Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie songfestival Claude

17 mei is het zover, dan staat Claude als het goed is in de finale van het Eurovisie Songfestival in Basel. Voor die tijd moet hij eerst de eerste halve finale op 13 mei doorkomen, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Bij de bookies staat hij nu op plaats 4. 

Wat vinden jullie van zijn nummer en zijn jullie er al klaar voor?

Het is ook mijn muziek niet maar de rest van wat ik heb gehoord ook niet. Ik ga ook niet kijken.

Leuk liedje, goede zanger, heel stuk prettiger om naar te luisteren dan naar die Joost Klein vorige keer.

Roze_Hommel

Roze_Hommel

08-05-2025 om 07:22 Topicstarter

Gisteren kwamen de beelden naar buiten van de tweede repetitie:

https://nos.nl/l/2566401

Ik ben nog niet overtuigd, hopelijk gaat het straks beter.

Ik vond het songfestival vroeger wel een feest (ik werd er best blij van) maar ik vind het nu een achterbakse organisatie.
Het verbiedt de artiesten om een regenboogvlag te tonen, het zet Israel in het zonnetje (en draait het geluid van het publiek weg!) en het heeft Jos Klein gediskwalificeerd wegens een vage klacht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurovisiesongfestival_2024#Gediskwalificeerd
(en misschien wel omdat ze een andere artiest wilden laten winnen - Jos Klein leek een goede kans te maken om te winnen).

O, ik moet even lachen:
Vanwege de herdenking van de Holocaust werd Israël op verzoek van de Israëlische omroep KAN ingedeeld in de tweede halve finale.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurovisiesongfestival_2024#Loting_halve_finales

Da's dan wel weer netjes van het songfestival, dat de Israeli's niet hoefden te zingen en dansen tijdens de herdenking.
Ik had het nog fraaier gevonden als de Israeli's niet hoeven te zingen en dansen zolang Gaza gebombardeerd wordt.

off-topic:

Wie beslist wie naar het Eurovisie songfestival afgevaardigd wordt?

haarklover schreef op 08-05-2025 om 07:35:

Ik vond het songfestival vroeger wel een feest (ik werd er best blij van) maar ik vind het nu een achterbakse organisatie.
Het verbiedt de artiesten om een regenboogvlag te tonen, het zet Israel in het zonnetje (en draait het geluid van het publiek weg!) en het heeft Jos Klein gediskwalificeerd wegens een vage klacht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurovisiesongfestival_2024#Gediskwalificeerd
(en misschien wel omdat ze een andere artiest wilden laten winnen - Jos Klein leek een goede kans te maken om te winnen).

O, ik moet even lachen:
Vanwege de herdenking van de Holocaust werd Israël op verzoek van de Israëlische omroep KAN ingedeeld in de tweede halve finale.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurovisiesongfestival_2024#Loting_halve_finales

Da's dan wel weer netjes van het songfestival, dat de Israeli's niet hoefden te zingen en dansen tijdens de herdenking.
Ik had het nog fraaier gevonden als de Israeli's niet hoeven te zingen en dansen zolang Gaza gebombardeerd wordt.

Jos?

Roze_Hommel

Roze_Hommel

13-05-2025 om 09:21 Topicstarter

Vanavond is het zover, de eerste halve finale! De repetitie waarvan gisteren beelden naar buiten kwamen zagen en klonken al beter. Ik ben heel erg benieuwd naar het totaalplaatje!

Ik heb er zin in! 

Boarn schreef op 05-05-2025 om 14:45:

En sterker had ik het gevonden als we na het debacle van vorig jaar gewoon als statement een jaar niet meer mee hadden gedaan.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens .

Roos57 schreef op 13-05-2025 om 12:10:

[..]

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens .

Ik niet.
EBU was fout met een buitenproportionele maatregel bij een toen nog niet grondig onderzocht incident. Zij moeten zich schamen en met excuses komen, en Nederland moet met opgeheven hoofd op het podium verschijnen

Het totaalplaatje is al gelekt. Ik vind het best aardig, had meer dans in gemogen van mij.

Ik heb Ijsland ook al helemaal gezien, vanavond ga ik voor hun duimen! Zo'n vrolijke act. Jammer dat ze niet zo goed live zingen.

Estland ook gezien, leuke toevoeging (ik zal niet spoileren) aan zijn act. En Cyprus vond ik ook wel aardig. De act van België vind ik wel geinig, het is dat ik hem, zijn nummer en zijn stem echt helemaal niks vind. Zwitserland is extreem saai en Oekraïne was gelekt maar wil ik niet eens kijken, zo stom vind ik die. 😆 Die zie ik vanavond wel.

Ik heb nog niets gezien. Maar ik heb een flauw vermoeden dat de meeste Oost Europese landen een hele mooie vrouw sturen met een dansgroep erom heen en dat er minimaal één"hen" meedoet.

Thora schreef op 13-05-2025 om 16:20:

Ik heb nog niets gezien. Maar ik heb een flauw vermoeden dat de meeste Oost Europese landen een hele mooie vrouw sturen met een dansgroep erom heen en dat er minimaal één"hen" meedoet.

Er zijn 2 Oost Europeaanse landen met een "mooie vrouw" die een ballad zingt. Verder een Oost Europese "mooie vrouw" die een soort Oost Europees pop nummer zingt (met een kale man als 2e zanger en levend decor) en een Oost Europese "mooie vrouw" die allemaal lastige dingen loopt te doen maar een draak van een nummer heeft. Verder een Oost Europees land met een "mooie man" die een ballad zingt, telt dat ook?

Op de bingo kaart staat verder generic europop bop, lekker fout dubbelzinnig nummer, een joke entry, een nummer wat net precies helemaal niks is, forgettable boomer snoozefestnummer, snoozefest ballad, rock/metal band, epic dance break, epic prop op podium...We zijn aardig het cirkeltje rond. Jammer dat ik de rock/metal act echt heel kont vind.

Ik heb nog steeds vrij weinig gezien. Ga straks lekker kijken in bed. Kan man in de woonkamer iets anders zien. De finale kijkt hij soms met een half oog wel mee ( Als ik hapjes en drankjes in huis haal ) maar de halve finales nooit.

Ik vraag me af of er landen nu op Nederland gaan stemmen vanwege vorig jaar. En dan zijn het dus eigenlijk stemmen voor Joost Klein. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.