Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Kopen zonder kijken

Nu B&B Vol liefde afgelopen is, is het tijd voor de volgende guilty pleasure “Kopen zonder kijken”. Aanstaande maandag start een nieuw seizoen 4, wie gaat er ook kijken?


Zouden 't weer allemaal dezelfde soort huizen zijn (jaren 30 rijtjeshuizen)? Ik ga wel opnemen, vorig seizoen was enorm langdradig. De Australische versie spreekt me meer aan, sowieso veel gavere huizen! 

Madamecannibale

Madamecannibale

27-08-2021 om 21:25 Topicstarter

redbulletje schreef op 27-08-2021 om 21:22:

Zouden 't weer allemaal dezelfde soort huizen zijn (jaren 30 rijtjeshuizen)? Ik ga wel opnemen, vorig seizoen was enorm langdradig. De Australische versie spreekt me meer aan, sowieso veel gavere huizen!

Langdradig is het vaak wel


Volgens het AD:
“Het huizenprogramma, gepresenteerd door Martijn Krabbé, is al vanaf de start in 2019 een kijkcijferhit. Inmiddels zitten er al drie seizoenen op en ook een vierde kon niet uitblijven. Vandaag maakt RTL bekend dat de nieuwe reeks, vanaf 30 augustus te zien, uit negen afleveringen bestaat. Er doen dus negen stellen mee. ,,We hebben veel verschillende wensen dit seizoen, dus wat minder ‘bingokaart-vibes’”, laat een woordvoerster weten. Bovendien zullen er ook koppels te zien zijn die níet super blij zijn met hun huis.


De aanmeldingen voor het nieuwe seizoen stroomden dit jaar binnen: meer dan duizend mensen zagen het zitten om geholpen te worden door Krabbé, makelaar Alex van Keulen, bouwdeskundige Bob Sikkes en interieurstyliste Roos Reedijk. Bijzonder, volgens RTL. ,,De eerste seizoenen zeiden mensen: waarom zou je hieraan meedoen? Maar inmiddels zien ze dat er mooie huizen worden opgeleverd. Het succes van het programma trekt nu dus juist mensen aan.”

Sophia_!

Sophia_!

27-08-2021 om 21:25

ja leuk! Dat kijk ik graag. 
Ik hoop wat meer variatie in de huizen en het soort kopers dit seizoen.  

Oh, dat is dus gelukkig zo. Mooi

Ja, ik ga ook kijken! Wij hebben nog serieus overwogen om ons aan te melden 

Ik heb er ook weer zin in! 

Sophia_!

Sophia_!

27-08-2021 om 22:20

-Nienke- schreef op 27-08-2021 om 22:04:

Ja, ik ga ook kijken! Wij hebben nog serieus overwogen om ons aan te melden

Lijkt mij ook best leuk om te doen 

ik kijk mee, ik  vind het heel leuk. Maar ben die stelletjes die Tadaaaa! Zwanger! zijn wel een beetje zat. 

Waar zijn de singles, senioren, mensen met een beperking, stellen zonder kinderen of juist met 8 kinderen, of mensen die een woongroep willen starten?

Vooral: waar zijn de mensen die een leuke woonboerderij of ander vrijstaand huis zoeken. Dat maakt de Australische versie zo leuk, die huizen zijn om van te kwijlen zo gaaf (en voor een stuk betaalbaardere prijzen als in Nederland) 

redbulletje schreef op 27-08-2021 om 23:00:

Vooral: waar zijn de mensen die een leuke woonboerderij of ander vrijstaand huis zoeken. Dat maakt de Australische versie zo leuk, die huizen zijn om van te kwijlen zo gaaf (en voor een stuk betaalbaardere prijzen als in Nederland)

omdat dat hier dus niet te betalen is, daar kun je geen hele serie mee vullen. 

Ik hoop wel, dat we weer niet de hele tijd vergelijking met programma's krijgen, want daar vind ik niets aan. Als je de Nederlandse niet leuk vindt, dan kijk je niet

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-08-2021 om 23:31

redbulletje schreef op 27-08-2021 om 23:00:

Vooral: waar zijn de mensen die een leuke woonboerderij of ander vrijstaand huis zoeken. Dat maakt de Australische versie zo leuk, die huizen zijn om van te kwijlen zo gaaf (en voor een stuk betaalbaardere prijzen als in Nederland)

Omdat die woonboerderijen vaak afgelegen staan en de meeste mensen moeten werken om de hypotheek te kunnen betalen. Als men dan een reistijd krijgt van ruim een uur enkele reis, dan is dat huis opeens een stuk minder mooi. Dat zie je in dat programma "voor hetzelfde geld". De deelnemers vinden het prachtig maar vaak is het de reistijd waardoor ze niet voor dat huis of omgeving kiezen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-08-2021 om 23:32

Ik zag trouwens bij die Australische dat er gewoon een huis gekocht wordt. Geen tour langs de huizen waar de gekochte tussen staat.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

27-08-2021 om 23:38

Is dat op dezelfde tijd ongeveer? Dan ga ik ook meekijken.  



Tatemae schreef op 27-08-2021 om 22:58:

Waar zijn de singles, senioren, mensen met een beperking, stellen zonder kinderen of juist met 8 kinderen, of mensen die een woongroep willen starten?

Het gros van bovengenoemde doelgroepen heeft vermoedelijk geen geld voor een koopwoning door bijvoorbeeld een uitkering. 

Wie weet kiezen mensen nu juist wél voor een huis buiten de Randstad omdat thuiswerken het nieuwe normaal is geworden voor velen? 

Madamecannibale

Madamecannibale

27-08-2021 om 23:51 Topicstarter

-Nienke- schreef op 27-08-2021 om 22:04:

Ja, ik ga ook kijken! Wij hebben nog serieus overwogen om ons aan te melden

Waarom heb je uiteindelijk besloten om niet mee te doen?

FaintOctopus42

FaintOctopus42

27-08-2021 om 23:58

Leuk! Één van mijn guilty pleasures. Ik ga zeker meekijken.
Hopelijk maken ze de belofte waar, dat het minder bingo-kaart afleveringen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.