Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Documentaire of geromantiseerde docu over WWII

WWII heeft mij altijd gefascineerd. Momenteel weer getriggerd door een podcast vd Volksjury over Anne Frank. Ik vroeg me af, zijn er tips over vette documentaires over dit onderwerp op Netflix of Amazon prime of npo? Ik kan zelf ook wel zoeken maar misschien zijn hier gelijkgestemden. 
Interesse gaat ook uit naar geromantiseerde films of series gebasseerd ook werkelijkheid.

'vette' vind ik een rare term in dit verband, maar misschien ben ik overgevoelig. 

De film “La vita e bella” zal je dan wel mooi vinden. Helaas niet op Netflix, volgens mij ook niet op Prime. 

Blossom_01

Blossom_01

03-02-2022 om 08:39 Topicstarter

Clothilde schreef op 03-02-2022 om 00:42:

'vette' vind ik een rare term in dit verband, maar misschien ben ik overgevoelig.

Tsja misschien een onhandige keuze inderdaad. Het voelde voor mij als verzamelwerk voor indrukwekkend, meeslepend, emotioneel, iets wat je aan het denken zet. Maar dat komt inderdaad misschien niet zo over.

Misschien niet specifiek waar je naar op zoek bent, maar vond ik interessant.
Arthur Brand is die kunst detective.(serie op npo). Hij heeft een aflevering over WW2 roofkunst. Hij spreekt daar ook een amerikaanse veteraan (van oorsprong joodse duitser, die gevlucht is)  die in speciale eenheid terechtkomt, die aan het eind van de oorlog de gevonden kunst moet inventariseren.  
Hij heeft ook een aflevering waarin hij op zoek gaat naar enorme beelden van paarden die hitler heeft laten maken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.