Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

MindlessCamel53

MindlessCamel53

11-07-2021 om 17:14

Leuke podcast gezocht

Ik ben op zoek naar een leuke podcast. 
Door een aandoening heb ik een slechte concentratie en een slecht geheugen. De podcast moet dus niet te langdradig of te ingewikkeld zijn.

Ik ben dol op de podcast "Marc-Marie en Aaf vinden iets": gezellig, alsof ze aan je keukentafel zitten te kletsen. En een lengte van ca 45 minuten met een paar losse afgebakende onderdelen. Zoiets werkt goed voor mij.

De podcast "Het kan je buurman zijn" geeft een leuk inkijkje in verschillende levens, maar is het net niet helemaal.

Ook geprobeerd, maar weer mee gestopt:

  • "De brand in het landhuis": eerste aflevering superinteressant, de tweede aflevering borduurde verder op de eerste en daar ging het mis. Ik was de helft vergeten en kon het niet meer volgen.
  • "Dit komt nooit meer goed": de verhalen duren te lang, waardoor ik het niet meer kan volgen.
  • "Teun en Gijs vertellen alles": afgehaakt tijdens eerste aflevering. In plaats van een gesprek tussen twee vrienden leek het meer een interview door Gijs.

Dus: wie heeft er een tip voor een leuke podcast?


In de categorie "alsof je bij ze aan de keukentafel zit": ken je de podcast "de veertigers" al?

Ik vond Bob van de VPRO door 2 Vlaamse dames  ook erg fijn weg luisteren. 

En hou je van wat misdaad/crime genre?

MindlessCamel53

MindlessCamel53

11-07-2021 om 17:22

Groene_kokosnoot schreef op 11-07-2021 om 17:18:

In de categorie "alsof je bij ze aan de keukentafel zit": ken je de podcast "de veertigers" al?

Nee nog niet, ga ik opzoeken. Bedankt! Qua leeftijd past het in elk geval prima 

Ken je het Viva topic? Daar zijn ook veel tips te vinden. https://forum.viva.nl/entertainment/podcast-welke-zijn-leuk/list_messages/474990

MindlessCamel53

MindlessCamel53

11-07-2021 om 17:24

Biem schreef op 11-07-2021 om 17:18:

Ik vond Bob van de VPRO door 2 Vlaamse dames ook erg fijn weg luisteren.

En hou je van wat misdaad/crime genre?

Ga ik ook opzoeken, dank je. 

Misdaad/crime: geen idee eigenlijk. Het heeft denk ik van nature niet direct mijn voorkeur, maar aangezien ik mezelf inclusief voorkeuren zo'n beetje opnieuw moet uitvinden is alles het proberen waard!

MindlessCamel53

MindlessCamel53

11-07-2021 om 17:26

Moxxie schreef op 11-07-2021 om 17:24:

Ken je het Viva topic? Daar zijn ook veel tips te vinden. https://forum.viva.nl/entertainment/podcast-welke-zijn-leuk/list_messages/474990

Nee, kende ik nog niet. Ga even een kijkje nemen, dank je!

Ik vind de stemming van Vullings en Van der Wulp erg leuk, dat is een wekelijkse podcast over Haagsche zaken. Ik vind hun gezellig, laagdrempelig en met humor de politieke week beschrijven. 

Bob borduurt ook steeds voort op de vorige aflevering, als je Brand in het Landhuis niet goed kunt volgen, is Bob misschien niet zo'n goed idee. Maar proberen kan altijd natuurlijk, het is een prachtig verhaal

Ander tip: Man met de Microfoon, dat zijn afgebakende verhalen en korte interviews. 

Sun.lover schreef op 11-07-2021 om 17:33:

Ik vind de stemming van Vullings en Van der Wulp erg leuk, dat is een wekelijkse podcast over Haagsche zaken. Ik vind hun gezellig, laagdrempelig en met humor de politieke week beschrijven.

Ja, De Stemming is mijn favoriete podcast!

Verder vind je misschien de podcast over Laura H. Interessant?

https://collectiefschik.com/werk/584/


GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

11-07-2021 om 19:36

Tvp

MindlessCamel53

MindlessCamel53

11-07-2021 om 19:56

Wat leuk dat er zoveel tips komen, bedankt! Nu heb ik last van keuzestress 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-07-2021 om 20:28

Jordgubbe schreef op 11-07-2021 om 19:56:

Wat leuk dat er zoveel tips komen, bedankt! Nu heb ik last van keuzestress

Is er uit jouw stad/regio niet iets leuks te vinden.

Zelf heb ik naar deze podcast geluisterd. Was leuk en interessant. https://open.spotify.com/show/6t0s4PKMMubvGVCL2XfDCh?si=G07AmI5LS0SfW6iygvaBXA&dl_branch=1

MindlessCamel53

MindlessCamel53

12-07-2021 om 18:58

Tickel schreef op 11-07-2021 om 20:28:

[..]

Is er uit jouw stad/regio niet iets leuks te vinden.

Zelf heb ik naar deze podcast geluisterd. Was leuk en interessant. https://open.spotify.com/show/6t0s4PKMMubvGVCL2XfDCh?si=G07AmI5LS0SfW6iygvaBXA&dl_branch=1

Oh zoiets is ook een goed idee, dank je! 

Ik ben maar gewoon bovenaan het lijstje begonnen en ben inmiddels twee afleveringen van De veertigers verder 

De podcast Echt Gebeurd vertellen mensen een waargebeurd verhaal uit hun leven. Ik werd vaak echt meegezogen en heb vaak hardop zitten lachen. Staat op Spotify 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

13-07-2021 om 21:33

Aviendha schreef op 12-07-2021 om 19:00:

De podcast Echt Gebeurd vertellen mensen een waargebeurd verhaal uit hun leven. Ik werd vaak echt meegezogen en heb vaak hardop zitten lachen. Staat op Spotify

Bedankt! Ik heb net 1 aflevering geluisterd en dat smaakt naar meer. 

Leuk hoor, al die tips! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.