Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Reficul schreef op 15-01-2023 om 14:18:

[..]

Het is gewoon stookgedrag wat je aan het goedpraten bent


Laat me niet lachen zeg. Er wordt hier door een anti-Meghan meute drek rondgespuwd en door wordt door een aantal medeforummers, bij uitblijven door actie van moderators, terecht kritisch op gereageerd. Net als dat je in het echte leven ook graag ziet dat mensen opstaan tegen pesten. Echt bijzonder vreemd en eigenlijk gaslighting om dat dan als stoken te zien. 

LittleIbex87

LittleIbex87

15-01-2023 om 14:29

Siobo schreef op 15-01-2023 om 14:22:

[..]


Laat me niet lachen zeg. Er wordt hier door een anti-Meghan meute drek rondgespuwd en door wordt door een aantal medeforummers, bij uitblijven door actie van moderators, terecht kritisch op gereageerd. Net als dat je in het echte leven ook graag ziet dat mensen opstaan tegen pesten. Echt bijzonder vreemd en eigenlijk gaslighting om dat dan als stoken te zien.

Alsjeblieft zeg, ga iemand anders voor de gek houden met je gepreek. 

Anyway. Heeft Harry nou al iets dat op bewijs lijkt geleverd over die zogenaamde pr campagne vanuit de RF tegen het stel? 

nee, dat heeft hij niet. Wel heeft hij gezegd dat de Britse pers verantwoordelijk is.voor de racisme uitspraak van Meghan richting de royals. Hij was even vergeten dat ze dit zelf bij het interview met Oprah hadden verteld.

Hij had mijn sympathie. Hoe meer ik lees en hoor, hoe meer ik hem knettergek vind. En ja, ik heb zijn boek gekocht. Een klaagzang is het. 

letterlijk

Forum Moderator

Moderator

15-01-2023 om 16:22

Even een bericht in dit topic om wat duidelijkheid te scheppen. Er ís achter de schermen ingegrepen in dit topic en dat had resultaat, totdat anderen gingen meeschrijven. Ons is in het verleden meermaals gevraagd om te vertrouwen op zelfregulering en niet teveel in te grijpen, dat proberen we dan ook zoveel mogelijk toe te passen. Helaas blijkt het in dit topic niet mogelijk om respectvol naar elkaar te blijven, en naar de mensen waar dit topic over gaat, vandaar dat we nu wel in gaan grijpen. 

In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden. 

JaneEyre schreef op 15-01-2023 om 14:47:

nee, dat heeft hij niet. Wel heeft hij gezegd dat de Britse pers verantwoordelijk is.voor de racisme uitspraak van Meghan richting de royals. Hij was even vergeten dat ze dit zelf bij het interview met Oprah hadden verteld.

Hij had mijn sympathie. Hoe meer ik lees en hoor, hoe meer ik hem knettergek vind. En ja, ik heb zijn boek gekocht. Een klaagzang is het.


Ja, had ik gezien: onbegrijpelijk.

De stukken die ik gelezen heb staan vol van zelfmedelijden, en weinig zelfreflectie. Op je bijna 40e nog proberen iets van sympathie te krijgen voor het dragen van een swastika op je 20e in een boek waar je miljoenen mee verdient. Dat is op zijn minst heel bijzonder te noemen.

Wat hij de pers verwijt is wat hij zelf doet: voor veel geld verhalen (niet te verifiëren) over anderen publiceren.

Ik vond die Netflix docu ook vermoeiend. Ik heb het na 15 min uitgezet. Ja, de Britse Royals zijn ouderwetse protocol autisten met een licht racistische inslag.  ......voor niemand een verrassing behalve voor prins en prinses op de erwt in de USA. 

Forum Moderator schreef op 15-01-2023 om 16:22:

Even een bericht in dit topic om wat duidelijkheid te scheppen. Er ís achter de schermen ingegrepen in dit topic en dat had resultaat, totdat anderen gingen meeschrijven. Ons is in het verleden meermaals gevraagd om te vertrouwen op zelfregulering en niet teveel in te grijpen, dat proberen we dan ook zoveel mogelijk toe te passen. Helaas blijkt het in dit topic niet mogelijk om respectvol naar elkaar te blijven, en naar de mensen waar dit topic over gaat, vandaar dat we nu wel in gaan grijpen.

In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld 


Fijn dat jullie deze rol pakken. Stop ik op mijn beurt met katten. 

HVW23 schreef op 15-01-2023 om 16:30:

[..]


Ja, had ik gezien: onbegrijpelijk.

De stukken die ik gelezen heb staan vol van zelfmedelijden, en weinig zelfreflectie. Op je bijna 40e nog proberen iets van sympathie te krijgen voor het dragen van een swastika op je 20e in een boek waar je miljoenen mee verdient. Dat is op zijn minst heel bijzonder te noemen.

Wat hij de pers verwijt is wat hij zelf doet: voor veel geld verhalen (niet te verifiëren) over anderen publiceren.

Hij rakelt het zelf onnodig op. Het is iets van 20 jaar geleden en hij had er allang zijn excuses voor aangeboden. Geen enkele noodzaak om er zelf weer over te beginnen. Ik blijf erbij dat Harry vooral zichzelf beschadigt met dit boek. Zonde.

Ik heb diep medelijden met alle partijen in dit koningsdrama … Als ik Harry en Meghan was zou ik me geen minuut meer veilig voelen na de Taliban/ onthullingen. Als ik William was zou ik Harry nooit kunnen vergeven.
Het is allemaal de schuld van de Queen zaliger a la limite … Als Charles met de vrouw van zijn hart had mogen trouwen destijds was er heel wat ellende niet gebeurd …
Ik snap best dat William voorzag dat een vrijgevochten en ambitieuze vrouw als Meghan niet gelukkig zou zijn in het keurslijf van vrouw van de ‘spare’.
En ik snap ook best dat William die Harry aanraadt te wachten met trouwen voor Meghan voelde als een afwijzing.
Harry was ongelukkig en getraumatiseerd en heeft dankzij Meghan een uitweg gevonden.
Maar wat ik niet kan rijmen is zijn verlangen om de banden met zijn vader en broer weer te herstellen en zijn huidige gedrag. Hij moet toch inzien dat die verontschuldiging naar Meghan er nooit zal komen. Wellicht zal de royal family nooit toegeven dat ze iets verkeerd hebben gedaan ( ik laat in het midden of ze dat ook daadwerkelijk hebben gedaan want we weten niet of de aantijgingen dat zij zelf de pers brieften ook werkelijk kloppen. Harry zegt dat het zo is maar dat is nog geen bewijs dat het ook zo is). En inmiddels heeft Harry zijn familie zoveel pijn gedaan dat zij wellicht vinden dat het azn hem is om zich te verontschuldigen.
Echt dieptriest. Vooral voor die twee kindjes, die opgroeien met enkel een grootmoeder en verder geen familie.

Er zijn alleen maar verliezers in dit verhaal. Het verhaal van de Royal Family zullen we vermoedelijk nooit horen. 

Iedereen in dit verhaal heeft zijn eigen waarheid. 

Ik zie in Harry een getraumatiseerde man.  Die op zijn manier probeert zijn gezin te beschermen.

 Helaas maakt hij m.i hier alleen niet per sé de juiste keuzes in. Waarom zou je vertellen hoe je ontmaagd bent en hoeveel Talibanleden je omgebracht hebt. Dat je trots bent op en werk snap ik, maar er zijn zaken die je voor jezelf moet houden.

Ik zou niet graag in zijn schoenen (en die van de andere leden van een Koninklijke familie) staan.

Dadelijk op TLC om 21 uur intervieuw met Harry

Forum Moderator schreef op 15-01-2023 om 16:22:

Even een bericht in dit topic om wat duidelijkheid te scheppen. Er ís achter de schermen ingegrepen in dit topic en dat had resultaat, totdat anderen gingen meeschrijven. Ons is in het verleden meermaals gevraagd om te vertrouwen op zelfregulering en niet teveel in te grijpen, dat proberen we dan ook zoveel mogelijk toe te passen. Helaas blijkt het in dit topic niet mogelijk om respectvol naar elkaar te blijven, en naar de mensen waar dit topic over gaat, vandaar dat we nu wel in gaan grijpen.

In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.


Dank u wel.

ps. Mag ook besproken worden als bv prins Edward of Lady C iets zegt over wat H zelf naar buiten brengt?

letterlijk

Forum Moderator

Moderator

16-01-2023 om 13:55

Fleurtje_5 schreef op 16-01-2023 om 13:27:

[..]


Dank u wel.

ps. Mag ook besproken worden als bv prins Edward of Lady C iets zegt over wat H zelf naar buiten brengt?

Nee, het is de bedoeling dat alleen besproken wordt wat het stel zelf naar buiten brengt.


-knip-


Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.