Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Het blok 2025

Neweve

Neweve

15-05-2026 om 19:55 Topicstarter

madee schreef op 15-05-2026 om 12:51:

Weet iemand hier toevallig hoe lang Het Blok nog duurt?

2e week juni zag ik ergens staan. 

Dus denk nog 2 weken woonkamer. 1 week hal, 1 week restjes of zoiets. Al worden de meeste woonkamers al gestuct dus dat gaat best snel.

het open huis was deze week, dus de veiling zal niet heel lang op zich laten wachten.

Neweve

Neweve

15-05-2026 om 20:14 Topicstarter

Mugske schreef op 15-05-2026 om 20:09:

het open huis was deze week, dus de veiling zal niet heel lang op zich laten wachten.

Volgens funda:

"De verkoop vindt plaats middels voorwaarden verkoop bij inschrijving. Je kan een bieding uitbrengen tot en met 29 mei 10:00. " 

Dan misschien toch tot eind mei/begin juni? (Ik neem aan dat ze de biedingen niet live delen). 

Ik ben benieuwd of dit programma een voordeel of nadeel is voor de verkoopbaarheid van de appartementen…nu ik zie hoe, waarmee en door wie de verbouwingen zijn gedaan, dan zou ik zelf juist liever niet kopen. Hoe zien jullie dat?

Neweve

Neweve

15-05-2026 om 20:41 Topicstarter

madee schreef op 15-05-2026 om 20:33:

Ik ben benieuwd of dit programma een voordeel of nadeel is voor de verkoopbaarheid van de appartementen…nu ik zie hoe, waarmee en door wie de verbouwingen zijn gedaan, dan zou ik zelf juist liever niet kopen. Hoe zien jullie dat?

Ik zou het zelf ook niet kopen, maar ik ben dan ook van "als je het doet doe het dan goed" en dat doen veel huis-flippers sowieso niet. En dan ook nog de tijd&budget druk, ik denk dat er een hoop dingen slechter zijn gedaan dan als ik zelf iemand had ingehuurd (of het zelf had gedaan). Daarbij kan ik het dan indelen zoals ik wens. Voorbeeld is Kim en Jim die geen hoek keuken hebben genomen zodat je het nog kan open breken om van de 2e kamer een eetkamer te maken. Als ik dat zou willen dan doe ik het liever direct dan na (duur) kopen alsnog te verbouwen. 

Ik denk wel dat de bekendheid helpt, er zullen toch mensen zijn die het gaaf vinden in zo'n appartement te wonen. 

Als ik zelf aan het blok mee zou doen zou ik zo min mogelijk (dure) meubels kopen. Gevoelsmatig kiezen veel mensen niet het appartement voor de meubels, of het moeten expats zijn oid. Dan kan je beter het budget investeren in klushulp of beter materiaal (of je keuken/badkamer). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.