Media en cultuur
Fleurtje_5
16-09-2025 om 19:26
Koningshuizen
Hallo, Een nieuw topic voor berichten over koningsparen, prinsen, prinsessen, en alle andere Royals. Weet je een leuk nieuwtje of heb je een leuke foto. Welkom op dit topic.
Een mooie foto van ons koningspaar en hun drie dochters.

Beeld: NL Beeld
https://www.nu.nl/koningshuis/6360870/zo-zag-het-koninklijk-gezin-eruit-tijdens-de-jaarlijkse-fotosessie.html
Fleurtje_5
12-02-2026 om 13:15
Mick87 schreef op 12-02-2026 om 09:06:
https://www.ad.nl/buitenland/britse-historicus-stelt-prinsessen-beatrice-en-eugenie-zochten-zelf-contact-met-jeffrey-epstein~a4186ebb/
Dit belooft ook niet veel goeds. Denk dat de meiden binnenkort hun titels kwijtraken en in de luwte verdwijnen.
Charles zal ook flink onder vuur komen te liggen vanwege doofpot praktijken. Misschien tijd om die ook te wieberen en dan plaats te maken voor William en Kate
Ik zou het kunnen begrijpen als Beatrice en Eugenie contact hebben gezocht met Epstein om te onderzoeken wat er nu werkelijk waar was van Virginia en hun vader.
Maar het lijkt wel een soort 'must-haves' voor de "High Society" als ze bij Epstein bekend waren. Mondreclame onderling 'hoe geweldig het verblijf is', de rest boeit hen niets. Want ook Beatrice en Eugenie gingen voor de luxe: „Ze nodigden zichzelf uit om hem op te zoeken”, stelt Lownie. De motivatie was volgens hem deels financieel. „Voor die moeite wilden ze van Epstein businessclass-tickets en een volledig verzorgde reis krijgen, inclusief accommodatie.
Wij genieten van een dagje golfslagbad of een bezoekje aan Mc Donalds. Dat is voor die gasten te simpel.
amarna
12-02-2026 om 14:31
MRI schreef op 12-02-2026 om 11:40:
[..]
Ja denk je? Waarom? Ze hebben toch geen mensen misbruikt of getrafickt? Er duizenden mensen die dit soort contacten met Epstein hebben gehad. Alhoewel het vrouwen iets zwaarder aangerekend lijkt te worden.
Wat blijkbaar niet iedereen weet is dat Epstein ook zakenman en financieel adviseur was. Niet al zijn klanten kwamen bij hem voor seks.
MRI
12-02-2026 om 15:42
amarna schreef op 12-02-2026 om 14:31:
[..]
Wat blijkbaar niet iedereen weet is dat Epstein ook zakenman en financieel adviseur was. Niet al zijn klanten kwamen bij hem voor seks.
Ja dat weet ik wel, maar dat kan toch evengoed gelden voor die prinsessen? De mensen die zaken met hem deden, deden dat meestal ook nadat hij al veroordeeld was als kinderverkrachter
kenfan
12-02-2026 om 16:10
Fleurtje_5 schreef op 12-02-2026 om 13:15:
[..]
Wij genieten van een dagje golfslagbad of een bezoekje aan Mc Donalds. Dat is voor die gasten te simpel.
Al denk ik met weemoed terug aan de Turbotol, McDonalds vind ik persoonlijk niet te hachelen. Als royaltywatcher heb je vast het befaamde interview met Andrew gezien Dus zou je toch moeten weten dat hij zich de datum en het uur precies herinnerde dat hij in 2001 in Pizza Express in Woking was. Je kunt veel van de man zeggen, maar een vette bek halen, dat was 'm niet te min.
Fleurtje_5
14-02-2026 om 19:03
Ik schrok wel even toen ik las dat een van mijn favorietste royals, de echtgenote van de Zweedse prins Carl-Philip, genoemd werd. Maar Sofia was gelukkig pienter genoeg om er niet verder in mee te gaan.
Als die voormalige mentor én vertrouweling van Sofia wist wie Epstein was, dan vind ik het wel best smerig dat hij, Barbro Ehnbom, haar voorstelde aan Epstein met de woorden:‘Dit is Sofia, een jonge, ambitieuze actrice die net in New York is aangekomen’, schrijft ze. ‘Zij is het meisje over wie ik je vertelde, degene van wie ik dacht dat je haar wel wilde ontmoeten.
https://www.ad.nl/show/zweedse-prinses-sofia-is-zoveelste-royal-die-opduikt-in-epstein-documenten-wie-is-ze-eigenlijk~afb81954/
.................
En dan duiken eind vorig jaar nieuwe Epstein-documenten op. Sofia staat erin. Maar liefst twee keer heeft ze in 2005 een ontmoeting gehad met de Amerikaanse zedendelinquent.
Ze prijst zich gelukkig dat het daarbij bleef, zo reageert ze eerder deze week voor het eerst. Uit e-mailverkeer blijkt namelijk dat Epstein haar probeerde te lokken naar zijn beruchte privé-eiland.
„We hebben elkaar ontmoet in een restaurant waar ik werd voorgesteld, en tijdens een filmvertoning waar veel andere mensen bij waren. Godzijdank bleef het daarbij”, reageert de prinses.
................
BeesAreCool
15-02-2026 om 13:11
Mick87 schreef op 04-02-2026 om 19:03:
[..]
Voor de bühne. Als de pleuris hier echt uitbreekt zitten de Oranjes in Canada of Argentinië
Het was in de Tweede Wereldoorlog wel de juiste keuze om te vertrekken.
Zie Leopold III van België, die wel gebleven was en hoe dat gegaan is.
Wilhelmina werd ook in Londen gerespecteerd, door oa Churchill, en heeft daar de Nederlandse belangen behartigd.
Ginevra
15-02-2026 om 15:43
Fleurtje_5 schreef op 14-02-2026 om 19:03:
„We hebben elkaar ontmoet in een restaurant waar ik werd voorgesteld, en tijdens een filmvertoning waar veel andere mensen bij waren. Godzijdank bleef het daarbij”, reageert de prinses.
................
Ik neem aan dat iedereen die koninklijk geboren is, of met royalty trouwt, er pijlsnel in getraind raakt dat iedereen iets van je wil. Dat allerlei mensen je uitnodigen of voor hun karretje willen spannen of jouw bekende gezicht willen gebruiken om hun feestjes op te fleuren of hun zaak te promoten. Reken maar dat iedereen graag jouw naam laat vallen “oh, die en die komt ook, ja is een kennisje van me”.
Dus als je zo iemand bent dan ga je daar niet zo snel in mee, dan ben je op je hoede. Dan zeg je niet spontaan ja op elke uitnodiging lijkt me. Het lijkt me geen toeval dat deze prinses zomaar door stom geluk ontsnapt is of zo.
En dat maakt het des te dubieuzer dat sommige prinsessen zoals de dochters van Andrew wél naar Epsteins feestjes gingen.
edit : oh wacht ik heb de tijdlijn niet goed. Die ontmoeting was al jaren voordat ze iets met royalty te maken kreeg. Dus dan is het niet de konkinklijke training geweest. Nou ja, punt blijft staan dat die dochters van Andrew beter hadden moeten weten.
kenfan
16-02-2026 om 00:42
BeesAreCool schreef op 15-02-2026 om 13:11:
[..]
Het was in de Tweede Wereldoorlog wel de juiste keuze om te vertrekken.
Zie Leopold III van België, die wel gebleven was en hoe dat gegaan is.
Wilhelmina werd ook in Londen gerespecteerd, door oa Churchill, en heeft daar de Nederlandse belangen behartigd.
Nouhou, daar valt best wat af te dingen.
Wilhelmina heeft in GB drie of waren het er nu vier kabinetten laten vallen, smeedde plannen om na terugkomst wat antidemocratische, authoritaire staatshervormingen door te voeren met haarzelf in de hoofdrol. En hield zich overeind met medicijnen die nu onder de opiumwet zouden vallen. Over Bernhard in Londen kunnen we maar beter helemaal het zwijgen toedoen.
De koning van Denemarken is ook gebleven. Onder de Deense joden zijn weinig slachtoffers gevallen.