Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

E-reader, welke?

Ik heb een antieke e-reader, een Sony van zo'n 8-9 jaar oud. Van toen e-readers nog iets heel nieuws en moderns waren. 
Er zit geen internet of verlichting op (dat bestond toen nog niet), maar de accu gaat 3 maanden mee (bij elke dag 1 uur gebruik) en hij is heel licht en dun.
En hij is stervende 

Dus ik zoek iets nieuws. 
Ik wil er vanuit de online bibliotheek boeken op kunnen zetten, er moet schermverlichting in zitten en iets van wifi.
Het budget is maximaal 100-140 euro. Liever 100 euro zeg maar. 

Ik was heel tevreden over mijn Sony, maar zie dat ze geen e-readers meer maken. Ik wil een beetje een degelijke die een paar jaar mee gaat, maar ik hoef geen gekke snufjes die ik niet gebruik. Lezen, licht en internet: dat is het belangrijkste.

Ik zie vooral Kobo en Pocketbook voorbij komen in mijn zoektocht. Heeft iemand ervaring met dat laatste merk? Of andere tips?


Ik heb een Kobo Clara, heel blij mee. Heel licht, wifi, schermverlichting en past in mijn jaszak 

Cookielover schreef op 03-08-2021 om 12:52:

Ik heb een Kobo Clara, heel blij mee. Heel licht, wifi, schermverlichting en past in mijn jaszak

Deze heb ik ook, en ook zeer tevreden! 

En die past ook binnen het budget wat je noemt! 

Hier geen ervaring met Pocketbook. Heb zelf nu een Kobo Libra H2O, en ben hier erg tevreden mee. Heb er nu ook een Kobo plus abonnement bij en vind het ideaal zo en ook prima als je er zo boeken op wil zetten, al heb ik geen ervaring met online bibliotheek boeken. 

Had er hiervoor ook een van Sony, en overgang naar Kobo is mij dus prima bevallen. 

Ook Kobo Plus hier, en online bieb.

PriceyRook54

PriceyRook54

03-08-2021 om 12:57

Ik had een Kobo tot ik er op ging staan, kon ie niet tegen.
Nu heb ik een Kindle, bevalt ook prima.

Cookielover schreef op 03-08-2021 om 12:56:

Ook Kobo Plus hier, en online bieb.

Hoe is het aanbod van de online bieb? 

Ik heb nu Kobo plus en twijfel nog of ik deze wil inruilen voor de online bieb. Vind die wel echt qua prijs veel interessanter. 

Ainne schreef op 03-08-2021 om 12:57:

Ik had een Kobo tot ik er op ging staan, kon ie niet tegen.
Nu heb ik een Kindle, bevalt ook prima.

Oei.. nee dat lijkt me niet zo handig  Maar denk dat je Kindle dat ook niet zo leuk vind hoor

Schommelstoel

Schommelstoel

03-08-2021 om 13:00 Topicstarter

Ainne schreef op 03-08-2021 om 12:57:

Ik had een Kobo tot ik er op ging staan, kon ie niet tegen.
Nu heb ik een Kindle, bevalt ook prima.

Ik vrees dat zelfs mijn oerdegelijke antieke Sony daar niet tegen opgewassen is.

Schommelstoel

Schommelstoel

03-08-2021 om 13:01 Topicstarter

Veel Kobo lees ik. 
Is Pocketbook zo nieuw dat niemand die nog heeft? Of is het een soort Lidl-merk?

Ik heb een ook een Kobo, ze doen het lang en  goed (als je er niet op gaat staan )

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 13:12

Ik heb een Pocketbook, kwam ook van een Sony af. Wilde heel graag fysieke knoppen. Begon met de Touch Lux 3, die heb ik kapot gemaakt, en nu een Touch Lux 4. Ik zie dat ze inmiddels al bij nummertje 5 zijn.
Vind het een fijn ding, makkelijk te bedienen en batterij gaat lang mee. Zit ook wifi op. En ik wilde een e-reader zonder vast te zitten aan abonnementen of speciale e-books. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 13:18

Schommelstoel schreef op 03-08-2021 om 13:01:

Veel Kobo lees ik.
Is Pocketbook zo nieuw dat niemand die nog heeft? Of is het een soort Lidl-merk?

Zeker geen Lidl merk! 

Regendrup. schreef op 03-08-2021 om 12:57:

[..]

Hoe is het aanbod van de online bieb?

Ik heb nu Kobo plus en twijfel nog of ik deze wil inruilen voor de online bieb. Vind die wel echt qua prijs veel interessanter.

Aardig wat overlap met Kobo. Er staat wel meer Engels bij de online bieb, vind ik fijn omdat ik ook veel in het Engels lees. Als ik moest kiezen, dan Kobo, ook omdat dat fijner werkt.

Schommelstoel schreef op 03-08-2021 om 13:01:

Veel Kobo lees ik.
Is Pocketbook zo nieuw dat niemand die nog heeft? Of is het een soort Lidl-merk?

Ik heb een Kobo Libra en die was juist goedkoper dan de Pocketbook die voldeed aan mijn eisen. 

Regendrup. schreef op 03-08-2021 om 12:57:

[..]

Hoe is het aanbod van de online bieb?

Ik heb nu Kobo plus en twijfel nog of ik deze wil inruilen voor de online bieb. Vind die wel echt qua prijs veel interessanter.

Je kunt zo gaan kijken op de onlinebieb wat het aanbod is. er komt steeds meer bij. Ik vind het wel eens onhandig dat de boeken niet op schrijversnaam alfabet gesorteerd zijn. Als je lid bent van de bieb heb je gratis onlineboeken. Luisterboeken komen er ook iedere keer bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.