Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Last night of the Proms (BBC London)

Zijn er hier mensen die jaar in jaar uit ‘The last night of the Proms’ van de BBC kijken? Is traditie hier thuis. Wat een feest is altijd. In het laatste deel die community singing, als afsluiting Ald Lang Syne, de vervreemdende lyricus, de uitgelatenheid. Mooie avond. 

Ben viermaal bij Proms in the Park geweest, super, maar nog nooit live in Royal Albert Hall. Nou ja, dat moet ik vast ook niet willen als niet-Brit, maar vind het een vrolijk traditioneel spektakel. 

niet elk jaar maar wel regelmatig kijk ik het. Net zoals vanavond. En dan kan voor de Britten het feestje nog beter worden als er weer een Britse grand slam winnares komt. Nog 1 game.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

12-09-2021 om 18:33

Eerlijk gezegd begrijp ik dus absoluut niet wat er leuk is aan de Last Night of the Proms. Op het eerste gezicht is het een vrolijk uitgelaten spektakel, maar eigenlijk is het natuurlijk heel onsmakelijk.

BeertjeColargol schreef op 12-09-2021 om 18:33:

Eerlijk gezegd begrijp ik dus absoluut niet wat er leuk is aan de Last Night of the Proms. Op het eerste gezicht is het een vrolijk uitgelaten spektakel, maar eigenlijk is het natuurlijk heel onsmakelijk.

Huh, onsmakelijk? Die moet je voor mij even uitleggen.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

12-09-2021 om 19:08

Een aantal liederen die daar gezongen worden, zoals Rule Britannia en Land of Hope and Glory, zijn eigenlijk niets anders dan een verheerlijking van het British Empire. Dat maakt het smakeloos. Eigenlijk moeten de Britten zich schamen voor zo'n vertoning en moet de BBC zich schamen dat ze als sponsor optreden en het uitzenden.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

12-09-2021 om 20:30 Topicstarter

Dat is nostalgie. Ooit regeerde Queen Victoria een wereldrijk. Zo kijk ik er tenminste tegenaan.

BeertjeColargol schreef op 12-09-2021 om 19:08:

Een aantal liederen die daar gezongen worden, zoals Rule Britannia en Land of Hope and Glory, zijn eigenlijk niets anders dan een verheerlijking van het British Empire. Dat maakt het smakeloos. Eigenlijk moeten de Britten zich schamen voor zo'n vertoning en moet de BBC zich schamen dat ze als sponsor optreden en het uitzenden.

Dan heb je gemist dat ze nu ook de andere gebiedsdelen in het voetlicht zetten. 

Vooral in het eerste deel weer mooie nieuwe composities. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.