Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het musea topic!

Welk museum heb je bezocht en is een aanrader of naar welke tentoonstelling raad je aan om te gaan?



Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 16:19 Topicstarter

Wij hebben een museumkaart en die wil ik nu maar weer eens gaan gebruiken.

Waar ik heen wil is de Dali tentoonstelling in den Bosch en naar Museum More naar Bob Ross.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-07-2021 om 16:26

Dolfje schreef op 10-07-2021 om 16:19:

Wij hebben een museumkaart en die wil ik nu maar weer eens gaan gebruiken.

Waar ik heen wil is de Dali tentoonstelling in den Bosch en naar Museum More naar Bob Ross.

Leuk topic! 

Heb net toevallig ook een topic aangemaakt over kunst. 

Dank voor de Dali-tip! Wist ik niet! Terwijl het voor mij nog redelijk dichtbij is. 

Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 16:29 Topicstarter

Ja ik zag je topic en moest dus aan musea denken en dat er op Viva ook zo'n topic als dit was.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-07-2021 om 16:31

Dolfje schreef op 10-07-2021 om 16:29:

Ja ik zag je topic en moest dus aan musea denken en dat er op Viva ook zo'n topic als dit was.

Oh haha, wat leuk! 

Nooit gezien daar, wat jammer. Ik was meelezer daar, dus dan kun je niet zoeken in het forum zelf. En via Google kwamen er steeds minder hits. 

Museum Voorlinden is echt mijn favoriet 

En ik was laatst naar het NXT museum in Amsterdam Noord, naar Shifting Proximities. Echt een aanrader. Heel actueel en vol nieuwe media, en zet echt aan het denken over belangrijke thema's.

Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 16:38 Topicstarter

Buitenmens schreef op 10-07-2021 om 16:34:

Museum Voorlinden is echt mijn favoriet


die staat al een tijdje als " wil ik heen " in mijn Google maps maar is best een eindje rijden.

Dolfje schreef op 10-07-2021 om 16:38:

[..]

die staat al een tijdje als " wil ik heen " in mijn Google maps maar is best een eindje rijden.

Zeker doen, is echt een aanrader. Je kan het altijd nog combineren met een wandeling over het strand of in de duinen, die zijn vlakbij.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-07-2021 om 16:42

Buitenmens schreef op 10-07-2021 om 16:34:

Museum Voorlinden is echt mijn favoriet

En ik was laatst naar het NXT museum in Amsterdam Noord, naar Shifting Proximities. Echt een aanrader. Heel actueel en vol nieuwe media, en zet echt aan het denken over belangrijke thema's.

Al ben ik er nooit geweest (sowieso bijna nergens), is dit op basis van wat ik online altijd zie ook één van mijn favorieten. Samen met De Fundatie in Zwolle.

Dolfje schreef op 10-07-2021 om 16:19:

Wij hebben een museumkaart en die wil ik nu maar weer eens gaan gebruiken.

Waar ik heen wil is de Dali tentoonstelling in den Bosch en naar Museum More naar Bob Ross.

sinds een paar weken weer een museumkaart, wij zijn al in Teylers ( Haarlem) en Dolhuys ( Haarlem)   openluchtmuseum ( Arnhem) en Airborne  (Arnhem) geweest.   

voor op de planning staat Louwman ( den Haag) museon,   Naturalis, ( Leiden) en microbia ( Amsterdam)

Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 17:17 Topicstarter

Louwman vond ik verrassend leuk!

Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 17:17 Topicstarter

Buitenmens schreef op 10-07-2021 om 16:39:

[..]

Zeker doen, is echt een aanrader. Je kan het altijd nog combineren met een wandeling over het strand of in de duinen, die zijn vlakbij.

ja dat moeten we eens gaan doen inderdaad. Nadeel is de komende tijd dat ik waarschijnlijk om het weekend moet werken en plannen wat lastig wordt. En ik wil dus wel eerst naar Dali, dat is een stuk dichterbij.

Sophia_!

Sophia_!

10-07-2021 om 17:19

Ik heb kaartjes liggen voor Bob Ross, echt zin in. Verder kom ik eigenlijk nooit in musea 

Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 17:22 Topicstarter

Sophia_! schreef op 10-07-2021 om 17:19:

Ik heb kaartjes liggen voor Bob Ross, echt zin in. Verder kom ik eigenlijk nooit in musea

leuk ben benieuwd!

Leuk topic! Wij gaan toevallig morgen naar Rijksmuseum Boerhaave (Leiden). Al wel eerder geweest, maar sinds een tijdje is er de tentoonstelling 'Besmet' en die wil ik nog graag zien. 

Museum Voorlinden staat nog op het lijstje van musea waar ik graag nog heen ga. 

Museum Voorlinden staat ook bovenaan mijn lijst. Museum More in Gorssel daaronder. Heerlijk om die museumkaart weer eens te kunnen gebruiken! 

Het leukste museum waar ik de laatste tijd geweest ben, is trouwens Moco Museum op het Museumplein in Amsterdam. Ik hou echt van moderne kunst (à la Bansky) en daar hebben ze een heel fijne collectie van. Daarnaast is het gewoon een heel mooi gebouw (soort villa) mét als verrassing een kleine beeldentuin. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.