Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Een jaar van je leven

Nieuw bigbrother-achtig programma op SBS en Videoland. 
De deelnemers moeten een heel jaar basic leven op een afgesloten terrein zonder contact met de buitenwereld. 
Er zit 1 miljoen in de prijzenpot maar John de Mol kennende zal de uiteindelijke winnaar met veel minder dan dat naar huis gaan. 


redbulletje

redbulletje

06-09-2022 om 18:09 Topicstarter

De locatie vind ik er een stuk beter uitzien dan het big brother huis trouwens. Erg mooi gelegen op het platteland.

redbulletje

redbulletje

06-09-2022 om 20:17 Topicstarter

de eerste drie afleveringen gezien en ik vind het concept een stuk prettiger dan big brother

Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien. Leuk om te kijken. Zelf zou ik echt nooit aan zo'n programma mee willen doen. Echt vreselijk, met zoveel mensen, zo dicht op elkaar. Daar gaan echt nog zoveel ruzies komen.
Met mijn kinderen, naar aanleiding van de afscheidsmomenten van een paar moeders, een leuk gesprek gehad over deelname aan dit programma. Stel je kan kiezen uit de kans op een miljoen en een jaar zonder moeder of geen miljoen maar mama gewoon thuis. De oudste 2 zeiden direct dat ze liever hadden dat ik gewoon thuis zou blijven. De jongste vond een miljoen wel interessant maar vond het alleen een het overwegen waard als we zeker zouden weten dat we dat miljoen ook zouden krijgen. Met een kans van 1 op 40 vond hij het het ook niet waard. Op de vraag hoelang ik dan wel weg zou mogen voor de kans op 1 miljoen kwamen ze uiteindelijk tot de conclusie dat 1 a 2 maanden wel het maximale was. Manlief vond een half jaar ook nog wel het overwegen waard. Overigens wel helemaal los van het programma an sich want daar zouden zowel man als ik voor geen goud aan mee doen.

redbulletje

redbulletje

06-09-2022 om 20:37 Topicstarter

Ik zou ook voor geen goud mee willen doen en zeker niet een jaar. In een jaar kan zoveel gebeuren, dierbaren kunnen dood gaan, dan heb je wel een heel jaar samen gemist.

redbulletje schreef op 06-09-2022 om 20:37:

Ik zou ook voor geen goud mee willen doen en zeker niet een jaar. In een jaar kan zoveel gebeuren, dierbaren kunnen dood gaan, dan heb je wel een heel jaar samen gemist.

Ja inderdaad. En uiteindelijk is het maar geld.

Heb net even een stukje gekeken. Wat een armoe tv. Snap niet dat mensen hier hun kostbare tijd aan verspillen.

ik heb een stuk er over in de krant gelezen. Zou na 3 dagen al gillend gek worden, Geen boeken mee, geen spelletjes, wat moet je dan de hele dag/avond doen. en dan een jaar op een stapelbedje.
Ik zou het beter volhouden in mijn eentje in een hutje op de hei, maar wel met een stapel boeken en wat spellen die je in je eentje kunt doen

redbulletje schreef op 06-09-2022 om 20:37:

Ik zou ook voor geen goud mee willen doen en zeker niet een jaar. In een jaar kan zoveel gebeuren, dierbaren kunnen dood gaan, dan heb je wel een heel jaar samen gemist.

ik zie jou sowieso niet in en slaapkamer met 8 mensen op stapelbedden

redbulletje

redbulletje

07-09-2022 om 07:56 Topicstarter

nlies schreef op 07-09-2022 om 01:17:

[..]

ik zie jou sowieso niet in en slaapkamer met 8 mensen op stapelbedden

Nee ik ook absoluut niet, niet eens met 1 kamergenoot 

Mijn leven is meer waard dan een nepverhaal voor Talpa.

Dit klinkt wel grappig, ik ga vanmiddag eens kijken of ik het wat vind. 

Een week verder en de eerste ruzies zullen er zijn

redbulletje

redbulletje

08-09-2022 om 19:10 Topicstarter

Ik vind de manager wel daadkrachtig overkomen. Denk dat dat blondje wat al 10.000 euro heeft verspeeld en ook nog de code van kantoor had afgekeken wel als een van de eersten weggestuurd wordt.

Zo'n programma's geloof ik nooit 😂 

redbulletje

redbulletje

11-09-2022 om 09:15 Topicstarter

Ik zie het al weer gebeuren dat het overgrote deel van dat miljoen opgesouppeerd wordt aan boodschappen. Ze krijgen bijna niks te vreten en voor elke euro die ze van de groepspot aan boodschappen willen besteden gaat er 25 euro af. Dát is nog 'ns een inflatie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.