Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Koningshuizen

Daglichtlamp schreef op 23-01-2026 om 15:28:

Laten we weer over gaan naar leuk nieuws, daar was dit topic toch voor bedoeld volgens de startpost.

Prinses Amalia rondt militaire opleiding af en is bevorderd tot korporaal - https://nos.nl/l/2599376

1152x864a.jpg

Wow. Knap van haar

Mick87 schreef op 23-01-2026 om 17:01:

[..]

Fleurtje lijkt meerdere mensen persoonlijk te kennen en een ieders gedachtengang te volgen en ins en outs te kennen. Dat is al jaren duidelijk op dit forum 😉

Aha!

Volgens de Royalty deskundige van RTL 4 komt het namelijk helemaal niet als een verrassing.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

23-01-2026 om 18:51 Topicstarter

Korte video van Amalia in actie tijdens opleiding tot korporaal:

https://www.nu.nl/323410/video/prinses-amalia-in-actie-tijdens-opleiding-tot-korporaal.html 23 jan 2026 De Algemene Militaire Opleiding (AMO) maakt deel uit van de opleiding die Amalia sinds september volgt aan het Defensity College.

En haar trotse moeder:
https://www.nu.nl/323419/video/amalia-valt-maxima-in-de-armen-na-bevordering-tot-korporaal.html Amalia valt Máxima in de armen na bevordering tot korporaal

Fleurtje_5

Fleurtje_5

27-01-2026 om 07:34 Topicstarter

De nieuwe persoonlijk adviseur van  koning Willem Alexander en koningin Maxima:

Wie is de nieuwe 'souffleur' van Máxima en Willem-Alexander en wat wordt er precies van haar verwacht?
zondag, 18 januari 2026 (08:12) - Leeuwarder Courant

In dit artikel:

Koning Willem‑Alexander en koningin Máxima vieren dit jaar Koningsdag in Dokkum. Vanaf 1 januari 2026 krijgt het koningspaar een nieuwe persoonlijk adviseur: Inge Dovermann (41). Haar aanstelling, kort aangekondigd op de site van het Koninklijk Huis, vervangt Pien Zaaijer — de langjarige en zeer vertrouwde vertrouwelinge van Máxima — en roept daarom veel belangstelling op omdat de functie weinig openbaar zichtbaar en sterk op vertrouwen gebaseerd is.

Dovermann komt uit Zuid‑Limburg (Cadier en Keer) en begon haar loopbaan na de Hotelschool op marketing- en pr‑werk bij Theater aan het Vrijthof in Maastricht.
............

.................etc.etc.etc...................

https://friesland.headliner.nl/item/wie-is-de-nieuwe-souffleur-van-maxima-en-willem-alexander-en-wat-wordt-er-precies-van-haar-verwacht-lc-116603

Fleurtje_5

Fleurtje_5

02-02-2026 om 11:03 Topicstarter

Ik ben het eens met de Noorse premier, want ook ik geloof dat Mette-Marit een slechte inschatting maakte van Epstein. Maar dan ook een echt slechte inschatting.

https://www.nu.nl/koningshuis/6384604/noorse-premier-beaamt-dat-kroonprinses-slechte-inschatting-maakte-van-epstein.html Noorse premier beaamt dat kroonprinses 'slechte inschatting' maakte van Epstein 2 feb. 2026
De Noorse premier Jonas Gahr Støre is het eens met kroonprinses Mette-Marit, die toegeeft "een slechte inschatting te hebben gemaakt" van Jeffrey Epstein. Afgelopen weekend werd bekend dat ze uitgebreid contact had met de inmiddels overleden zedendelinquent.
................ 

Maar wel vind ik het zeer vreemd dat Mette-Marit nog in 2013 vier dagen in Epsteins huis verbleef NADAT Epstein al in 2008 voor het eerst veroordeeld werd.

https://www.nu.nl/buitenland/6384521/epstein-dreunt-door-tot-in-europese-koningshuizen-maar-trump-blijft-buiten-schot.html

Fleurtje_5 schreef op 02-02-2026 om 11:03:

Ik ben het eens met de Noorse premier, want ook ik geloof dat Mette-Marit een slechte inschatting maakte van Epstein. Maar dan ook een echt slechte inschatting.

https://www.nu.nl/koningshuis/6384604/noorse-premier-beaamt-dat-kroonprinses-slechte-inschatting-maakte-van-epstein.html Noorse premier beaamt dat kroonprinses 'slechte inschatting' maakte van Epstein 2 feb. 2026
De Noorse premier Jonas Gahr Støre is het eens met kroonprinses Mette-Marit, die toegeeft "een slechte inschatting te hebben gemaakt" van Jeffrey Epstein. Afgelopen weekend werd bekend dat ze uitgebreid contact had met de inmiddels overleden zedendelinquent.
................

Maar wel vind ik het zeer vreemd dat Mette-Marit nog in 2013 vier dagen in Epsteins huis verbleefNADAT Epstein al in 2008 voor het eerst veroordeeld werd.

https://www.nu.nl/buitenland/6384521/epstein-dreunt-door-tot-in-europese-koningshuizen-maar-trump-blijft-buiten-schot.html

Ongetwijfeld zal de Noorse premier jouw instemming waarderen. Maar jee kunnen jij en de Noorse premier  die  arme vrouw niet een  beetje met rust laten. Ze worstelt met ernstige gezondheidsproblemen, een longtransplantatie is niet niks, en dan die zoon van haar...... of denken jij en de  Noorse premier dat dat logeerpartijtje van 13 jaar geleden een verkapt trainingskamp  voor Marius was.

Nou ja, ik denk dat die prinses er weinig last van heeft wat een handjevol mensen op een piepklein forum leest en schrijft. 

Maar afgezien daarvan: een koningshuis heeft niet heel veel functie, behalve symboliek en ceremonieel. Het is prima dat er veel mensen zijn die daar veel waarde aan hechten, maar het is wel echt hun core business om een bepaald plaatje uit te stralen. Landsbelang, symboolfunctie, verbinding, eenheid, nationale trots etc. 

Contacten met een pedofiele mensenhandelaar passen daar niet bij. Dat siert niemand, maar zeker niet iemand die het land geacht wordt te vertegenwoordigen. 
Het is alsof de voorzitter van het longfonds een sigaret opsteekt. Dat kunnen een heleboel mensen zich permitteren, maar niet diegene met die functie. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

02-02-2026 om 15:44 Topicstarter

kenfan schreef op 02-02-2026 om 11:32:

[..]

Ongetwijfeld zal de Noorse premier jouw instemming waarderen. Maar jee kunnen jij en de Noorse premier die arme vrouw niet een beetje met rust laten. Ze worstelt met ernstige gezondheidsproblemen, een longtransplantatie is niet niks, en dan die zoon van haar...... of denken jij en de Noorse premier dat dat logeerpartijtje van 13 jaar geleden een verkapt trainingskamp voor Marius was.

Kun je de kranten én het NOS opbellen dat ze nieuwsberichten moeten wissen?

Ik heb het niet over Marius gehad.  En daar wil ik het bij laten. Als het al een trainingskamp is geweest...is men er niets mee opgeschoten.

De groeten aan Ken 

Ginevra schreef op 02-02-2026 om 13:59:

Nou ja, ik denk dat die prinses er weinig last van heeft wat een handjevol mensen op een piepklein forum leest en schrijft.

Ik denk dat ook niet. Ik neem toch aan dat de ironie in mijn reactie je niet ontgaan was.

nou dat Noorse koningshuis krijgt het wel te verduren. Marius is opnieuw opgepakt. En volgens mij begint die zaak één dezer dagen. Dan duikt zij ook nog op in Epstein files.

En dan nog haar gezondheidstoestand. We horen overigens weinig over Haakons zus en de sjamaan 

Mick87 schreef op 03-02-2026 om 09:12:

nou dat Noorse koningshuis krijgt het wel te verduren. Marius is opnieuw opgepakt. En volgens mij begint die zaak één dezer dagen. Dan duikt zij ook nog op in Epstein files.

Poedelnaakt, alleen in haar tiara?

Iets serieuzer. Ik hoorde net op de radio dat de vraag HOE Epstein toegang wist te krijgen tot de machtige en invloedrijke personen, interessanter is dan iedereen aan de schandpaal nagelen die daar zijn gezicht heeft laten zien. Dan kun je zien hoe je dat soort mechanismes ook voor betere doelen in kunt zetten.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

03-02-2026 om 13:15 Topicstarter

kenfan schreef op 03-02-2026 om 11:07:

[..]

Poedelnaakt, alleen in haar tiara?

Iets serieuzer. Ik hoorde net op de radio dat de vraag HOE Epstein toegang wist te krijgen tot de machtige en invloedrijke personen, interessanter is dan iedereen aan de schandpaal nagelen die daar zijn gezicht heeft laten zien. Dan kun je zien hoe je dat soort mechanismes ook voor betere doelen in kunt zetten.

En ze allemaal op foto vast legt.  Dat is chantage-gevoelig.

@Mick87, je schrijft 'We horen overigens weinig over Haakons zus en de sjamaan'.

anp-450573602.webp

Prinses Martha Louise en haar Amerikaanse echtgenoot, de zelfbenoemde-sjamaan, zakenman, alternatief genezer, en schrijver Durek Verrett, staan wel gewoon op deze foto.

Maar Märtha Louise en Durek waren toch bezig met een Netflix-documentaire? Zijn ze daarom weinig in beeld voor 'de gewone mens'?

Hun huwelijk inclusief gasten werden met witte lakens afgeschermd zodat de foto's en filmpjes 'exclusief' waren vanwege een exclusieve deal met Netflix en Hello Magazine. Het Noorse volk en de rest van de wereld moesten het maar doen met witte lakens. Dus voor de poen. Wat een minachting naar de gewone burger.

gasten-van-martha-louise-en-durek-worden-afgeschermd-met-grote-witte-doeken-terwijl-ze-naar-de-bruiloft-vertrekken

Gasten van Märtha Louise en Durek worden afgeschermd met grote witte doeken terwijl ze naar de bruiloft vertrekken. Foto: ANP / EPA

medewerkers-gebruiken-al-hun-kracht-om-het-witte-doek-hoog-te-houden-om-de-bruid-en-bruidegom-te-verbergen-tijdens-hun-bruiloft

Medewerkers gebruiken al hun kracht om het witte doek hoog te houden om de bruid en bruidegom te verbergen tijdens hun bruiloft.Foto: Reuters

De Netflix-documentaire 'Rebel Royals: An Unlikely Love Story' gaat over het leven van Durek mét prinses Märtha Louise over het koningshuis van Noorwegen. Waarin ze erg openhartig over hun (zelfs over hun grote behoefte aan sex) relatie én hun band met de Noorse koninklijke familie vertellen.

Bij zijn eerste ontmoeting met het koningspaar staarden de koning en koningin hem doodstil aan. Tja zo gek vind ik dat niet want hij droeg een
kimono en cowboylaarzen, omdat hij zogenaamd niet wist dat hij beter een pak had moeten aandoen. 

Onzin als je het mij vraagt. Zo gaat men niet eens naar doodgewone schoonouders om kennis te maken.
Hij is gewoon hartelijk welkom geheten door dit sympathieke koningspaar.

Ze waren in 2024 net één dag getrouwd en Netflix werkte al aan een documentaire over het liefdesverhaal van Märtha Louise en Durex. In 2020 sprak Märtha Louise al over een eigen tv-serie want Durex was de aanleiding om dat te doen.

Zijn creepy uitspraken
in zijn boek ‘Spirit Hacking’, over bv kinderen en kanker…..en ook over chemotherapie…. en waarin hij onder andere beweert dat het hebben van casual seks geesten aantrekt die vagina’s van vrouwen beïnvloeden. Hij gelooft zelfs in een ‘samenzweringstheorie van de reptielen’ en dat hij zichzelf als reptiel beschouwt.

Plus die lakens
om de gewone burger het zicht te ontnemen van hun huwelijk, hebben mij besloten om dan ook verder ook geen energie te steken in 'hun nieuwtjes'.

64bb9a916c61-ml4.jpg?tx=c_limit,w_960

Martha Louise of Norway and shaman Durek Verrett pose for exclusive pre-wedding shoot with HELLO! August 28, 2024  https://www.hellomagazine.com/royalty/714060/princess-martha-louise-durek-verrett-first-meeting-kiss-exclusive/

Dit was het.

Märthe Louise heeft drie prachtige dochters samen met haar eerste echtgenoot, de overleden Ari Behn.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

03-02-2026 om 18:34 Topicstarter

ps. En zeer terecht dat Mette-Marit geschrapt is als beschermvrouwe van deze stichting:

Stichting stopt samenwerking met Mette-Marit om contact Epstein
https://www.rtl.nl/boulevard/royalty/artikel/5562931/stichting-stopt-samenwerking-met-mette-marit-om-contact-epstein  ANP · 6 uur geleden
"Het belangrijkste voor de stichting is aandacht voor onze patiënten, voor slachtoffers van misbruik en iedereen die opkomt om seksueel misbruik te voorkomen, onder wie een aantal winnaars van de Skamløs-prijs. Het is voor hen dat wij de samenwerking met kroonprinses Mette-Marit willen beëindigen."
...............
De echtgenote van kroonprins Haakon is ook beschermvrouw van onder meer het Kristiansand International Children's Film Festival. Dat neemt volgens omroep NRK later een standpunt in over het beschermvrouwschap van de prinses.
............

Ik ben wel evengoed blij dat voor behoud van de Monarchie is gestemd. Koning Harold en diens echtgenote kunnen er ook niets aan doen dat Mette-Marit en haar eerste zoon er een potje puinhoop van maken/hebben gemaakt.

https://blauwbloed.eo.nl/royaltynieuws/liveblog-noorwegen-strafzaak-hoiby-mette-marit
In het Noorse parlement is dinsdag gestemd op een voorstel om de monarchie af te schaffen. Dit voorstel is niet aangenomen. In totaal steunden 141 van de 169 parlementsleden het behoud van de monarchie, 26 stemden tegen. Wel is de steun voor kroonprinses Mette-Marit aanzienlijk gedaald bij de Noren. De stemming kwam niet helemaal uit de lucht vallen, want ze stemmen in Noorwegen wel vaker over het invoeren van een republiek.

Hier nog iemand die het afdoet met de woorden 'inschattingsfout' en 'ik was naïef'. Naief? Dan vraag je niet "zijn er al leuke meisjes?'', want dan ben je wel ernstig naïef:

https://www.nu.nl/achterklap/6384626/nederlands-model-yfke-sturm-vaak-genoemd-in-epstein-files-ik-was-naief.html

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.