Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa

De zullen vast ook beelden zijn, vanwege de strenge veiligheidsmaatregelen omtrent Israël zal vrijwel het hele terrein beveiligd zijn al dan niet met camera’s. 

Campanula schreef op 11-05-2024 om 13:51:

Ik ga ervanuit dat het echt ernstig is. Anders sla je een slecht figuur als EBU, mocht het bijvoorbeeld gaan om een scheldpartij.

Tja en toch.. Zal het mij niks verbazen als het inderdaad weinig voor blijkt te stellen achteraf. En dat ze gewoon heel erg (te) voorzichtig zijn geweest.

Maarja, blijft toch speculeren allemaal! We weten het niet. Als het wel iets echt ergs is geweest dan is het natuurlijk terecht

HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 14:18:

[..]

Tja en toch.. Zal het mij niks verbazen als het inderdaad weinig voor blijkt te stellen achteraf. En dat ze gewoon heel erg (te) voorzichtig zijn geweest.

Maarja, blijft toch speculeren allemaal! We weten het niet. Als het wel iets echt ergs is geweest dan is het natuurlijk terecht

Dat is inderdaad niet uit te sluiten. 

Verkeerde knop. Doe toch je leesbril op.
HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 14:18:

[..]

Gebrek aan transparantie stoort mij eerlijk gezegd ook.

Ik denk dat het wel fysiek is geweest. Of een bedreiging. Als hij enkel “stomme kut” of “nare snol” had geroepen had hij er met een waarschuwing of een boete vanaf gekomen. 

Het is hoe dan ook treurig

Ik merk gewoon dat het mij een beetje irriteert, hij had bij wijze van een taak. 
En dat zo vergooien. 

MidasWolf schreef op 11-05-2024 om 14:29:

Ik merk gewoon dat het mij een beetje irriteert, hij had bij wijze van een taak.
En dat zo vergooien.

Maar het is wél uitgekomen dat we iets hebben gezien wat we nog nooit eerder hebben gezien!

Joszy schreef op 11-05-2024 om 14:33:

[..]

Maar het is wél uitgekomen dat we iets hebben gezien wat we nog nooit eerder hebben gezien!

Eens. 

Hoe je hier ook in staat, dit hebben we nog nooit gezien bij een Eurovisie Songfestival. 

MidasWolf schreef op 11-05-2024 om 14:28:

[..]

Gebrek aan transparantie stoort mij eerlijk ook.

Ik denk dat het wel fysiek is geweest. Of een bedreiging. Als hij enkel “stomme kut” of “nare snol” had geroepen had hij er met een waarschuwing of een boete vanaf gekomen.

Hij werd met de dag narriger omdat de regie volledig uit handen werd gerukt.

Het is niet zijn eerste raadselachtige sneer naar de organisatie van het songfestival, de European Broadcasting Union. Het frustreert Klein dat hij de regie kwijt is over zijn eigen werk. De EBU bepaalt wat er via de Eurovisiekanalen aan foto’s en video’s naar buiten gaat en niet Joost Klein. Daar baalt de laatste duidelijk van, iets dat hij bij herhaling laat merken in Malmö. ,,Ik heb altijd de controle gehad. En dat was het eerste dat ik kwijtraakte toen ik in Malmö aankwam’’, zei hij een week geleden.

Klein stelt hardop vraagtekens bij het ‘morele kompas’ van de EBU, trekt de beweegredenen voor het delen van foto's en filmpjes in twijfel. Dat wekt weer wrevel bij de EBU, die niet erg gewend is aan al te eigengereide artiesten.

Gedurende de week wordt Klein wat narriger. Hij daalt bij de bookmakers van plek 3 naar uiteindelijk 8, zegt hardop dat hem dat niets kan schelen, maar bindt via zijn sociale media wel de strijd met ze aan. Journalisten die de verkeerde vragen stellen of toevallig voor het verkeerde medium werken, krijgen op donderdag voor het eerst een kriegelige Joost Klein te zien. Ook de interviews - hoe kort ook - horen erbij en worden de mediaschuwe Klein in feite opgelegd.

Maar blijkbaar is het niet fysiek geworden. Ik vind diskwalificatie wel een erg strenge maatregel. 

Het incident gebeurde volgens de politie tijdens de voorronde van het songfestival op donderdagavond. Klein zou in de arena een medewerker verbaal hebben bedreigd. Er is volgens de politie geen sprake van een fysieke confrontatie.

Vrijdag is er melding gemaakt van dit incident, waarna het slachtoffer en enkele getuigen hun verhaal hebben gedaan bij de politie. Ook Joost Klein zelf is verhoord. Het politie-onderzoek is daarmee afgerond en ingestuurd naar het Zweedse Openbaar Ministerie. Een officier van justitie gaat nu beoordelen wat er verder met de zaak moet gebeuren, maar dat kan nog weken duren.

Malibu2 schreef op 11-05-2024 om 14:42:

[..]

Eens.

Hoe je hier ook in staat, dit hebben we nog nooit gezien bij een Eurovisie Songfestival.

Misschien dat vanwege de deelname van Israël alles veel strenger is geworden. De boel moet extra beveiligd worden, iedereen staat op scherp.

Joszy schreef op 11-05-2024 om 14:33:

[..]

Hij heeft wel woord gehouden. 

Malibu2 schreef op 11-05-2024 om 13:52:

[..]

Ik vermoed het ook. En voor een scheldpartij zal de politie niet komen opdraven.

De politie is misschien verplicht om langs te komen bij zo ' n belangrijke grote discussie ?

MidasWolf schreef op 11-05-2024 om 14:29:

En dat zo vergooien..

Hij is waarschijnlijk minder geschikt voor het mediacircus en de enorme stress. 

Tja, als mijn gestoorde buurtgenoot de politie belt terwijl er niets aan de hand is komen ze ook. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.