Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het musea topic!

Welk museum heb je bezocht en is een aanrader of naar welke tentoonstelling raad je aan om te gaan?



Dolfje

Dolfje

08-08-2022 om 17:29 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 08-08-2022 om 16:59:

[..]

He, wat toevallig, daar zat ik gisteravond net naar te kijken! Nou ja, net per se het museum, maar ik dacht: moet ik niet eens naar de Biesbosch. Leuke rondvaarten hebben ze er zag ik inderdaad.

Kun je daar ook nog mooi wandelen? Wat is er in het museum te zien?

Ik weet het niet 


Dolfje schreef op 08-08-2022 om 17:29:

[..]

Ik weet het niet


Nee, maar binnenkort misschien wel .

Mooi wandelen weet ik niet, of dat vanaf daar goed kan. De tentoonstellingen gaan over de geschiedenis van de Biesbosch, maar ook over klimaatverandering, ook interviews met mensen die in de Biesbosch gewoond hebben etc. Maar echt allemaal heel goed gedaan. 

Moosey schreef op 08-08-2022 om 17:52:

Mooi wandelen weet ik niet, of dat vanaf daar goed kan. De tentoonstellingen gaan over de geschiedenis van de Biesbosch, maar ook over klimaatverandering, ook interviews met mensen die in de Biesbosch gewoond hebben etc. Maar echt allemaal heel goed gedaan.

Thanks!

dank voor de tip, ik kende dit niet maar komt op de lijst van te bezoeken musea!

Dolfje

Dolfje

08-08-2022 om 18:09 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 08-08-2022 om 17:50:

[..]

Nee, maar binnenkort misschien wel .

Ja zondag waarschijnlijk 

Vorig jaar een rondvaart gemaakt in de Biesbosch, was erg leuk! De schipper vertelde van alles, echt leerzaam. Het museum ben ik niet geweest, ik was ook aan een andere kant, daar was alleen een bezoekerscentrum. 

Museum vond ik leuk en informatief. In Drimmelen zit het bezoekerscentrum van de Biesbosch en van daaruit worden vaar en wandel excursies georganiseerd. Ik heb die excursie een paar jaar geleden gemaakt en vond hem de moeite waard.

Biesboschbeleven.nl

Dolfje

Dolfje

13-08-2022 om 17:48 Topicstarter

Vanwege de hitte gaan we er waarschijnlijk een andere keer heen ipv morgen. 

Dolfje schreef op 13-08-2022 om 17:48:

Vanwege de hitte gaan we er waarschijnlijk een andere keer heen ipv morgen.

Gelijk heb je!

Vandaag op Texel naar museum Kaap Skil gegaan. Erg leuk klein museum over de scheepvaart en het leven van zo’n 100 jaar geleden. Er zijn wat vissershuisjes en een winkeltje nagebouwd. En er is een grote maquette van de Reede van Texel. Die is erg interactief, met geanimeerde verhalen en een brede film geprojecteerd op de wand. Er is ook een molen waar je in mag en een grote schuur met allerlei juttersvondsten. Aanrader, vooral voor mensen met jongere kinderen. 

Dolfje

Dolfje

15-08-2022 om 18:43 Topicstarter

Kaap skil is leuk!

Wij zijn vandaag naar het Biesbosch museum geweest, best interessant. Of ik er zonder museumkaart heen zou gaan weet ik niet. Er valt heel veel te lezen maar je bent er verder wel zo doorheen. Boottocht hebben we er nu niet gedaan. 
We zagen in de omgeving wel veel fietsers, wandelaars weet ik eigenlijk niet Rondstruiner.

Daarna zijn we naar Gorinchem gereden en daar door de stad gewandeld. Helaas was het museum daar dicht.

Ik moet/mag donderdag een paar uur zoetbrengen in Amsterdam. Iemand goede en onverwachte tips voor een museum? Het rijksmuseum, joods historisch en het anne frank huis ben ik wel regelmatig geweest. En ik hou meer van geschiedenis en volkenkunde dan van pure kunst...
Ik dacht aan het tropenmuseum, maar misschien heeft iemand nog andere suggesties? 

Er zijn in Amsterdam enkele herenhuizen die, ingericht, te bezoeken zijn. Ik ben zelf in van Loon geweest, maar je hebt ook Willet-Holthuysen bijvoorbeeld. En anders misschien Ons' Lieve heer op solder? Daar zit ook een woonhuis bij om te bekijken en je bent er een klein uurtje zoet.

Wij waren vandaag in paleis t Loo, dat is wel mooi! Overdadig ingericht, dochter van 7 droomde helemaal weg. En ze hebben nog paarden en koetsen ook, nou. Man heeft geen mjk dus die kon 20 euro betalen, best prijzig eigenlijk. Maar je hebt er wel een leuke middag, met de mooie tuinen, er is een restaurant, speurtochtje voor de kinderen, alles is schoon en verzorgd. 

Dolfje

Dolfje

21-08-2022 om 18:02 Topicstarter

Dat is best prijzig Teig.
Die grachtenpanden in Amsterdam zijn wij ook geweest vond ik ook leuk.
Tropenmuseum vind ik ook mooi.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.