Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

MartinJ schreef op 05-04-2026 om 11:16:

[..]

En dan nog liefst een zomer en winterversie. Plus de mogelijkheid om die 2 aan elkaar vast te ritsen voor als het echt heel koud is. Ik zie geen ritsluiting aan die HappyBed dekbedden. En als het 's zomers heel warm is dan gaat het dekbed eruit en slapen we onder het dekbedovertrek. Hoe doen ze dat met HappyBed? Ik word daar toch al een stuk minder happy mee.

Inderdaad.  Ik ook zo'n 4 seizoenen donzen dekbed.  Als het in de zomer erg warm is, slapen we onder een lege hoes.  En bij min 15 celcius (slaapkamer is erg koud) gaat er ern dekentje over het voeteneinde van het dubbele dekbed.

Die reclame voor Polestar, een zogenaamd zeer aparte auto die wel buitenaards lijkt te zijn. Nee hoor, het is gewoon een auto, die volgens mij ook gewoon rijdt. Er wordt zoals meestal alleen een image verkocht in plaats van dat je informatie krijgt over het product zelf. Nee, de auto komt niet “from the stars”, maar eerder degene die deze campagne heeft bedacht. 

Net als die auto (ik weet het merk niet eens) waarmee je pas echte avonturen beleeft.
Flikker op. Het is gewoon een auto. Carosserie met vier wielen en een motor. Niets meer en niets minder.

Of die met 'eindelijk een elektrische auto die ook mooi is'. Terwijl dat merk al meer elektrische auto's heeft gemaakt. Die waren blijkbaar lelijk. 

Peaches schreef op 07-04-2026 om 08:29:

Of die met 'eindelijk een elektrische auto die ook mooi is'. Terwijl dat merk al meer elektrische auto's heeft gemaakt. Die waren blijkbaar lelijk.

Dat geldt ook voor veel producten die nú verbeterd zijn. Kennelijk verkochten zij voor die tijd rotzooi 

oudmaarnognietkoud schreef op 07-04-2026 om 12:31:

[..]

Dat geldt ook voor veel producten die nú verbeterd zijn. Kennelijk verkochten zij voor die tijd rotzooi

Maar meestal zeggen ze dan 'nu nóg beter!'. Niet 'nu goed!' 

Thora schreef op 05-04-2026 om 15:45:

Net als die auto (ik weet het merk niet eens) waarmee je pas echte avonturen beleeft.
Flikker op. Het is gewoon een auto. Carosserie met vier wielen en een motor. Niets meer en niets minder.

Inderdaad nogal overdreven, hoewel ik het bij een auto nog wel kan voorstellen want dat is geen kleinigheid. Maar dat een volwassen man volledig uit de plaat gaat voor een fles wasverzachter o.i.d. daar kan ik niet goed tegen.

De reclames van Red Bull zijn al tientallen jaren hetzelfde. Getekende figuren die na het drinken van dat goedje opeens opstijgen of meer van dat soort flauwekul. En nou is er een tweetal beren te zien, waarvan de man twee mensen uit een boom probeert te krijgen. En dan zet de vrouwelijke beer, die nota bene haar nagels zit te vijlen een vreselijk irritant en betweterig stemmetje op. Vooral als de mannelijke beer het drankje heeft ingenomen roept ze: en nuuuuuhhhh???? Zelfs het krassen met je nagels over een schoolbord klinkt nog minder erg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.