Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
Hamer
08-09-2022 om 20:12
De premier van de UK noemt Charles King Charles The Third. Dit is de eerste keer dat we de naam van de nieuwe koning horen (de regnal name dus), hij had ook voor iets anders kunnen kiezen.
Poezie
08-09-2022 om 20:19
Hamer schreef op 08-09-2022 om 20:07:
Charles heeft een verklaring gegeven, maar schriftelijk.
-
SophieHowl
08-09-2022 om 20:45
Hamer schreef op 08-09-2022 om 20:12:
De premier van de UK noemt Charles King Charles The Third. Dit is de eerste keer dat we de naam van de nieuwe koning horen (de regnal name dus), hij had ook voor iets anders kunnen kiezen.
Tja, zijn naamgenoten Charles I (afgezet en onthoofd) en Charles II (in ballingschap) zijn nu echt geen voorbeelden voor het koningsschap.
Maar logisch dat hij niet van naam verandert.
Hamer
08-09-2022 om 21:00
Het Instagram account van William en Catherine is nu aangepast. Als troonopvolger is William nu automatisch hertog van Cornwall geworden, Catherine uiteraard hertogin. Ze heten nu de hertog en hertogin van Cornwall and Cambridge. De kinderen zijn nu ook prins (es) van het huis Cornwall en Cambridge.
De titel prins van Wales moet eerst door de monarch verleend worden.
SophieHowl
08-09-2022 om 21:27
Hamer schreef op 08-09-2022 om 21:00:
Het Instagram account van William en Catherine is nu aangepast. Als troonopvolger is William nu automatisch hertog van Cornwall geworden, Catherine uiteraard hertogin. Ze heten nu de hertog en hertogin van Cornwall and Cambridge. De kinderen zijn nu ook prins (es) van het huis Cornwall en Cambridge.
De titel prins van Wales moet eerst door de monarch verleend worden.
En de account Archewell Sussex heeft dezelfde foto van Elizabeth geplaatst als de andere royals.
Fleurtje_5
09-09-2022 om 09:25
Hamer schreef op 08-09-2022 om 19:59:
Men verwacht dat de nieuwe koning zo een toespraak gaat houden.
Ik zag dat veel mensen die aan het woord waren (nieuwslezers of Royaltykenners) ondanks ze 'gewoon' spraken, best emotioneel waren achter die glimlach. Ik denk dat de tranen rolden toen de camera weg was.
Begrijpelijk als prins Charles de toespraak iets later doet.
Fleurtje_5
09-09-2022 om 13:36
Marty1984 schreef op 08-09-2022 om 19:27:
[..]
Ik snap anders wel waarom Meghan niet meegaat ...
Haar halve schoonfamilie wil op dit moment weinig tot niets met haar te maken hebben. Lijkt mij beter dat je dan op dit moment uit de buurt blijft.
Ik gok dat het al een half mirakel is dat ze Harry wel uitnodigen, aangezien ook de andere kleinkinderen niet aanwezig zijn.
Ik ben blij dat ze niet mee is gegaan. Het is Harry's grootmoeder. Zo kan Harry als kleinzoon van de queen, en als zoon van de koning, aanwezig zijn.
Meghan zou vast met het Netflixteam komen opdraven omdat alles weer om Meghan moet draaien.
En ik snap de schoonfamilie wel waarom ze geen zin hebben in haar aanwezigheid terwijl ze zo'n verdriet hebben, als je terug kijkt naar hoever Harry van zijn familie is geraakt, hoe slecht de band is geworden tussen Harry en zijn vader en broer, En ik snap de schoonfamilie wel dat ze geen zin hebben om publiekelijk door het slijk getrokken te worden bij Oprah, alleen omdat die ene persoon zich boven de anderen wil stellen.
Halfzus Samantha is om veel minder 'verguist' omdat zij klaagde dat haar zus geen contact wil met hun vader.
Helemaal geen mirakel dat H is uitgenodigd.
Mick87
09-09-2022 om 14:20
Fleurtje_5 schreef op 09-09-2022 om 13:36:
[..]
Ik ben blij dat ze niet mee is gegaan. Het is Harry's grootmoeder. Zo kan Harry als kleinzoon van de queen, en als zoon van de koning, aanwezig zijn.
Meghan zou vast met het Netflixteam komen opdraven omdat alles weer om Meghan moet draaien.
En ik snap de schoonfamilie wel waarom ze geen zin hebben in haar aanwezigheid terwijl ze zo'n verdriet hebben, als je terug kijkt naar hoever Harry van zijn familie is geraakt, hoe slecht de band is geworden tussen Harry en zijn vader en broer, En ik snap de schoonfamilie wel dat ze geen zin hebben om publiekelijk door het slijk getrokken te worden bij Oprah, alleen omdat die ene persoon zich boven de anderen wil stellen.
Halfzus Samantha is om veel minder 'verguist' omdat zij klaagde dat haar zus geen contact wil met hun vader.
Waarom weer dat gemekker over Meghan ? Kate was er ook niet. En Beatrice en Eugenie ook niet. Net als Zara en Mike etc. Er waren maar een paar mensen.
Waarom moeten je in deze kwestie weer helemaal ingaan op Meghan? Hou eens op zeg.
Fenyw
09-09-2022 om 14:35
De kinderen met eventuele aanhang waren er en de kinderen van de troonopvolger, zonder aanhang.
Ik denk dat het helemaal niets te maken heeft met Meghan of Kate.
Hoeveel mensen wil je aan een doodsbed hebben?
Fenyw
09-09-2022 om 14:40
Fleurtje_5 schreef op 09-09-2022 om 13:36:
[..]
Harry is counselor of State. Hij moest er wel bij zijn.
Hamer
09-09-2022 om 15:40
Koning Charles heeft de moeite genomen om de hele voorste rij af te gaan (handen schudden) die hem opwachtte bij Buckingham Palace. Sommigen kusten hem de hand, één vrouw kuste hem op de wang. Mooi te zien hoe hij de moeite en tijd nam om de hele rij af te gaan en daarna lopend Buckingham Palace te bereiken. Normaliter rijdt hij met de auto natuurlijk.
Hamer
09-09-2022 om 15:55
Vanavond 7 uur Nederlandse tijd wordt de toespraak van koning Charles uitgezonden.
Sproetekop
09-09-2022 om 16:25
Fenyw schreef op 09-09-2022 om 14:35:
De kinderen met eventuele aanhang waren er en de kinderen van de troonopvolger, zonder aanhang.
Ik denk dat het helemaal niets te maken heeft met Meghan of Kate.
Hoeveel mensen wil je aan een doodsbed hebben?
IN eerste instantie werd door de woordvoerder van H+M gezegd dat zij beiden naar Schotland zouden gaan. Toen bleek dat Kate niet ging wijzigde ook Meghan haar plan.
SophieHowl
09-09-2022 om 16:55
Hamer schreef op 09-09-2022 om 15:55:
Vanavond 7 uur Nederlandse tijd wordt de toespraak van koning Charles uitgezonden.
Ik ga kijken!