

MRI schreef op 06-05-2026 om 18:15:

Wat ik best een onthulling vind is dat Linda over haar partner zegt ' hij gaf aan in zijn aanvraag dat hij geen dikke vrouw wilde'. Ik vind daar wat van. Natuurlijk, als je zelf een sportschooljongen bent, is het logisch dat je een strak meisje wilt. Maar als je zelf een flinke buik hebt, vind ik het opmerkelijk dat je aan de ene kant zegt ' ik wil geen dikke vrouw' en aande andere kant 'ja ze moeten me maar nemen zoals ik ben'

Ik denk dat dit niet over Linda en Anton gaat, maar Kyle en Danique?

madee

madee

06-05-2026 om 20:19 Topicstarter

Yumi schreef op 06-05-2026 om 18:22:

[..]

Dat zou ik ook doen, als iemand daarover aan de gang blijft.

Ben zelf niet zo van de zoetigheid, heb in mijn omgeving ook mensen die er dol op zijn. Die blijven dan doorgaan, ja maar deze zijn echt lekker, je kan er toch wel 1 proberen, jij kan het hebben, kom op joh 1 mag toch wel, we zijn een dagje weg dan mag je toch iets extra's, je moet gewoon genieten van het leven, niet zo streng zijn voor jezelf....Zucht!

Maar dan zou ik wel een kop thee of een to-go drankje nemen zodat de ander niet de enige is die wat neemt. Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt dat ik echt niets meer hoefde, en dan nam de ander verongelijkt ook niets. Daar voel ik me dan ook lullig bij. 

Luigi en Danique

ik zie mogelijkheden 😅

MRI

MRI

06-05-2026 om 22:19

madee schreef op 06-05-2026 om 20:16:

[..]

Ik denk dat dit niet over Linda en Anton gaat, maar Kyle en Danique?

Nee hoor, Linda zei dat over Anton

madee schreef op 06-05-2026 om 20:19:

[..]

Maar dan zou ik wel een kop thee of een to-go drankje nemen zodat de ander niet de enige is die wat neemt. Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt dat ik echt niets meer hoefde, en dan nam de ander verongelijkt ook niets. Daar voel ik me dan ook lullig bij.

Geloof me, ik zeg ook bestel gewoon voor jezelf, ik neem een drankje....maar nee, dan krijg ik het antwoord, daar kan je dan toch iets lekkers bij bestellen.

Ik heb nog nooit problemen met mijn gewicht gehad, maar erger me aan het opdringen. Kan me indenken dat dit voor Kyle des te moeilijker is, aangezien hij een heel gevecht om af te vallen achter de rug heeft. En nee het is geen leuke man, maar ik begrijp zijn ergernis alleen al om die reden zijn ze geen match. 

madee

madee

07-05-2026 om 09:52 Topicstarter

MRI schreef op 06-05-2026 om 22:19:

[..]

Nee hoor, Linda zei dat over Anton

Oh dan heb ik dat niet goed meegekregen toen ik keek…maar Anton heeft toch geen problemen met het figuur van Linda? Zij is toch slank? Ik snap dan niet waarom dat ter sprake kwam.

madee

madee

07-05-2026 om 09:57 Topicstarter

Yumi schreef op 06-05-2026 om 23:01:

[..]

Geloof me, ik zeg ook bestel gewoon voor jezelf, ik neem een drankje....maar nee, dan krijg ik het antwoord, daar kan je dan toch iets lekkers bij bestellen.

Ik heb nog nooit problemen met mijn gewicht gehad, maar erger me aan het opdringen. Kan me indenken dat dit voor Kyle des te moeilijker is, aangezien hij een heel gevecht om af te vallen achter de rug heeft. En nee het is geen leuke man, maar ik begrijp zijn ergernis alleen al om die reden zijn ze geen match.

Ik begrijp het waarom ervan ook wel, maar zijn houding vind ik kinderachtig. Maar Danique vraagt het wel vaak, ze had na 2x ook kunnen stoppen.

Off topic: ik maak ook vaak mee dat een ander mij iets aanbiedt, dusdanig opdringerig dat ik me genoodzaakt voel om het aan te nemen (want zo veel moeite in gestoken en speciaal omdat ik er ben etc.) en dan neemt diegene zelf niet…dat is ook vreselijk lullig. Zit ik daar, terwijl ik eigenlijk niet hoef, te eten om een ander tevreden te houden…

MRI

MRI

07-05-2026 om 10:03

madee schreef op 07-05-2026 om 09:52:

[..]

Oh dan heb ik dat niet goed meegekregen toen ik keek…maar Anton heeft toch geen problemen met het figuur van Linda? Zij is toch slank? Ik snap dan niet waarom dat ter sprake kwam.

Nee Linda had problemen met het figuur van Anton en toen de iemand dat ter sprake bracht, zei ze: tja hij heeft zelf ook gezegd geen dikke vrouwen te willen.

Overigens irriteerde ik me gister aan het feit dat de experts helemaal Anton gingen uithoren of hij wel genoeg deed. En Linda maar zeggen 'ja er gebeurt niets'. Meid je geeft zelf toch ook helemaal niks?

Ik vind Dominik irritant worden. Heerlijk dat hij en Ferenc het fijn hebben maar ik vind hem wel opdringerig bemoeierig met anderen. Zoals met Linda en Anton: 'maar heb je haar ogen gezien'. Eh ja duh heus wel, het gaat er helemaal niet over dat Anton haar niet aantrekkelijk zou vinden. 

En Kyle en Danique: moeten die nou nog weer door het te proberen? pff dat zit er toch al lang niet meer in. Wat een marteling voor beiden. 

madee

madee

07-05-2026 om 10:31 Topicstarter

MRI schreef op 07-05-2026 om 10:03:

[..]

Nee Linda had problemen met het figuur van Anton en toen de iemand dat ter sprake bracht, zei ze: tja hij heeft zelf ook gezegd geen dikke vrouwen te willen.

Overigens irriteerde ik me gister aan het feit dat de experts helemaal Anton gingen uithoren of hij wel genoeg deed. En Linda maar zeggen 'ja er gebeurt niets'. Meid je geeft zelf toch ook helemaal niks?

Ik vind Dominik irritant worden. Heerlijk dat hij en Ferenc het fijn hebben maar ik vind hem wel opdringerig bemoeierig met anderen. Zoals met Linda en Anton: 'maar heb je haar ogen gezien'. Eh ja duh heus wel, het gaat er helemaal niet over dat Anton haar niet aantrekkelijk zou vinden.

En Kyle en Danique: moeten die nou nog weer door het te proberen? pff dat zit er toch al lang niet meer in. Wat een marteling voor beiden.

O ja, nu herinner ik het me weer (ik kijk soms vooruit op Videoland) En helemaal met je eens over het andere dat je schrijft. Hoewel ik wel blij word van de gays.

MRI

MRI

08-05-2026 om 11:10

Toch zie je dat Danique boos is. Een wanhopige boosheid. Terecht overigens. Maar door hoe Kyle is, kan ze dat niet echt uiten. Of door hoe het programmaformat is misschien? Ik snap je schrijft je in om het te proberen. Maar in het gewone leven was ze toch al lang weggelopen bij zo iemand? Slopend, dat maar door moeten gaan. Geldt  ook voor Kirsten Luigi.
De dames Linda en Cindy zijn lief en voorzichtig met elkaar maar ik vraag me af of het wat gaat worden. Maar zoals iemand zei: je kent elkaar pas twee weken. 
De heren Dominik en Ference: ja fijn voor ze, maar ik vind het over de top. Ik hoop dat ze over een jaar nog zo samengesmolten zijn. Overigens niet echt gezond vind ik, zo meteen helemaal je leven samensmelten. 

Ik snap Domenic en Ference wel. Als je je beide zo voelt, waarom niet? Het is snel en veel allemaal, maar blijkbaar vinden ze het alletwee prima zo. Er zijn geen kinderen in het spel, ze hebben niks te verliezen als het alsnog mis loopt. Waarom zou je dan niet nu zo lekker genieten van elkaar en de liefde die ze beide voelen? Ze zijn ook allebei niet meer de jongste, hebben genoeg levenservaring neem ik aan. Het ergste dat kan gebeuren is dat het op een gegeven moment wel klapt, maar dan heb je tot die tijd in ieder geval optimaal genoten en het fijn gehad samen. En ik hoop echt dat het voor altijd is bij ze, dat gun ik ze!

Als ik Danique was had ik gisteren de handdoek in de ring gegooid.
Dat had iedereen begrepen en nu komt ze echt wanhopig over.
Ik denk houd de eer aan jezelf en dump die slappe hap.

MRI

MRI

08-05-2026 om 12:07

Groentetuin schreef op 08-05-2026 om 11:21:

Als ik Danique was had ik gisteren de handdoek in de ring gegooid.
Dat had iedereen begrepen en nu komt ze echt wanhopig over.
Ik denk houd de eer aan jezelf en dump die slappe hap.

Ja maar ik denk dat ze doorgaat omdat ze zich aan het format wil houden, niet omdat ze Kyle zo leuk vindt. Eigenlijk zou het voor haar goed zijn (is mijn gevoel dan) dat ze flink kwaad zou worden of gewoon weglopen van van zo'n $%**.  Maar met je eens hoor: het is zo passief agressief tussen die twee. En Kyle zit met zichzelf in de knoop en wordt daar bot en egocentrisch van. Kappen met die handel

madee

madee

08-05-2026 om 12:14 Topicstarter

Ik vond Kyle en Danique voor de trouwerij zo veelbelovend: allebei ‘enjoy life’ als levensmotto. Kyle leeft dat motto nou niet bepaald, vind ik, voor zover dat te zien is voor ons…

BlairW schreef op 08-05-2026 om 11:15:

Ik snap Domenic en Ference wel. Als je je beide zo voelt, waarom niet? Het is snel en veel allemaal, maar blijkbaar vinden ze het alletwee prima zo. Er zijn geen kinderen in het spel, ze hebben niks te verliezen als het alsnog mis loopt. Waarom zou je dan niet nu zo lekker genieten van elkaar en de liefde die ze beide voelen? Ze zijn ook allebei niet meer de jongste, hebben genoeg levenservaring neem ik aan. Het ergste dat kan gebeuren is dat het op een gegeven moment wel klapt, maar dan heb je tot die tijd in ieder geval optimaal genoten en het fijn gehad samen. En ik hoop echt dat het voor altijd is bij ze, dat gun ik ze!

Helemaal mee eens.

In mijn vriendenkring zat ook een stel dat na de eerste ontmoeting samen was. Zijn direct bij elkaar ingetrokken, dat heeft 11 jaar geduurd, mooi toch! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.