Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Help mijn man is klusser

Ik had zeker verwacht dat er een topic zou zijn met de titel "Help mijn man is klusser". Na het zien van die laatste aflevering ging ik op zoek naar een topic want nu had ik toch wel effe behoefte om daar iets van te 'vinden'.

Wat vond ik dit een lafbek van een vent om zijn vrouw zo neer te zetten voor zijn eigen gewin. Wat ontzettend pijnlijk voor de vrouw des huizes toen ze die video zag, maar wat ontzettend dapper van deze Peggy die toen iedereen d'r uit stuurde. Gelukkig gaf haar man uiteindelijk toe dat hij het programma niet met de echte reden had ingeschakeld. Hij belde John Williams op en toonde spijt maar toen John toch nog probeerde verder te gaan met de eerste verzie had John bij mij helemaal afgedaan. Iemand zo naar neer willen zetten voor de kijkcijfers. Ba'h

https://www.metronieuws.nl/televisie/2023/02/man-schakelt-hulp-help-mijn-man-is-klusser-in/


Ik moet de aflevering nog terugkijken, nu word ik heel nieuwsgierig! Altijd leuk als er ophef en gedoe is bij dat programma 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-02-2023 om 11:03 Topicstarter

Zij kwam thuis van haar werk als machinist, (die man is steeds thuis) en John vind dan dat zij dan thuis in het huis alleen achter moet blijven (wat de klusser normaal moet doen als mevrouw naar een hotel gaat) en haar man een nachtje in een hotel kan 'bijkomen'. Peggy wil niet alleen in dat huis blijven, en dan word ze neer gezet alsof ze steeds op hoge poten haar zin wil doordrijven. Ik vond dit zo ongepast.

IcyGrouse95

IcyGrouse95

22-02-2023 om 11:12

Peggy kwam op mij niet heel sympathiek over. Ik denk dat zij haar man wel aardig onder de duim heeft. Ik dacht regelmatig: "Run!"

Ik kijk ook altijd. Ik vond die Peggy ook helemaal niet leuk met telkens dat dreigen om bij hem weg te gaan. Jammer dat John Williams het presenteert. Ik vind hem echt niet leuk en zeker niet omdat hij telkens de psycholoog uit gaat hangen. 

MRI

MRI

22-02-2023 om 12:15

Hmm ik heb niet alles gezien en ik vond Peggy ook onsympathiek en die man kruipen voor haar. Maar... nu ga ik daar toch aan twijfelen. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-02-2023 om 12:37 Topicstarter

Na het eerste bezoek aan Henk-met-het-jank-verhaal ging John naar het werk van Peggy. Er werd zo gedaan alsof Peggy een woedeaanval zou krijgen als ze hem zou zien. Haar man zei dat hij hoopte dat ze niet in woede zou uitbarsten. Maar toen John haar aansprak toen zij de trein verliet, zei ze zelf 'ik ken je van dat klusprogramma, wij zijn ook al vijf jaar aan het klussen, je mag komen kijken'.

Toen ze thuis aankwam wilde zij het haar man voorzichtig vertellen 'kijk wie ik tegen kwam, kunnen we misschien het huis laten zien'.  Daarop zei haar man dat John het huis al gezien had. Die opluchting was heel duidelijk te zien bij Peggy. Dát vond ik heel mooi.

Er lag voor de kijker meteen een oordeel klaar, door het verhaal van de man, hij schilderde zijn vrouw af als de vrouw-met-de-deegroller tegenover een lieve man die zich uitslooft. Toen zij in het huis als een soort bouwvakker aan het werk was en moest lachen, deed Henk net alsof die twinkeling er normaal nooit was. Terwijl ik een lieve maar naïeve vrouw zag die haar man deed troosten als ze dacht dat ze onder hun tweetjes waren. Ook deed zij geen enkele nare uitspraken over haar man voor de camera, als ze hem iets wou zeggen wou ze dat onder vier ogen bespreken, zonder camera. Gelijk heeft ze. Haar man deed voor dat programma wel zijn beklag voor de camera, hij zette haar heel negatief neer voor zijn eigen gewin.

John speelde de relatietherapeut maar eigenlijk wou hij gewoon de vuile was op de tv laten zien. En dat alles in ruil voor een mooie woonkamer. Want ook John wil zich als een goeie sint neer zetten. Maar het gaat hem puur om de kijkcijfers.

Wat ik ook niet mooi vond was dat Peggy geen camera en microfoon meer op wou,
maar haar man droeg wel microfoon en camera, waardoor Peggy toch in
beeld kwam. Dat hadden ze Peggy verzwegen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-02-2023 om 12:39 Topicstarter

MRI schreef op 22-02-2023 om 12:15:

Hmm ik heb niet alles gezien en ik vond Peggy ook onsympathiek en die man kruipen voor haar. Maar... nu ga ik daar toch aan twijfelen.

 

Die indruk gaf hij 'het publiek'.

Dit is geen man die aan kruipen doet. Hij weet heel goed wat hij wil en wat niet.

Ik snap Peggy wel, zo’n programma kan haar op een bepaalde manier neerzetten en dat wilde ze niet. Helaas deed ze steeds hetzelfde als met haar relatie:  (dreigen met) stoppen. Daar heeft zij wat te leren om eerder te voelen dat haar grens is bereikt en wat andere manieren te gebruiken dan meteen maar te vluchten. En haar man ook: die moet zeker leren om niet steeds toe te geven en eerder te zeggen wat hij wil. Heel interessant om te zien hoe ze allebei niet goed zijn in praten over hun wensen en grenzen, waarbij zij dan ‘ineens’ de grens heeft bereikt en hij zijn grenzen laat vallen. Ik snap ook heel goed dat Peggy geen zin had in “relatietherapie met John” voor de camera’s. Hij staat er helemaal niet neutraal in, hij koos voor de man als underdog, met dat filmpje van haar man (dat wij niet gezien hebben) en dat onder haar neus duwen en dan haar man erbij roepen. Voor de kijkcijfers hoor, niet uit zorg voor hun relatie en maar blijven zeggen dat de productie “goede bedoelingen” heeft. Zal best, maar dat is niet het huis afmaken en ook niet hun relatie repareren zoals ze voorspiegelen. Kijkers willen ze, en ik heb het dus weer bekeken, dus daarin zijn ze geslaagd  

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-02-2023 om 12:58 Topicstarter

ToetieToover schreef op 22-02-2023 om 12:49:

Ik snap Peggy wel, zo’n programma kan haar op een bepaalde manier neerzetten en dat wilde ze niet. Helaas deed ze steeds hetzelfde als met haar relatie: (dreigen met) stoppen. Daar heeft zij wat te leren om eerder te voelen dat haar grens is bereikt en wat andere manieren te gebruiken dan meteen maar te vluchten. En haar man ook: die moet zeker leren om niet steeds toe te geven en eerder te zeggen wat hij wil. Heel interessant om te zien hoe ze allebei niet goed zijn in praten over hun wensen en grenzen, waarbij zij dan ‘ineens’ de grens heeft bereikt en hij zijn grenzen laat vallen. Ik snap ook heel goed dat Peggy geen zin had in “relatietherapie met John” voor de camera’s. Hij staat er helemaal niet neutraal in, hij koos voor de man als underdog, met dat filmpje van haar man (dat wij niet gezien hebben) en dat onder haar neus duwen en dan haar man erbij roepen. Voor de kijkcijfers hoor, niet uit zorg voor hun relatie en maar blijven zeggen dat de productie “goede bedoelingen” heeft. Zal best, maar dat is niet het huis afmaken en ook niet hun relatie repareren zoals ze voorspiegelen. Kijkers willen ze, en ik heb het dus weer bekeken, dus daarin zijn ze geslaagd


Dat riep hij inderdaad steeds 'goede bedoelingen'. John dacht zeker dat Peggy zo naïef is dat ze alles gelooft als dat woord valt.

Vorige week koos John ook partij voor de onderdanige man. Zijn vrouw was de bitch en John kwam die arme man wel eens even helpen. John vertelde hem onder vier ogen dat hij voor zich moest opkomen en zijn vrouw vertellen dat ze moest mee werken.  Terwijl zij al erg veel probeerde te regelen, volgens mij omdat die man veel dingen niet uit zich zelf inzag. Maar deze vrouw was dan ook best erg bazig.

IcyGrouse95

IcyGrouse95

22-02-2023 om 13:25

Fleurtje_5 schreef op 22-02-2023 om 12:37:

Na het eerste bezoek aan Henk-met-het-jank-verhaal ging John naar het werk van Peggy. Er werd zo gedaan alsof Peggy een woedeaanval zou krijgen als ze hem zou zien. Haar man zei dat hij hoopte dat ze niet in woede zou uitbarsten. Maar toen John haar aansprak toen zij de trein verliet, zei ze zelf 'ik ken je van dat klusprogramma, wij zijn ook al vijf jaar aan het klussen, je mag komen kijken'.

Toen ze thuis aankwam wilde zij het haar man voorzichtig vertellen 'kijk wie ik tegen kwam, kunnen we misschien het huis laten zien'. Daarop zei haar man dat John het huis al gezien had. Die opluchting was heel duidelijk te zien bij Peggy. Dát vond ik heel mooi.

Er lag voor de kijker meteen een oordeel klaar, door het verhaal van de man, hij schilderde zijn vrouw af als de vrouw-met-de-deegroller tegenover een lieve man die zich uitslooft. Toen zij in het huis als een soort bouwvakker aan het werk was en moest lachen, deed Henk net alsof die twinkeling er normaal nooit was. Terwijl ik een lieve maar naïeve vrouw zag die haar man deed troosten als ze dacht dat ze onder hun tweetjes waren. Ook deed zij geen enkele nare uitspraken over haar man voor de camera, als ze hem iets wou zeggen wou ze dat onder vier ogen bespreken, zonder camera. Gelijk heeft ze. Haar man deed voor dat programma wel zijn beklag voor de camera, hij zette haar heel negatief neer voor zijn eigen gewin.

John speelde de relatietherapeut maar eigenlijk wou hij gewoon de vuile was op de tv laten zien. En dat alles in ruil voor een mooie woonkamer. Want ook John wil zich als een goeie sint neer zetten. Maar het gaat hem puur om de kijkcijfers.

Wat ik ook niet mooi vond was dat Peggy geen camera en microfoon meer op wou,
maar haar man droeg wel microfoon en camera, waardoor Peggy toch in
beeld kwam. Dat hadden ze Peggy verzwegen.

Waarom zit dit je zo hoog? En hoe weet jij zo zeker wat achterliggende motieven zijn?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-02-2023 om 16:02 Topicstarter

Forumsmurf schreef op 22-02-2023 om 13:25:

[..]

Waarom zit dit je zo hoog? En hoe weet jij zo zeker wat achterliggende motieven zijn?


Het verbaasd mij dan weer dat anderen dit niet zagen.

Hij gaf het op een gegeven moment ook toe dat hij een Henk-show ervan had gemaakt, niet omdat het aan zijn vrouw ligt maar omdat hij zelf lui was. Hij had dit programma onder 'valse voorwendsels' ingeschakeld.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-02-2023 om 16:07 Topicstarter

Forumsmurf schreef op 22-02-2023 om 11:12:

Peggy kwam op mij niet heel sympathiek over. Ik denk dat zij haar man wel aardig onder de duim heeft. Ik dacht regelmatig: "Run!"


Waarom zit het jou zo hoog dat je regelmatig "Run!" dacht?  En hoe weet jij zeker dat die vrouw haar man onder de duim heeft?

Volgens mij heeft zij haar man helemaal niet onder de duim, ik denk dat zij geleerd heeft niet zelf onder de duim te geraken. Je zag dat ze gekwetst was door de woorden van haar man op die video. Ze laat zich gewoon niet graag negatief neerzetten voor andermans kijkcijfers.

Ik vond het heel dapper van haar dat ze er iedereen uit flikkerde. En die vent had ik de eerste tijd helemaal niet meer binnen gelaten. Maar ik vond het wel fijn dat hij uiteindelijk de kaarten eerlijk op tafel legde.

Ben wel nieuwsgierig geworden, ga m opzoeken! 
En het is niets nieuws onder de zon hè dat als een vrouw niet lief lacht en ja en amen zegt, ze dan als een kenau weggezet wordt. Sws vind ik het programma ontzettend seksistisch; zo wordt altijd de man aangesproken op het feit dat ze al jaren in de puinzooi zitten, maar daar ben je toch beiden bij? Waarom moet de vrouw met kinderen en katten naar een hotel om 'bij te komen'? Waarom worden partners niet in gelijke mate betrokken bij en verantwoordelijk gehouden voor de thuissituatie?

Maar ik kijk het toch, is toch een soort guilty pleasure😚

Fleurtje_5

Fleurtje_5

22-02-2023 om 16:51 Topicstarter

Mischa83 schreef op 22-02-2023 om 16:24:

Ben wel nieuwsgierig geworden, ga m opzoeken!
En het is niets nieuws onder de zon hè dat als een vrouw niet lief lacht en ja en amen zegt, ze dan als een kenau weggezet wordt. Sws vind ik het programma ontzettend seksistisch; zo wordt altijd de man aangesproken op het feit dat ze al jaren in de puinzooi zitten, maar daar ben je toch beiden bij? Waarom moet de vrouw met kinderen en katten naar een hotel om 'bij te komen'? Waarom worden partners niet in gelijke mate betrokken bij en verantwoordelijk gehouden voor de thuissituatie?

Maar ik kijk het toch, is toch een soort guilty pleasure😚


Klopt, maar Peggy werkt als machinist op een heuse trein, komt thuis van haar werk, gaat thuis mee aanpakken, haar man die overdag gewoon thuis is, pakt zijn weekendtas in want hij moet dan zogenaamd 's nachts in een hotel 'bijkomen' van alles? Bijkomen van wat? Dat hij thuis niks heeft uitgespookt en er zogenaamd 'doorheen zit' ? En dan zijn vrouw 's nachts alleen laten in een half gesloopt huis als ze niet alleen wil zijn?

Fleurtje_5 schreef op 22-02-2023 om 16:51:

[..]


Klopt, maar Peggy werkt als machinist op een heuse trein, komt thuis van haar werk, gaat thuis mee aanpakken, haar man die overdag gewoon thuis is, pakt zijn weekendtas in want hij moet dan zogenaamd 's nachts in een hotel 'bijkomen' van alles? Bijkomen van wat? Dat hij thuis niks heeft uitgespookt en er zogenaamd 'doorheen zit' ? En dan zijn vrouw 's nachts alleen laten in een half gesloopt huis als ze niet alleen wil zijn?

Ja, klopt ook niks van natuurlijk! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.