Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

K2 zoekt k3

Kijkt er nog iemand? Beetje een guilty pleasure dit... Ik vind het meestal leuk om op social media de reacties van mensen te lezen. Maar omdat ze in België 3 weken voor lopen is dat natuurlijk niet leuk. Misschien kunnen we hier wat gedachten delen zonder Belgische spoilers. De voorrondes zijn nu net klaar. 12 kandidaten gaan door naar de studio shows. Wie zal winnen? 

2021_k2zoektK3_12.jpg

Peiling

Wie wordt het nieuwe k3tje?
22 stemmen
32%
0%
0%
23%
0%
0%
36%
0%
5%
5%
0%
0%

Dutchgirly

Dutchgirly

01-11-2021 om 11:33 Topicstarter

Toen ik deze poll maakte viel het me pas op hoeveel Nederlanders er door zijn in vergelijking met Belgen...

Ik denk dat de jongens toch af gaan vallen. Dat nieuwe nummer Waterval was ook echt niet gemaakt met het idee dat er een jongensstem bij komt. Ik vond Chanel in de voorrondes heel leuk, tof zo'n meisje met wat kleur. Maar haar zang is gewoon niet goed genoeg. Ik vind sommigen ook echt heel jong over komen, zoals Giana, dat wordt het ook niet. Hanne leek haar hele tijd te moeten bemoederen. Anderen komen weer wat oud over zoals Kato.

Ik vind voor nu de kanshebbers Julia, Celester en Manou. Ik stem in de poll op Julia, ik zie haar er wel tussen passen.

Waarom is er zo een verschil tussen het uitzenden van de verschillende opnames? 
En hoe gaat dat dan opgelost worden als de nieuwe K3 dan bekend wordt gemaakt? Dan staan jullie - in uitzendingen - toch niet meer achter vermoed ik. 
Ik heb al veel gelezen dat Gordon niet in de smaak valt bij het Nederlandse publiek, is dat zo? Ik kan hem best smaken en Ingeborg die zorgt altijd dat het evenwicht wordt bewaard.
Vinden jullie de lengte van Luca een probleem?
Ik heb de poll niet ingevuld want er staan nog kandidaten in waarvan ik nù al weet dat ze er niet meer inzitten.
En, en daar kunnen wij natuurlijk niet over oordelen, wordt er ook gekeken naar factoren als: de klik met de andere twee, de persoonlijkheid van de kandidaat, ...
Ik vraag me soms ook af of stemmen niet worden gemanipuleerd. Want uiteindelijk zal het toch de kandidaat worden waarvan de vakjury (lees: Gert Verhulst) vindt dat die het moet worden.

Persoonlijk kijk ik wel graag naar de uitzending op de zaterdagavond. En blijkbaar was het gisteren het laatste optreden met Klaasje, zo stond toch op een Belgische nieuwssite.

Dutchgirly

Dutchgirly

01-11-2021 om 13:02 Topicstarter

Tja geen idee waarom sbs6 dit besluit heeft genomen. We liepen al achter en toen gingen ze ook nog eens een dansmarathon uitzenden. De bootcamp aflevering was alleen te zien op kijk.nl heel raar allemaal!

Ik denk dat bijna heel Nederland Gordon een vervelende man vindt. Totaal ongeschikt voor een programma ook voor kinderen. Nou moet ik zeggen dat hij zich enorm zat in te houden. Er waren maar beperkt aantal ongepaste opmerkingen, en hij deed zowaar zijn best vriendelijk te doen tegen vollere meisjes. Dus wat dat betreft was het redelijk oké. Ik denk dat hij een contract had met sbs en hij deze klus maar moest doen voor zijn centjes.

Ik ben zelf heel lang. Wat mij betreft prima om een lang iemand erbij te zetten. Dat zijn ook mensen 🤣

Over dat manipuleren,  dat gevoel had ik heel erg toen Jemaima met 1 stem extra door mocht naar de golden seats. Ik geloof niet dat dit echt de uitslag was... Maar leuk voor haar. Jammer dat ze vervolgens geen tekst kon onthouden.  Ik denk ook dat ze Amy daarom door lieten, volgens mij zag Gert haar wel zitten. Ondanks dat haar auditie echt heel slecht was. Ik zag gisteren haar instagram voorbij komen. Dat leek wel een heel ander meisje dan op tv! Wil de echte Amy a.u.b. opstaan?!

Leuk hier een topic over...ik vind het ook een leuk programma...vroeger met mijn dochters (ze zijn nu 13 en 14) wel eens een show bezocht en we hadden alle cd's van K3.
Ik vind Diede, Dirk en Julia en Kato erg leuk .

Ik heb van Julia heel erg de indruk dat zij een favorietenrol moet waarmaken.
Maar nu (met een Belgisch oog gezien), wie zie/zag ik mogelijk winna(a)r(es) zijn:
Ik ga hier niet flauw zitten verklappen, dus ik ga gewoon het rijtje af:
Amy: ja, Celester: ja, Chanel: nee, Diede: nee
Dirk: nee, Gianni: nee, Julia: ja, Justine: nee, Luca: nee
Kato: ja, Manou: nee, Remy: nee

Ik moet het zelf nog natellen: hoeveel ja's heb ik? 4 ja's. Hmm, das weinig
Dat zijn dus 8 nees. Sommigen zijn daar al afgevallen, anderen zitten nog in de race.
Als ik dan een conclusie zou maken aan de hand van voorgaande 2 zinnen, dan zou het een Hollandse meid zijn als ik alles bij mekaar optel.
 

We zullen zien. Spannend! Ik doe net of ik een echt jurylid ben. 

Edit: ik heb me vergist: niet noodzakelijk een Nederlandse: Kato en Amy zijn beiden Vlaams, dus het is fifty-fifty.
Als ik een Nederlandse moet kiezen is het Celester, voor een Vlaamse ga ik voor Kato.

Leuk een topic hierover! Ik kijk er stiekem ook elke week naar uit  

Ik had eigenlijk verwacht dat Celester en Luca zouden afvallen bij de bootcamp. Het groepje van Celester straalde niet zo en ik vond haar niet heel goed zingen. Luca kan de zenuwen niet aan denk ik.

Giana vind ik inderdaad ook erg jong overkomen en Hanne schiet bij haar heel erg in de zorgrol lijkt het, wel een meid met talent.

Ik vind Chanel heel erg leuk, van haar word ik instant vrolijk. Haar zangstem is niet optimaal, maar Hanne en Klaasje hadden op zanggebied ook nog voldoende te leren natuurlijk, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik denk dat Diede heel veel kans maakt. Oh en Remi vind ik heel erg leuk! Dat is misschien wel mijn favoriet.

Promethium schreef op 01-11-2021 om 16:44:

Leuk een topic hierover! Ik kijk er stiekem ook elke week naar uit

Ik had eigenlijk verwacht dat Celester en Luca zouden afvallen bij de bootcamp. Het groepje van Celester straalde niet zo en ik vond haar niet heel goed zingen. Luca kan de zenuwen niet aan denk ik.

Giana vind ik inderdaad ook erg jong overkomen en Hanne schiet bij haar heel erg in de zorgrol lijkt het, wel een meid met talent.

Ik vind Chanel heel erg leuk, van haar word ik instant vrolijk. Haar zangstem is niet optimaal, maar Hanne en Klaasje hadden op zanggebied ook nog voldoende te leren natuurlijk, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik denk dat Diede heel veel kans maakt. Oh en Remi vind ik heel erg leuk! Dat is misschien wel mijn favoriet.

Waarom 'stiekem' Promethium? Ik geef dat 'open en bloot' toe hoor dat ik daar naar kijk. Ik ben zaterdag naar een festival geweest en pas om 01 uur thuisgekomen zondagmorgen. Toen nog naar de opgenomen uitzending gekeken, kan je denken hoe laat ik sliep, maar ook hoe graag ik dat zie als ik niet kon wachten tot zondag. En dat ik natuurlijk wou weten wie er afviel. (Dat weet ik nu dus intussen - jullie nog niet! Dit is een plagerijtje, mag dat?)

Ik moet wel zien wat ik hier schrijf, want zoals gezegd, in Vlaanderen hebben wij er al 2 shows opzitten, dus zijn er alweer wat kandidaatjes afgevallen. Daarom dat ik ook niet meer weet hoe dat groepje Celester zich gedroeg en of Luca de zenuwen baas kon. Dat ligt 'bij ons' alweer enkele weken verder weg. 

Giana vind ik een ontzettend lief meisje, maar ik zie ze niet als K3-tje. Voor mij is het eerder een meisje om in de zaal naar K3 te zitten kijken, inderdaad, ze oogt zooooo jong. Met Diede heb ik dat ook een beetje. En eigenlijk is het dubbel: enerzijds moeten de kandidaten jong ogen en langs de andere kant toch een beetje stoutheid uitstralen, vind ik.
Als Chanel zou afvallen dan betekent dat de er geen bruin kleurtje in de groep zal zitten. 

Op welke dag wordt dat bij jullie uitgezonden?

Dutchgirly

Dutchgirly

02-11-2021 om 08:13 Topicstarter

Haha ik vind het ook heel  leuk om te kijken maar ik denk niet dat ik het 's nachts zou doen 😅. In Nederland zenden ze het uit op vrijdagavond.

Ik ben benieuwd of Chanel nog zanglessen heeft genomen net als Amy. Als haar zang verbetert lijkt ze me echt perfect.

Hebben jullie gisteren gekeken?

Dutchgirly

Dutchgirly

06-11-2021 om 20:17 Topicstarter

Ik nog niet, ik was gisterenavond niet thuis. Ik ga straks terug kijken. En misschien nog een deel morgen. Jij wel?

Gemberkoekje schreef op 06-11-2021 om 15:52:

Hebben jullie gisteren gekeken?

Wie is er bij jullie gisteren afgevallen, Koekje?

Ik zit hier al op 'hete kolen': zo dadelijk begint bij ons de live-show nummer 3. Ik denk niet dat ik daarmee iets verraad (ik heb het ook maar op internet gelezen): vanavond worden de overgebleven kandidaten in groepjes van 2 verdeeld en moeten ze (per 2) met een bekend iemand een niet K3-nummer brengen.

Even een vraag: aangezien Vlaanderen al verder is met de uitzendingen, kunnen jullie je dan bedwingen om niet naar een Belgische nieuwssite te kijken wie er al is afgevallen?

Dutchgirly

Dutchgirly

06-11-2021 om 22:10 Topicstarter

Ik heb toch maar de hele aflevering gekeken 🤣

Voor mij waren de toppers vandaag Celester (hippie shake), Chanel (kus van de juf) en Luca (je hebt een vriend).
Bij mij staat Celester nu op 1. Ik vond haar echt heel goed. Ik ben ook heel blij dat Chanel terug is. De bootcamp was slecht maar dit was echt top. Luca zijn optreden vond ik heel oprecht. Hij zag er ook veel beter uit nu na de makeover. Ik zie hem nog niet in k3. Maar dat gezeur van Gert over dat hij te lang is. Bah! Ik vind Gert sowieso nogal nors en bozig. Lijkt me geen leuke man, terwijl Victor zijn zoon volgens mij wel aardig is.

De afvallers. Was te verwachten. Gianna is gewoon te jong. Haar oma stal de spotlight. Misschien kan ze over 5 jaar nog eens terug komen. En Dirk was gewoon niet goed genoeg. 

Wat me verder opviel was dat ik Gordon deze aflevering wel goed te pruimen vond. Hij gaf gewoon echt ook de hele hoge en hele lage cijfers. Top dat hij zich echt uitsprak op die manier. Wel goed dat ze dat van die nierstenen half hebben weggeknipt, want dat ging echt te ver.

Oh Diede ben ik vergeten te benoemen. Ze zingt fantastisch. Maar volgens mij zit ze nog in Kinderen voor Kinderen. Samantha had helemaal gelijk in haar commentaar. 

Oh en nee ik vermijd nieuws over het programma.  Het is niet leuk met spoilers kijken. Dan is het spannende eraf.

Ah, ja de uitzending met Dirk en Gianna die afvielen. Dat lijkt mij intussen al zo lang geleden. 
Intussen zijn er alweer 4 minder! VIER!
Volgende week in Vlaanderen geen uitzending vanwege voetbal.    ...     
Halen jullie ons 1 weekje in. 

Dutchgirly

Dutchgirly

07-11-2021 om 11:28 Topicstarter

Ik begrijp trouwens echt steeds minder waarom ze Amy zo'n favoriet vinden. Hoe meer ik er van zie. Hoe vreemder ik het vind dat ze überhaupt nog in het programma zit.

- Tijdens de audities zong ze echt heel vals. Nu heb ik gelezen dat er bij SBS6 een autotune overheen is gegaan die VTM niet had. Dus op de Belgische tv zong ze nog valser. Toch een golden ticket voor de looks... Volgens mij zijn er mensen afgevallen die met een makeover ook hele mooie looks hadden kunnen hebben, die wel konden zingen...

- Ze probeert op tv over te komen als een ingetogen, verlegen meisje. Op haar instagram is het een heel ander verhaal. 
https://www.instagram.com/amy_courtens/

- En dan nu weer die racistische opmerkingen. Dieven staat gelijk aan een donkere huidskleur? Ik mag toch hopen dat Gert een goede screening doet voor hij een nieuwe K3 kiest..


Schermafbeelding-2021-11-05-om-11.30.24.png

Ik heb/had het ook wel voor Amy. Maar als ik wat je hierboven plakt, lees, dan komt dat inderdaad niet sympathiek over. 
Over dat vals zingen, daar kan ik me niet over uitspreken, het moet al héééééél vals zijn, wil ik het horen. 
Wat er wel deze week op een Belgische nieuwssite stond, is, dat ze haar werk al heeft opgezegd om zich bezig te houden met de voorbereiding voor het nieuwe K3-tje. Ze heeft er dus (zelf) wel een goed oog in als ze zoveel in de waagschaal gooit. 

Voor de rest is het moeilijk om hier veel te schrijven, zonder dat ik bepaalde dingen verraad.

Dan zal ik me maar over andere dingen uitspreken, zoals:
Samantha, ik kende haar totaal niet en vond haar in het begin van de uitzendingen ook niet zo sympathiek. Maar ik vind haar wel meer en meer meevallen.
Nathalia, dat is al heel lang mijn favoriete (fantastische) zangeres, temeer daar ze van mijn streek is. En, OK, ze is zwanger, maar wordt (zo vind ik tenminste) dikwijls 'opgeblazen' voorgesteld. Gisteren vond ik haar ook niet mooi: haren strak naar achter en knalGELE glitteroogschaduw. Ze had werkelijk zoals wij in Vlaanderen zeggen: een dikke kop.  Nathalia zit in meerdere jury's en ze kan mooi gestyled zijn maar ook verschrikkelijk. 
Misschien ben ik ouderwets, oud in ieder geval al wel. 

27 november is zowel voor Nederland als voor Vlaanderen de uitzending van de finale.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.