Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Leuke boekenseries

Ik heb me voorgenomen om dit jaar vaker een boek te lezen en zoek nu tips. Ik vind de serie van de zeven zusters geweldig en ben op dit moment deel 2 van de De drie dochters van Muna Shehadi aan het lezen. 

Ik vind het lezen van series leuker dan losse boeken maar alle tips zijn welkom. 

Niet te zware stof, niet te griezelig/spannend, gewoon lekker weg lezend voor bedtijd type zeg maar.


Corina Bomann - vrouwen van de leeuwenhof trilogie. Zelf niet gelezen, maar meermaals gehoord dat dit een mooie serie is en een schrijfster vergelijkbaar met Lucinda Riley.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

06-03-2022 om 00:08

Als je van fantasy houdt, zou ik een kans geven aan de boeken van Raymond Feist. Een hele reeks, leest lekker vlot en nog een aardig verhaal. 

Jenny Colgan heeft een paar leuke series.
Feel good boeken, luchtig en het leest lekker weg.

Miss_Moneypenny schreef op 05-03-2022 om 23:50:

Corina Bomann - vrouwen van de leeuwenhof trilogie. Zelf niet gelezen, maar meermaals gehoord dat dit een mooie serie is en een schrijfster vergelijkbaar met Lucinda Riley.

Ja dat heb ik ook gehoord, ben er zelf ook nog niet toegekomen om ze te lezen maar ken wel andere boeken van Corina Boman en die zijn ook mooi.

Op mijn lijstje staan ook de boeken van Anne Jacobs over het weesmeisje. Dat moet ook mooi zijn.

De serie over Cockleberry bay is ook luchtig.

Ik houd niet zo van trilogiën of series, liever losstaande boeken. Boeken in het genre van Stephen King lees ik graag, of het genre van Dan Brown.  Agatha Christie, Ngaio Marsh, Dorothy Sayers, enz. blijven ook favoriet.
Momenteel herlees ik een reeks uit mijn jonge jaren, de detectives van Enid Blyton. De Vijf, en Vijf Detectives, enz. Heerlijk. Heb er weer net zo veel plezier in als toen ik 12 was

Pejeka1 schreef op 06-03-2022 om 08:12:

Ik houd niet zo van trilogiën of series, liever losstaande boeken. Boeken in het genre van Stephen King lees ik graag, of het genre van Dan Brown. Agatha Christie, Ngaio Marsh, Dorothy Sayers, enz. blijven ook favoriet.
Momenteel herlees ik een reeks uit mijn jonge jaren, de detectives van Enid Blyton. De Vijf, en Vijf Detectives, enz. Heerlijk. Heb er weer net zo veel plezier in als toen ik 12 was

De Poirot-boeken, Miss Marple, Tommy and Tuppance kunnen ook best in het serie-genre. 

De kat die… van Lilian Jackson Braun zou ik willen toevoegen als lekker simplistisch vermaak. 

Mevrouw75 schreef op 06-03-2022 om 08:17:

[..]

De Poirot-boeken, Miss Marple, Tommy and Tuppance kunnen ook best in het serie-genre.

De kat die… van Lilian Jackson Braun zou ik willen toevoegen als lekker simplistisch vermaak.

O ja, daar heb ik ook de hele serie van, Qwilleran heette de hoofdpersoon toch, met Koko en Yum-yum, de Siamezen. Ga ik ook weer eens herlezen, dank je.

En ken je de serie van "De spionne met het hoedje"? Die schiet nu ook in mijn gedachten, ga ik ook weer herlezen.

Pejeka1 schreef op 06-03-2022 om 08:19:

[..]

O ja, daar heb ik ook de hele serie van, Qwilleran heette de hoofdpersoon toch, met Koko en Yum-yum, de Siamezen. Ga ik ook weer eens herlezen, dank je.

En ken je de serie van "De spionne met het hoedje"? Die schiet nu ook in mijn gedachten, ga ik ook weer herlezen.

Nee, ken ik niet, maar ik zal het eens opzoeken en proberen. Klinkt leuk. 

Ik lees ook graag de series die je al noemde zoals De zeven zussen (wacht met smart op laatste deel). 

Maar kwam er via mijn dochter achter dat Young adult boeken ook mooi zijn, zoals bij voorbeeld De Glazen Troon serie.

Nora Roberts heeft prachtige series! Heel veel van haar boeken zijn een trilogie. Past ook heel erg in de stijl van de Zeven zussen, romantisch met een vleugje mystiek.

-Nienke- schreef op 06-03-2022 om 09:18:

Nora Roberts heeft prachtige series! Heel veel van haar boeken zijn een trilogie. Past ook heel erg in de stijl van de Zeven zussen, romantisch met een vleugje mystiek.

Dan is Outlander vast ook een hit. 
Ik vond de tv-serie al teveel zwijmel, maar als je er van houd, is het wellicht wat. 

Diana Gabaldon - Reiziger Serie (op TV te zien als Outlander) 

Åsa Hellberg - serie over Hotel Flanagans 

Robyn Carr - Virgin River 

Kiera Cass - Selectie 

Tahere Mafi - Touching Juliette serie

Erin Watt - Royals 

MJ Arlidge - Helen Grace serie

Nicci French - Frieda Klein serie 

Karin Slaughter - Will Trent en Sarah Linton serie 

Tess Gerritsen - Rizzoli en Isles serie

Helen Fields - Callanach en Turner serie

James Patterson - Alex Cross serie 

Jenny Colgan - (heeft meerdere series)

Tica Morgan - Mooie Moorden serie

Mary Hoffman - Stravaganza serie

Harry Potter niet te vergeten 

En er zijn ook schrijvers die in dezelfde sfeer schrijven, hoewel losstaande boeken die je eigenlijk ook goed kan lezen dan. Zoals de boeken van Diney Costeloe, Sophie Kinsella, Jojo Moyes, Marja Visscher, Jennifer Donnoly, de historische romans van Simone vd Vlugt en Charles Martin. 

Sarah Lark heeft meerdere trilogie op haar naam staan voornamelijk over de geschiedenis van  Nieuw-Zeeland.

De familie Deverill van Santa Montiofoire 
De vrouwen van kasteel Deverill
Als de rododendron bloeit
De laatste roos van de zomer
De vergeten Deverill
De verre horizon

De rozen trilogie van Jennifer Donnely : 
De theeroos, 
De winteroos
De wilde roos 

de Ivanova serie - Kate Furinval 

Bloeiende mimosa

De wilde orcidee

Russische kamille 

Mevrouw75 schreef op 06-03-2022 om 08:28:

[..]

Nee, ken ik niet, maar ik zal het eens opzoeken en proberen. Klinkt leuk.

mrs. Pollifax

Als we het dan toch over oudere en jeugdboeken hebben: Dan is de Joop ter Heul serie van Sissy van Marxveld natuurlijk geweldig! En de Marijke serie van haar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.