Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Deel hier je favoriete kerstfilm!

Ze staan weer op netflix en videoland, de meest zoetsappige en foute kerstfilms! Een soort van quilty pleasure.
Van welke film viel spontaan het glazuur van je tanden of bij welke droomde je weg naar jouw prince charming of welke film gaf je een heerlijk goed gevoel en welke film was zelfs voor een foute kerstfilm te fout voor woorden.

Deel hier jou ervaring, mening, tips en afraders!


Amber82

Amber82

09-12-2021 om 14:17 Topicstarter

Van de week I'll be home for christmas gekeken, staat op netflix. Voor mij viel deze toch wel in de categorie te slecht voor woorden en het glazuur viel spontaan van mijn tanden. De moeder des huizes was grootste deel van de film boos en ontevreden en haar 9-jarige (denk dat ze rond de 9 was) dochter sprak wijsheden uit waar je als kind totaal niet mee bezig bent. En die sprak ze dan ook belerend uit naar de volwassenen. Heb haar op geen enkel kinderlijk gedrag kunnen betrappen.

Nu begonnen met single all the way, begint iig veelbelovender   

MV5BNWE4OTNiM2ItMjY4Ni00ZTViLWFiZmEtZGEyNGY2ZmNlMzIyXkEyXkFqcGdeQXVyMDU5NDcxNw@@._V1_.jpg

The nightmare before christmas

Favoriete kerstfilm heb ik niet echt, maar ik vond A boy called Christmas wel erg leuk!

Scrooge vind ik altijd wel mooi

Last Christmas vorig jaar gezien.  Janken op het eind (niet kijken als je Whamageddon willen )

Klaus vond ik erg leuk

En The Christmas Chronicles. Heerlijk die sarcastische kerstman.

Amber82

Amber82

09-12-2021 om 14:49 Topicstarter

A boy called christmas staat op netlfix toch?

En ja christmas chronicles erg leuk! Samen met de kinderen gekeken.

Ik wil dit jaar met oudste zoon home alone voor het eerst gaan kijken. Is toch wel mijn kerstfilm als kind.

A castle for christmas ( speelt zich af in Schotland en een hele leuke rol van Brooke Shields ) en a boy called  christmas  . ( netflix )

Mijn favorieten zijn: bad santa, elf en muppet kerstfilm.

Mok

Mok

09-12-2021 om 16:00

Voor mij is en blijft het Die Hard.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-12-2021 om 16:11

3686-2856.jpg

Peen schreef op 09-12-2021 om 16:11:

3686-2856.jpg

OHJA. Hoe kon ik die nou vergeten. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-12-2021 om 16:25

Regendrup. schreef op 09-12-2021 om 16:13:

[..]

OHJA. Hoe kon ik die nou vergeten.

Heeeeeerlijke film!!   

En The holiday,  die kijken we ook elk jaar in december 😁

 

En Home Alone natuurlijk!

Uiteraard Love actually! Die moet ik binnenkort kijken met dochter. Ik hoorde laatst dat liedje uit de film en zei tegen haar dat ik dan altijd aan die man moet denken in die film die “come on and let it snow” staat te zingen in z’n blootje met een gitaar voor z’n pielemuis. Toen wilde ze dat wel eens zien natuurlijk  ze is 9, kan best denk ik.

Verder vind ik op Netflix The Christmas chronicles, Klaus en Familie Claus erg leuk! Niet te zoetsappig allemaal. Jingle jangle vond ik ook leuk.

En 1 van mijn all time favorieten in deze tijd van het jaar is The family man! Die kan ik blijven kijken…zo’n leuk verhaal 

Lollypopje schreef op 09-12-2021 om 14:29:

Last Christmas vorig jaar gezien. Janken op het eind (niet kijken als je Whamageddon willen )

Oe. Die wil ik ook nog eens zien. Maar hier geen videoland of netflix.

Heb het er dan wel voor over om af te zijn bij whamageddon. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.