Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Kijktips

Soms komt of zie ik iets op tv, waarbij ik denk dat het onderwerp leuk zou kunnen zijn voor een topic.
Maar aangezien ik niet altijd de energie heb, lijkt me het goed om op deze manier programma's onder de aandacht brengen.

Welk programma is een kijktip waard voor jou?

en dit heb ik ook in een ruk uitgekeken:

De maker is ook (terecht) kritisch op zijn eigen werkgever en collega-makers. Hij weet verschillende perspectieven goed te belichten. En schroomt niet zijn eigen doelgroep/gemeenschap onder de loep te leggen. Maar blijft respectvol. 

https://npo.nl/start/serie/het-complot/afleveringen/seizoen-1

Het complot is de perfecte documentaire voor iedereen die wil begrijpen hoe onwaarschijnlijke verhalen toch geloofwaardig kunnen lijken.

Complottheorieën bestaan in alle soorten en maten. Soms zijn ze onschuldig, zoals de mythe dat Elvis Presley nog altijd in leven zou zijn. Soms zijn ze verontrustend, zoals het hardnekkige verhaal dat het coronavirus in een laboratorium is ontwikkeld en als biowapen is verspreid. De EO-serie Het complot zoomt in op een van de meest onuitroeibare en huiveringwekkende complotten: het idee dat wereldwijd hooggeplaatste personen – artsen, ministers, politiefunctionarissen – betrokken zouden zijn bij satanisch ritueel misbruik.

Hila voorbij de Taliban.
Prachtig inzicht, heel dapper van Hila Noorzai. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.