Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het verhaal van Nederland, de tweede wereldoorlog

Kijkt er iemand? Ik heb het eerst deel gisteren teruggekeken en ik vond het heel interessant. Net als in de eerste serie van het verhaal van Nederland, wordt er aandacht besteed aan mensen waar je normaliter niet zoveel over hoort. Deze keer ging het o.a. over de boksers Ben Bril (Joods) en zijn sportgenoot Sam Olij (lid van de NS. Sam pakte later Ben op en zette hem en zijn gezin gevangen met het excuus plicht is plicht. 

Ook vind ik dat Daan het weer geweldig doet. Hij vertelt het allemaal op een prettige duidelijke manier en is ook nog leuk om naar te kijken.

ik heb het opgenomen en wil dit weekend met manlief kijken. Hij is niet hier geboren en vind deze verhalen erg informatief en veel beter dan ik het ooit kan vertellen. We hebben die van Amsterdam ook gekeken

Ik ben het helaas vergeten maar wil het nog wel terugkijken. De eerste serie heb ik ook gezien en ook die over Amsterdam.

Thora

Thora

28-03-2026 om 13:28 Topicstarter

Ik heb ook Amsterdam gekeken(al heb ik een hekel aan die stad, het is toch geschiedenis), en die over de geschiedenis van het koningshuis. Het wordt zo goed verteld en er zitten veel details in waar ik nooit van gehoord had. 

Thora

Thora

28-03-2026 om 13:28 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 28-03-2026 om 13:18:

Ik ben het helaas vergeten maar wil het nog wel terugkijken. De eerste serie heb ik ook gezien en ook die over Amsterdam.

Ook @ Widajo. Ik zal niet meer spoileren

Thora schreef op 28-03-2026 om 13:28:

[..]

Ook @ Widajo. Ik zal niet meer spoileren

O dat vind ik niet erg hoor. Het blijft de moeite waard om te kijken 

ik vind die series helemaal geweldig! En ik leer er weer veel van.

Thora

Thora

28-03-2026 om 14:05 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 28-03-2026 om 13:30:

[..]

O dat vind ik niet erg hoor. Het blijft de moeite waard om te kijken

Dat is waar. En eigenlijk weten we ook al hoe het afloopt

Het lijkt me op zich interessant, maar is het weer met zoveel gruwelijke details, zoals het Verhaal van Nederland, waar ze dan laten zien hoe iemand vermoord wordt en nog even onder water drukken?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.