Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het musea topic!

Welk museum heb je bezocht en is een aanrader of naar welke tentoonstelling raad je aan om te gaan?

Nikki1973 schreef op 28-02-2026 om 12:43:

ik ga binnenkort starten met wat musea bezoeken. Iemand leuke tips in Groningen/friesland/drenthe. Wil er, ivm beperkte energie, niet te ver voor reizen.

Ik vind de Menkema borg de moeite waard. Zit ook een tuin bij die in de zomermaanden mooi is.

Nikki1973 schreef op 28-02-2026 om 12:43:

ik ga binnenkort starten met wat musea bezoeken. Iemand leuke tips in Groningen/friesland/drenthe. Wil er, ivm beperkte energie, niet te ver voor reizen.

Het planetarium in Franeker

Mick87 schreef op 28-02-2026 om 11:37:

ik ga nu naar de William Turner tentoonstelling in Dordrecht.

Ben ik afgelopen zondag geweest. Was klein, maar ik vond de schilderijen echt heel mooi.

Joszy schreef op 28-02-2026 om 13:15:

[..]

Wat is je interesse?

Ik sta overal voor open. Vind veel interessant.

Ga binnenkort ook naar Storyworld in Groningen Ik zie al leuke tips voorbij komen, dank! 
Groninger en Fries museum stonden uiteraard al op het lijstje. Zag laatst bij Eva Youp en Splinter over het Jopie Huisman museum, leek me ook leuk. 

Schommelstoel schreef op 28-02-2026 om 13:06:

[..]

Ik was onlangs in het Drents Museum in Assen voor de Microkosmos/Wunderkammer expositie. Echt prachtig, zowel van opzet als qua samengebrachte collecties.

Nog te zien t/m 1 maart, dus heel snel zijn!

Ja dat zou dan morgen nog moeten 🤔

Herinneringscentrum Kamp Westerbork. Ik vond de Proefkolonie in Frederiksoord ook heel interessant. Huis Van Eysinga in Leeuwarden is ook wel een bezoekje waard vind ik. 

Tuinfluiter schreef op 28-02-2026 om 15:04:

[..]

Ik vind de Menkema borg de moeite waard. Zit ook een tuin bij die in de zomermaanden mooi is.

Van binnen vond ik de Freylemaborg (Slochteren) veel mooier, daar zijn meer kamers te zien, je mag er dan ook echt binnen lopen. In de Menkemaborg mag je alleen vanuit de lange hal de omliggende kamers in kijken vanachter een hekje. 

Maar de tuin bij de Menkemaborg is dan wel weer mooier. Het zijn beide niet heel grote musea, wellicht is een combinatie van beide een optie. 

Schommelstoel schreef op 28-02-2026 om 18:16:

[..]

Van binnen vond ik de Freylemaborg (Slochteren) veel mooier, daar zijn meer kamers te zien, je mag er dan ook echt binnen lopen. In de Menkemaborg mag je alleen vanuit de lange hal de omliggende kamers in kijken vanachter een hekje.

Maar de tuin bij de Menkemaborg is dan wel weer mooier. Het zijn beide niet heel grote musea, wellicht is een combinatie van beide een optie.

Over smaak valt niet te twisten ik heb beide huizen bezocht en geef de voorkeur aan de Menkema borg.

Nikki1973 schreef op 28-02-2026 om 17:33:

[..]

Ik sta overal voor open. Vind veel interessant.

Ga binnenkort ook naar Storyworld in Groningen Ik zie al leuke tips voorbij komen, dank!
Groninger en Fries museum stonden uiteraard al op het lijstje. Zag laatst bij Eva Youp en Splinter over het Jopie Huisman museum, leek me ook leuk.

Is Storyworld het stripmuseum? Is dat veranderd?

Joszy schreef op 28-02-2026 om 17:37:

Herinneringscentrum Kamp Westerbork. Ik vond de Proefkolonie in Frederiksoord ook heel interessant. Huis Van Eysinga in Leeuwarden is ook wel een bezoekje waard vind ik.

Huis van Eysinga is erg leuk om te bezoeken. Was er vorig jaar toen we Ja ik Wil bezochten in het Drents Museum. 

Meestal zoeken we het niet zo ver. Afgelopen jaar verder het Haags Museum gedaan met een tentoonstelling over Parijs en in Rotterdam het Depot van Boymans van Beuningen en afgelopen week Fenix, migratie Museum. De laatste valt niet onder museumjaarkaart, maar wel echt een aanrader. 

Miepjecody schreef op 28-02-2026 om 23:45:

[..]

Is Storyworld het stripmuseum? Is dat veranderd?

Ja al een tijdje hoor, zit in t Forum

Joszy schreef op 28-02-2026 om 17:37:

Dank je!

Nikki1973 schreef op 01-03-2026 om 16:32:

[..]

Ja al een tijdje hoor, zit in t Forum

Ik woon aan het andere uiterste van Nederland dus kom niet zo vaak

Ze krijgen wel veel slechte reviews!

Miepjecody schreef op 02-03-2026 om 06:35:

[..]

Hangt heel erg van de lopende tentoonstelling af. 

Miepjecody schreef op 02-03-2026 om 06:35:

[..]

Oh dat weer ik niet. Ik woon er niet al te ver vandaan dus als het niks is, is het geen ramp.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.