Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

OrganicDeer76

OrganicDeer76

31-10-2021 om 14:57

Erica Meiland

Het zal een aantal van jullie niet ontgaan zijn op het nieuws. De mening van Erica Meiland. Maar wat triest dat de familie nu de deur van hun huis op slot moeten doen en zelfs de kinderen van Maxime worden bedreigd. Gaat deze hetze te ver of zeggen jullie: eigen schuld dikke bult? 
Mijn mening is dat dit het zoveelste voorbeeld is dat de vrijheid van meningsuiting ver te zoeken is momenteel. Iedereen mag wat zeggen en logisch dat ze reacties op haar uitspraken krijgt maar om nou meteen met de dood te worden bedreigd gaat naar mijn mening alle perken te buiten. 


WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

31-10-2021 om 15:04

Iemand met de dood bedreigen gaat altijd te ver, maar ik kijk er niet van op nee. Zelfs Ali B wordt verketterd door zijn eigen familie en die zien hem liever dood dan levend.

Ik ken Erica Meiland niet, vermoed dat zij iets met dat wijnen wijnen wijnen-programma te maken heeft? En wat voor mening heeft zij? Dan kan ik (en anderen die niet thuis zijn met die groep) mijn mening er ook over vormen 😀

OrganicDeer76

OrganicDeer76

31-10-2021 om 15:06

LydiaDietz schreef op 31-10-2021 om 15:04:

Ik ken Erica Meiland niet, vermoed dat zij iets met dat wijnen wijnen wijnen-programma te maken heeft? En wat voor mening heeft zij? Dan kan ik (en anderen die niet thuis zijn met die groep) mijn mening er ook over vormen 😀

Ja wijnen haha. Nee ze had een soort opmerking dat ze de hoofddoek vrouwonvriendelijk vind en dat zij denkt dat deze vrouwen liever de wind door hun haren voelen wapperen tijdens het fietsen. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

31-10-2021 om 15:07

Thunderbird schreef op 31-10-2021 om 15:04:

Iemand met de dood bedreigen gaat altijd te ver, maar ik kijk er niet van op nee. Zelfs Ali B wordt verketterd door zijn eigen familie en die zien hem liever dood dan levend.

Jaaaa dat filmpje. Is toch niet normaal

Keetie schreef op 31-10-2021 om 15:06:

[..]

Ja wijnen haha. Nee ze had een soort opmerking dat ze de hoofddoek vrouwonvriendelijk vind en dat zij denkt dat deze vrouwen liever de wind door hun haren voelen wapperen tijdens het fietsen.

Hoewel ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten of hij/zij een hoofddoek wil dragen is het natuurlijk van de zotte dat je daarvoor bedreigd wordt. Kan me niet voorstellen dat iemand denkt, nou, das logisch. 

Sophia_!

Sophia_!

31-10-2021 om 15:17

Vrijheid van meningsuiting zou gepaard moeten gaan met fatsoen. Die is bij haarzelf ver te zoeken,  wat een ontzettend foute racist is zij! Dat ging heel wat verder dan alleen dat hoofddoekje. 

Maar goed, bedreiging met de dood is natuurlijk nooit goed. Dat zou niemand moeten doen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

31-10-2021 om 15:19

Sophia_! schreef op 31-10-2021 om 15:17:

Vrijheid van meningsuiting zou gepaard moeten gaan met fatsoen. Die is bij haarzelf ver te zoeken, wat een ontzettend foute racist is zij! Dat ging heel wat verder dan alleen dat hoofddoekje.

Maar goed, bedreiging met de dood is natuurlijk nooit goed. Dat zou niemand moeten doen.

Whut????

Sophia_!

Sophia_!

31-10-2021 om 15:20

Drietje schreef op 31-10-2021 om 15:19:

[..]

Whut????

Islamofoob bedoel ik natuurlijk,  verkeerde woordkeuze 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

31-10-2021 om 15:21

Sophia_! schreef op 31-10-2021 om 15:20:

[..]

Islamofoob bedoel ik natuurlijk, verkeerde woordkeuze

En jij bent moderator? 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

31-10-2021 om 15:32

Sophia_! schreef op 31-10-2021 om 15:17:

Vrijheid van meningsuiting zou gepaard moeten gaan met fatsoen. Die is bij haarzelf ver te zoeken, wat een ontzettend foute racist is zij! Dat ging heel wat verder dan alleen dat hoofddoekje.

Maar goed, bedreiging met de dood is natuurlijk nooit goed. Dat zou niemand moeten doen.

Deze mening deel ik niet met je. Ik vind juist dat zij opkwam voor de onderdrukte vrouw. Momenteel komt Lale Gül voor Erika op. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-10-2021 om 15:40

Sophia_! schreef op 31-10-2021 om 15:17:

Vrijheid van meningsuiting zou gepaard moeten gaan met fatsoen. Die is bij haarzelf ver te zoeken, wat een ontzettend foute racist is zij! Dat ging heel wat verder dan alleen dat hoofddoekje.

Maar goed, bedreiging met de dood is natuurlijk nooit goed. Dat zou niemand moeten doen.

Sophia_! schreef op 31-10-2021 om 15:20:

[..]

Islamofoob bedoel ik natuurlijk, verkeerde woordkeuze

Beide verkeerde woordkeuzes. Ze komt op voor de vrijheid van vrouwen en ziet hoofd/gezichtsbedekking als onderdrukking van vrouwen. En ik begrijp haar uitspraken wel. Niet iedere vrouw draagt vrijwillig hoofd/gezichtsbedekking. 

Een ontzettend ongenuanceerde mening gaf ze en ze had beter moeten weten. Niemand verdient het om bedreigd te worden maar het klonk ook niet echt alsof ze überhaupt iemand ként met een hoofddoek en snapt hoe dit wel of niet werkt. En toch op die manier op nationale tv je mening verkondingen. Dom, zo dom.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-10-2021 om 15:47

Sunny_ schreef op 31-10-2021 om 15:44:

Een ontzettend ongenuanceerde mening gaf ze en ze had beter moeten weten. Niemand verdient het om bedreigd te worden maar het klonk ook niet echt alsof ze überhaupt iemand ként met een hoofddoek en snapt hoe dit wel of niet werkt. En toch op die manier op nationale tv je mening verkondingen. Dom, zo dom.

Tja, ik vind het dapper dat ze achter haar uitspraken blijft staan. Beter dan die lui die bij teveel tegengas terug gaan krabbelen en excuses maken. Het blijft een mening, zoveel mensen, zoveel meningen.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

31-10-2021 om 15:50

Sunny_ schreef op 31-10-2021 om 15:44:

Een ontzettend ongenuanceerde mening gaf ze en ze had beter moeten weten. Niemand verdient het om bedreigd te worden maar het klonk ook niet echt alsof ze überhaupt iemand ként met een hoofddoek en snapt hoe dit wel of niet werkt. En toch op die manier op nationale tv je mening verkondingen. Dom, zo dom.

Dat zie ik anders. Ze zegt wat ze denkt en vooral nu blijft ze met kaarsrechte rug achter haar uitspraken staan. Ik vind het moedig gezien de bedreigingen. Waar baseer jij op dat ze niet iemand kent met hoofddoek? Er zijn toch vrouwen die het liever niet dragen? Tuurlijk zijn er ook vrouwen die er wel voor kiezen. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

31-10-2021 om 15:59

Sunny_ schreef op 31-10-2021 om 15:44:

Een ontzettend ongenuanceerde mening gaf ze en ze had beter moeten weten. Niemand verdient het om bedreigd te worden maar het klonk ook niet echt alsof ze überhaupt iemand ként met een hoofddoek en snapt hoe dit wel of niet werkt. En toch op die manier op nationale tv je mening verkondingen. Dom, zo dom.

Want, door je mening te geven moet je bedreigd moet worden? Zodat vervolgens iedereen maar zijn mond houdt want anders? 

Homo's moeten ook maar een paar meter uit elkaar gaan lopen want anders lokken ze geweld uit? 

Die (doods) bedreigingen gaan te ver, dat is ook extreem gedrag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.