Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie songfestival Claude

17 mei is het zover, dan staat Claude als het goed is in de finale van het Eurovisie Songfestival in Basel. Voor die tijd moet hij eerst de eerste halve finale op 13 mei doorkomen, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Bij de bookies staat hij nu op plaats 4. 

Wat vinden jullie van zijn nummer en zijn jullie er al klaar voor?

Liara schreef op 17-05-2025 om 15:02:

[..]

Ja, jammer was dat voor België. Hij had er best in mogen staan.

Ik ben denk ik voor Estland, ik moest zo lachen om dat liedje en die act, maar hij gaat niet winnen denk ik zo. En Letland vond ik erg fascinerend, blij dat zij ook in de finale staan.

Maar als Zweden wint is het ook niet erg. Die staan echt hoog bij de bookmakers.

😂 ik heb niet echt een topfavoriet eigenlijk, het wordt gewoon een leuke avond.

Mijn favoriet is Letland maar mijn favoriet wint haast nooit. Estland vond ik een hoog vermakelijks gehalte hebben leuk dat die er vanavond ook bij is.

Tuinfluiter schreef op 17-05-2025 om 15:22:

[..]

Ik krijg er geen klachten van maar ik vond het wel vermoeiend. Jammer dat mensen hierdoor niet meer kunnen kijken.

Ik zet het wel aan vanavond maar ik kijk niet naar elk nummer.

Mijn zoon doet en opleiding in die business.  Licht en geluid en podiumbouw. Hij probeerde donderdag een stukje te kijken en hij vond het te erg. Dit soort shows doen is zijn droom en dat gaat hij dan doen met minder geknip en geflits.

Bakblik schreef op 17-05-2025 om 16:29:

[..]

Mijn zoon doet en opleiding in die business. Licht en geluid en podiumbouw. Hij probeerde donderdag een stukje te kijken en hij vond het te erg. Dit soort shows doen is zijn droom en dat gaat hij dan doen met minder geknip en geflits.

Ik hoop dat hij goede naam gaat maken, want dan staan ons aangename shows te wachten 🙂

Bij zoiets als ESF bepaalt iedere inzending zijn eigen show, er is volgens mij niet iemand die checkt of het niet wat te veel van het goede is. Ik kijk mogelijk alleen de puntentelling vanavond 

Claude is rond 22.10 uur aan de beurt en de puntentelling start rond middernacht 🥱

ik heb niet echt last van dat vele flitsen.maar ik vind het  gewoon storend en heel´vervelend.

joky schreef op 17-05-2025 om 18:18:

ik heb niet echt last van dat vele flitsen geen klachten o.i.d.maar ik vind het gewoon storend en heel´vervelend.

Foutje
Ook foutje.
Bakblik schreef op 17-05-2025 om 16:29:

[..]

Mijn zoon doet en opleiding in die business. Licht en geluid en podiumbouw. Hij probeerde donderdag een stukje te kijken en hij vond het te erg. Dit soort shows doen is zijn droom en dat gaat hij dan doen met minder geknip en geflits.

De technicus heeft er natuurlijk niks over te zeggen. Die voert alleen uit.

Pimpelmees67 schreef op 17-05-2025 om 19:49:

[..]

De technicus heeft er natuurlijk niks over te zeggen. Die voert alleen uit.

Hij leert ook lichtplannen te ontwerpen en leert daar ook advies over te geven aan regiseurs en artiesten.

Hij werkt al in de business, soms alleen als uitvoerend technicus maar hij heeft ook al voor kleinschalige shows zelf lichtontwerpen gemaakt.  Shows dien  zoals ESF daar droomt hij van.

Bakblik schreef op 17-05-2025 om 20:11:

[..]

Hij leert ook lichtplannen te ontwerpen en leert daar ook advies over te geven aan regiseurs en artiesten.

Hij werkt al in de business, soms alleen als uitvoerend technicus maar hij heeft ook al voor kleinschalige shows zelf lichtontwerpen gemaakt. Shows dien zoals ESC daar droomt hij van.

Ik weet hoe het werkt hoor. ESF is verre van kleinschalig en dus niet te vergelijken. 

Pimpelmees67 schreef op 17-05-2025 om 20:15:

[..]

Ik weet hoe het werkt hoor. ESF is verre van kleinschalig en dus niet te vergelijken.

Kan je ook nog wat aardigs zeggen? 

ESF is niet kleinschalig dat weet ik ook wel maar de ontwerpers van dat lichtgeweld zijn niet begonnen met ESF als eerste show.  Die zijn ook begonnen met kleinere shows en theaterproducties. 

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.

Pimpelmees67 schreef op 17-05-2025 om 20:15:

[..]

Reageer eens lief.

Bakblik schreef op 17-05-2025 om 20:22:

[..]

Kan je ook nog wat aardigs zeggen?

ESF is niet kleinschalig dat weet ik ook wel maar de ontwerpers van dat lichtgeweld zijn niet begonnen met ESF als eerste show. Die zijn ook begonnen met kleinere shows en theaterproducties.

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.

Ik ben nergens onaardig geloof ik. En er is helemaal niks mis met kleinschalige producties. Maar de kans op eigen inbreng bij het ESF waar je gewoon de wensen van het betreffende land moet volgen is behoorlijk klei.

Pimpelmees67 schreef op 17-05-2025 om 21:37:

[..]

Ik ben nergens onaardig geloof ik. En er is helemaal niks mis met kleinschalige producties. Maar de kans op eigen inbreng bij het ESF waar je gewoon de wensen van het betreffende land moet volgen is behoorlijk klei.

Don't ever lose your dreams, zou ik zeggen (jouw avatar indachtig)

Ik ben trots op Claude!
Zijn droom begon in het AZC, en vandaag kwam die uit ❤️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.