Media en cultuur
Roze_Hommel
05-05-2025 om 10:20
Eurovisie songfestival Claude
17 mei is het zover, dan staat Claude als het goed is in de finale van het Eurovisie Songfestival in Basel. Voor die tijd moet hij eerst de eerste halve finale op 13 mei doorkomen, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Bij de bookies staat hij nu op plaats 4.
Wat vinden jullie van zijn nummer en zijn jullie er al klaar voor?
Roze_Hommel
13-05-2025 om 20:42
Netherfield schreef op 13-05-2025 om 17:46:
Ik vraag me af of er landen nu op Nederland gaan stemmen vanwege vorig jaar. En dan zijn het dus eigenlijk stemmen voor Joost Klein.
Ik denk het eigenlijk niet. Ik woon zelf in het buitenland en hier wordt alleen nog maar over Joost gesproken van: 'oja, diegene die ervoor zorgde dat Nederland werd gediskwalificeerd omdat hij had geslagen'. Het hele verhaal erna hebben ze hier in ieder geval helemaal niet meegekregen.
Roze_Hommel
13-05-2025 om 20:43
Voordeel van wonen in het buitenland is dat ik lekker op Nederland kan stemmen 😁
Tuinfluiter
13-05-2025 om 21:04
Ik ga vanavond lekker kijken heb nog niets gehoord ook het Nederlandse lied niet dus ik ben benieuwd.
madee
13-05-2025 om 22:24
Zo hé, wat een verademing is Claude tussen al het geflikkerlicht, en met een echt lied, goed gezongen
Roze_Hommel
13-05-2025 om 22:34
Ik ook! Klonk veel beter dan wat ik na aanleiding van het filmpje van de repetitie vreesde. En was ook een heel mooie show vond ik. Zweden gaat er nog steeds met de winst vandoor denk ik, maar Claude verdient wel een hoge notering
LindaZe
17-05-2025 om 12:56
madee schreef op 13-05-2025 om 22:24:
Zo hé, wat een verademing is Claude tussen al het geflikkerlicht, en met een echt lied, goed gezongen
Het viel mij ook op dat Claudes act op het podium enorme rust bracht… Ik weet alleen niet of dat nou in zijn voordeel is.
LindaZe
17-05-2025 om 12:58
Ik hoop dat Finland vanavond gaat winnen. Maar ik denk Zweden of Oostenrijk.
Van België vind ik het wel erg jammer dat die de finale niet heeft gehaald.
Broodjebrie
17-05-2025 om 12:59
ik ga vanavond wel kijken denk ik, maar ik baal er altijd zo van dat het pas om 21.00 begint. Dan is pas rond half 1/1 uur de uitslag. Dan lig ik echt al in bed hoor.
Herfstappeltaart
17-05-2025 om 13:01
Het is best een lollig deuntje maar ik vind het zo ontzettend gejat van Stromae. De hele zang, het dansje...Toen ik het nummer voor het eerst hoorde dacht ik dat het Stromae was.
Bakblik
17-05-2025 om 14:13
Ik heb er nog weinig van gezien. Mijn patiëntenvereniging heeft zelfs opgeroepen om er niet naar te kijken als je lichtflitsgevoelig bent. https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5508936/klachten-over-felle-flitsen-tijdens-songfestival-niet-voor
Ik ga vanavond ook niet kijken. Zelfs dochter die graag kijkt vind het te erg en kijkt vanavond ook niet.
Naminokurashi
17-05-2025 om 14:22
Bakblik schreef op 17-05-2025 om 14:13:
Ik heb er nog weinig van gezien. Mijn patiëntenvereniging heeft zelfs opgeroepen om er niet naar te kijken als je lichtflitsgevoelig bent. https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5508936/klachten-over-felle-flitsen-tijdens-songfestival-niet-voor
Ik ga vanavond ook niet kijken. Zelfs dochter die graag kijkt vind het te erg en kijkt vanavond ook niet.
Ik heb geen epilepsie, maar kan ook niet tegen lichtflitsen. Dat triggert bij mij een migraineaanval. Ik kan ook niet kijken naar sier vuurwerk
Liara
17-05-2025 om 15:02
LindaZe schreef op 17-05-2025 om 12:58:
Ik hoop dat Finland vanavond gaat winnen. Maar ik denk Zweden of Oostenrijk.
Van België vind ik het wel erg jammer dat die de finale niet heeft gehaald.
Ja, jammer was dat voor België. Hij had er best in mogen staan.
Ik ben denk ik voor Estland, ik moest zo lachen om dat liedje en die act, maar hij gaat niet winnen denk ik zo. En Letland vond ik erg fascinerend, blij dat zij ook in de finale staan.
Maar als Zweden wint is het ook niet erg. Die staan echt hoog bij de bookmakers.
😂 ik heb niet echt een topfavoriet eigenlijk, het wordt gewoon een leuke avond.
Tuinfluiter
17-05-2025 om 15:22
Bakblik schreef op 17-05-2025 om 14:13:
Ik krijg er geen klachten van maar ik vond het wel vermoeiend. Jammer dat mensen hierdoor niet meer kunnen kijken.
Ik zet het wel aan vanavond maar ik kijk niet naar elk nummer.
Broodjebrie
17-05-2025 om 15:31
Tuinfluiter schreef op 17-05-2025 om 15:22:
[..]
Ik krijg er geen klachten van maar ik vond het wel vermoeiend. Jammer dat mensen hierdoor niet meer kunnen kijken.
Ik zet het wel aan vanavond maar ik kijk niet naar elk nummer.
Hier hetzelfde
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.