Media en cultuur
Dolfje
10-07-2021 om 16:19
Het musea topic!
Welk museum heb je bezocht en is een aanrader of naar welke tentoonstelling raad je aan om te gaan?
Teigera
23-03-2025 om 17:27
Vandaag de tentoonstelling "Ongezien" bezocht in het Boerhaave-museum. Over de rol van, of eigenlijk de afwezigheid van een rol van vrouwen in de geneeskunde. Niet alleen als arts, maar vooral ook als onderzoeksobject. Vrouwen waren immers gewoon een zwakkere variant van mannen. Was interessant om te zien hoe er vroeger gedacht werd, in vergelijking met hoe 'we' nu steeds meer leren.
April2021
14-04-2025 om 22:19
Ik heb een kaartje over voor de stoomtram (tulpentram) Hoorn - Medemblik aanstaande zaterdag.
Kaartje is alleen geldig icm museumkaart. Was daardoor slechts 2€.
Gratis voor wie er gebruik van wil maken!
https://www.stoomtram.nl/tijdreis-door-de-tulpen/
Auwereel
19-08-2025 om 14:11
Deze vakantie ben ik in het Keramiek museum in Leeuwarden geweest en daar heb ik genoten van de tentoonstelling van het werk van Bouke de Vries:
https://www.princessehof.nl/te-zien-en-te-doen/tentoonstellingen
Teigera
28-09-2025 om 20:52
Vandaag in het Koninklijk Paleis op de Dam geweest. Er zijn verschillende beeldhouwwerken / -werkjes te zien, die bv gebruikt zijn voor het maken van de reliëfs in het gebouw. De beeldhouwer die het meest in de spotlight staat is Artus Quellinus. Ik vond het een leuke toevoeging aan een sowieso al interessant gebouw. Niet belachelijk druk ook, prima audiotours, aanrader (MJK geldig).
April2021
29-09-2025 om 21:16
Teigera schreef op 28-09-2025 om 20:52:
Vandaag in het Koninklijk Paleis op de Dam geweest. Er zijn verschillende beeldhouwwerken / -werkjes te zien, die bv gebruikt zijn voor het maken van de reliëfs in het gebouw. De beeldhouwer die het meest in de spotlight staat is Artus Quellinus. Ik vond het een leuke toevoeging aan een sowieso al interessant gebouw. Niet belachelijk druk ook, prima audiotours, aanrader (MJK geldig).
Ik was er gisteren ook. Ik vond de audiotour ok maar wel een beetje langdradig bij sommige ruimtes.
Ik was er wel al eerder een keer geweest.
Ik heb ook het Allard Pierson Museum bezocht. Echt de moeite waard, vooral met museumkaart. Geschiedenis, Egyptisch gedeelte. Echt mooi. Wel een beetje een doolhof.
Het was er heel stil, hopelijk lag dat aan het mooie weer.
Moosey
30-09-2025 om 14:43
Teigera schreef op 23-03-2025 om 17:27:
Vandaag de tentoonstelling "Ongezien" bezocht in het Boerhaave-museum. Over de rol van, of eigenlijk de afwezigheid van een rol van vrouwen in de geneeskunde. Niet alleen als arts, maar vooral ook als onderzoeksobject. Vrouwen waren immers gewoon een zwakkere variant van mannen. Was interessant om te zien hoe er vroeger gedacht werd, in vergelijking met hoe 'we' nu steeds meer leren.
Oh, thanks voor de tip Teig! Dat klinkt heel interessant.
Ik was dit topic vergeten, ben recent naar de Abakanowitz-tegenstelling in het Noord Brabants museum geweest en naar Charly Toorop in Kröller-Möller. Maar die zijn allebei al afgelopen. Verder heb ik in Wenen heel veel Hundertwasser gezien, heel interessant en zijn gebouwen zijn fantastisch, en getracht Klimt te zien in het Belvedere, maar man o man wat was het daar druk.
Op het lijstje staan nog Jo Koster in Museum Gouda en een bezoek aan het Oude Ambachtenmuseum met mijn moeder.
Teigera
30-09-2025 om 20:58
Moosey schreef op 30-09-2025 om 14:43:Oh, thanks voor de tip Teig! Dat klinkt heel interessant.
[..] Op het lijstje staan nog Jo Koster in Museum Gouda en een bezoek aan het Oude Ambachtenmuseum met mijn moeder.
"Ongezien" is nog tot maart te zien in het Boerhaave. Dus het kan nog.
Dank voor de tip over het Oude Ambachtenmuseum, is misschien ook met kinderen wel heel leuk - ondanks dat het een stukje rijden is voor mij.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.