Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Ergerlijke Facebookberichten

Omdat het soms een feest van herkenning was op het Viva forum , de ergerlijke berichten, de tenenkrommende quotes, start ik hier een nieuw topic. 

Ik trap af:
Kennis schrijft op Facebook : "weer een nare dag".  Geen uitleg. Vervolgens vragen mensen wat er aan de hand is, waar op gereageerd wordt met " dat is privé".. 
Zegt het dan niet op Facebook!! 


Een kennis die nachtdiensten draait en dan iedere avond post " nacht 1 van de 5 " volgende avond " nacht 2 van de 5 " . Tot de laatste nacht .

Oh ja zo vervelend! Ik zie ook zo vaak foto's voorbij komen vanuit een ziekenhuisbed met het bijschrift; daar gaan we weer..
En dan allemaal reacties van; oh nee! Wat is er gebeurd? En daar komt dan geen antwoord op  (oké ik geef toe dat ik dat irritant vind omdat ik zelf ook nieuwsgierig ben dan 🤭 ) Maar kom op, zet er gewoon een uitleg bij of plaats het niet!

majorette2005 schreef op 16-07-2021 om 09:10:

Een kennis die nachtdiensten draait en dan iedere avond post " nacht 1 van de 5 " volgende avond " nacht 2 van de 5 " . Tot de laatste nacht .

Verschrikkelijk ja. Hier ook eentje die af telt tot het weekend... of tot de vakantie, of noem maar op. Elke dag! Soms zelfs 's ochtends én 's avonds. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 09:46

Regendrup. schreef op 16-07-2021 om 09:43:

[..]

Verschrikkelijk ja. Hier ook eentje die af telt tot het weekend... of tot de vakantie, of noem maar op. Elke dag! Soms zelfs 's ochtends én 's avonds.

Dat zijn vaak dezelfde mensen die met een glitterplaatje een ander een fijne dag wensen. Maar zelf dus totaal niet in het moment leven, vooral bezig met aftellen. 

"Pietje is vandaag moe en Pukje heeft alweer een snottebel, dat kan ze er echt niet bij hebben omdat ze zo hoogsensitief is" 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 09:52

Ook zo ergerlijk: posts die beginnen met 'dat'. Bijvoorbeeld: Dat je net thuis komt van je werk en blijkt dat je niks in huis hebt.

Negen van de tien keer begrijp ik niet wat de grap of het probleem is. Maar bovenal: het is geen goede/complete zin! 

*zou ook goed passen in het topic: waar heb je een hekel aan zonder aanwijsbare reden*

Haha heerlijk topic 🥰!! Leuk dat ie hier ook weer is! Ik zit bijna nooit meer op Facebook, en als ik dit topic lees, weet ik altijd weer waarom. Ik zal eens inloggen om te kijken, of er nog wat te ergeren valt 😉. 

van die kleine kinderen die mega ziek op de bank liggen. Ziet er niet charmant uit. Ik hoef het niet te weten. En vertroetel dat kind gewoon 

letterlijk

letterlijk

Moderator

16-07-2021 om 10:53

Hen74 schreef op 16-07-2021 om 09:52:

Ook zo ergerlijk: posts die beginnen met 'dat'. Bijvoorbeeld: Dat je net thuis komt van je werk en blijkt dat je niks in huis hebt.

Negen van de tien keer begrijp ik niet wat de grap of het probleem is. Maar bovenal: het is geen goede/complete zin!

*zou ook goed passen in het topic: waar heb je een hekel aan zonder aanwijsbare reden*

Oh ja, die snap ik ook nooit. Of die mensen die steden gaan bedanken na een vakantie: Bedankt Barcelona 2020, je was weer fantastisch!

Knapperd (soms ook geschreven als knappert) bij weer een nieuwe lelijke profielfoto.

letterlijk

letterlijk

Moderator

16-07-2021 om 11:19

willem1959 schreef op 16-07-2021 om 11:13:

Knapperd (soms ook geschreven als knappert) bij weer een nieuwe lelijke profielfoto.

*grinnik*, maar als ze het tegen mij zeggen, geloof ik het eigenlijk altijd wel 

iemand die haar profielfoto overduidelijk door tzoveel filters heen trekt dat ze op een cartoon lijkt, en  dan nog mensen die roepen:  wow, wat zie je er goed uit, je wordt geen dag ouder! 

Ohhh in heb net weer een pareltje gespot:

‚Lieve vrienden, wij wachten al 9 maanden om ons kleine hummeltje te mogen ontmoeten en moeten nog even geduld hebben.. Willen jullie dan ook even geduld hebben met het posten en feliciteren op social media tot wij zelf het nieuws bekend hebben gemaakt?‘ 


Believe you me.. Niet iedereen vind de geboorte van hummel zo interessant hoor 

-Toch maar weg vanwege herkenbaarheid-

willem1959 schreef op 16-07-2021 om 11:13:

Knapperd (soms ook geschreven als knappert) bij weer een nieuwe lelijke profielfoto.

Willem toch  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.